Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

    Korting op 420shop
    Hallo ik heb nu mij wietplante ,, all vanaf 21-05-2012
    ik geef ze alleen water wanneer ze het nodig hebben
    en daarbij altijd een beetje voeding afgemeten.

    op de 19-5-2012 begin ik met ontkiemen en op de 21-5-2012 in kleine potjes. 28-5-2012 overgepot naar 15l bakken
    en het is nu all 5-8-2012

    vandaag kwam ik erachter dat ik bladluis , en spin (spin weet ik niet zekker )
    op me planten heb zitten,
    morgen ga ik daar spullen voor halen..

    maar waarom zijn me planten nog zo klein .. het gemiddelde van Northend Light is 10 weken en ik heb ze all zekker 10 weken.
    kan het komen door teweinig voeding ?? of licht ??
    of komt het door het ongedierte wat er op zat wat ze een slechte groei hebben gegeven.

    avonden wanneer het erg hard regende en waaiden zette ik de planten in me schuurt met wat tl lampen aan en een bureau lamp op gericht
    klinkte mij better dan helemaal zeik nat gegerend buiten..

    de toppen beginne pas 2/3 gelede met maken en gaan nu all best rap

    wat doe ik fout ?? kan iemand mij het uitleggen of iets ??
    Ridderkerk-20120804-00102.jpgIMG-20120803-00089.jpgRidderkerk-20120728-00076.jpg
    Last edited by hemperdd; 5 August 2012, 16:52. Reden: fotos bijgewerkt

    #2
    Re: wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

    welke potgrond gebruik je ? ik heb in het verleden ook verdacht kleine plantjes gehad (binnen wel) en kwam tot de conclusie dat het aan de grond lag, ze was niet luchtig genoeg.
    Hoe luchtiger je grond, hoe meer en makkelijker wortels kunnen vormen en dus een mooie plant produceren.

    Het kan ook aan het klimaat liggen, we hebben jammergenoeg nog niet veel zon gezien de laatste maanden...
    Die bladluizen en spinnetjes zijn geen probleem, zolang ze nog niet bloeien...

    Alleszins heel veel succes met je verdere kweek !
    250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

    Comment


      #3
      Re: wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

      Oorspronkelijk geplaatst door hemperdd View Post
      avonden wanneer het erg hard regende en waaiden zette ik de planten in me schuurt met wat tl lampen aan en een bureau lamp op gericht
      Dus je hebt de planten af en toe de hele avond onder de TL-verlichting en een bureaulamp gezet? Lijkt me er niet erg goed voor, kunnen ze stress van krijgen.
      Verder moet je ook opletten dat je niet te veel voeding geeft. Succes verder!

      Comment


        #4
        Re: wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

        hee jha ik zetten ze soms onder een tl buis of burealamp maar dat was tot 1uur ongeveer.
        ik deed dat omdat ik het niet in die keiharde regen wou zetten en storm .. maar heb afgelopen x een parasoll gevonden dus die gebruik ik nu..
        die heeft zojuist vanmiddag de storm van me planten gered :p goed laag zetten en lache maar

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door El Nino View Post
        welke potgrond gebruik je ? ik heb in het verleden ook verdacht kleine plantjes gehad (binnen wel) en kwam tot de conclusie dat het aan de grond lag, ze was niet luchtig genoeg.
        Hoe luchtiger je grond, hoe meer en makkelijker wortels kunnen vormen en dus een mooie plant produceren.

        Het kan ook aan het klimaat liggen, we hebben jammergenoeg nog niet veel zon gezien de laatste maanden...
        Die bladluizen en spinnetjes zijn geen probleem, zolang ze nog niet bloeien...

        Alleszins heel veel succes met je verdere kweek !
        ik weet niet hoe mijn potgrond heet maar het is die goeiie van de growshop ,, met allemaal stukken erin en witte spikkels / stukjes tak ensoo,,
        en jha dat kan well ,, dat ze niet genoeg lucht konde krijgen is denk gekomen omdat ik ze vaak buiten zetten en met regen in de schuur onder lampjes .. de aarde zakte en ik vulde het een beetje ++ het harde regen duwt met volle plank tegen de aarde ..

        wat kan ik het beste eraan doen dn ??

        Comment


          #5
          Re: wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

          Ik had echt moeite om dit te lezen..
          Je kunt je grond wat luchtiger maken door er gaten in te prikken of de grond om te woelen. Je moet ook niet te veel water geven. Een ander probleem is de kleur van de potten, die zijn zwart. Zwarte potten absorberen (adsorberen?!) meer warmte en worden soms wel 40 graden. Dat verstikt de wortels ook en zorgt voor geremde groei. Je planten zien er verder wel gezond uit, dus ik zou me niet te druk maken.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

            Zet je planten buiten in de regen neer tis niet van suiker tis en plant die leeft van regen en weg waaien doetie ook niet
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: wietplant groeit erg langzaam ?? wat nu ?

              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
              Zet je planten buiten in de regen neer tis niet van suiker tis en plant die leeft van regen en weg waaien doetie ook niet
              hee ik zij all ,, ik zet me planten alleen binnen met stormen als hij echt keihard waaiit en alles..

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Ik had echt moeite om dit te lezen..
              Je kunt je grond wat luchtiger maken door er gaten in te prikken of de grond om te woelen. Je moet ook niet te veel water geven. Een ander probleem is de kleur van de potten, die zijn zwart. Zwarte potten absorberen (adsorberen?!) meer warmte en worden soms wel 40 graden. Dat verstikt de wortels ook en zorgt voor geremde groei. Je planten zien er verder wel gezond uit, dus ik zou me niet te druk maken.
              okee dankje ,, ik zall de aarde wat lasser maken en beetje woelen,,
              en heb zojuist wortel stimulator gekocht om wat tehelpen

              Comment

              Bezig...
              X