Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand wat dit is, kan dit ernstige gevolgen hebben voor m'n plant (+ kweekverslagje)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Weet iemand wat dit is, kan dit ernstige gevolgen hebben voor m'n plant (+ kweekverslagje)

Korting op 420shop
    Hallo mede-chillers

Begin dit jaar dacht ik eraan om zelf een plantje te kweken aangezien ik toch in een zakje wiet 5 zaadjes (waarvan slechts 1 uitgekomen) had gevonden en het steeds moeilijker wordt om eraan te geraken. Jammer genoeg was het een wietje dat ik "op straat" gekocht heb dus ik weet niet welk soortje het juist is. Ik heb al eens het een en ander opgezocht qua kenmerken van wiet en denk dat het een kush-soortje of dergelijke is.
    Hier onder zal ik enkele foto's posten en de manier waarop ik ben beginnen kweken en ook mijn vragen.

Ik ben begonnen onder een gewone bureaulamp om te ontkiemen en ook zo de eerste dagen/weken daaronder gehouden om te groeien. Ik moest het wel op die manier doen en op m'n kamer omdat mijn oudjes hiervan eerst niet mochten weten, maar na verloop van tijd hebben ze het toch 'ontdekt' en hadden er blijkbaar geen probleem mee!

Eens het zaadje was ontkiemd heb ik het in universele potgrond gestoken en elke dag klein beetje water gegeven. Eens wat groter heb ik het in een kleine pot gedaan, ook met universele potgrond. Het plantje werd al gauw een plant en heb haar overgeplant in een bloempot van 40L ook met universele potgrond gemengd met wat gewone aarde, waar ze nu nog steeds in zit. Ik geef m'n plant dagelijks water en ze staat vanaf nu constant in een serre (+/- 20-25°) buiten. Ik heb in het begin wat last gehad van spint maar deze heb ik kunnen verwijderen door elke dag te controleren en eventueel met een naaldje ze eruit te halen (monnikenwerk) en wat lieveheersbeestjes en oorwormen erop te laten. Ik heb mijn plant ook Canna Groei gegeven tijdens de groeifase en de plant is nu al een maandje ongeveer in de bloeiperiode (beginnend) en geef ze 1 maal in de week de juiste dosis Canna Bloei plus wat kalkkorrels.
    Mijn plant staat dus in de serre, ik heb wel een put moeten graven omdat ze anders er niet meer in kon, ze staat dus met pot in die put en ik giet dagelijks een ongeveer anderhalve liter water (afhankelijk van het weer) in de pot en ook wat in de put aangezien de wortels al door de pot heen groeien en zich al wat genesteld hebben in de grond.

Maar nu.. Ik merk sinds deze week dat er veel (grote) bladeren geel worden en afvallen. Ik heb me laten vertellen dat dit de plant kan zijn die van zichzelf voelt dat ze teveel bladeren heeft en hierin teveel energie moet stoppen en ze dus afstoot. Klopt dit of doe ik iets verkeerd/te weinig? (vraag1)
    PLUS: Ik heb ook ergens in de oksel van een takje gemerkt dat er iets is, ik weet niet juist wat het is maar het lijkt alsof er in de gescheurde oksel wat rot zit. Het lijkt op heel fijn houtzaagsel dat ik ervan tussen kan halen. Eerst dacht ik dat het spinneneitjes waren omdat het precies allemaal kleine bolletjes waren, maar als ik het weg haal zit het er de volgende dag terug op. Kan iemand mij hierop een antwoord op geven aub? (vraag2) Want hier maak ik me wel wat zorgen om...
    (ps: ook heb ik wat last van gaatjes in m'n bladeren en altijd witte spinnen die terug keren..)

Greetz Geoff

IMG_0165.jpgIMG_0175.jpgIMG_0179.jpgIMG_0199.jpgIMG_0205.jpgIMG_0220.jpgIMG_0233.jpgIMG_0250.jpgIMG_0254.jpgIMG_0255.jpgspin 2.jpgstam.jpgstress.jpg

Vraag 1 : dit is normaal doordat de plant geen energie meer in die bladeren steekt omdat het elders (bloei) nodig is, je gevoel wa dus juist

Vraag 2 kan ik niet beantwoorden

Suc6
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

Comment

Re: Weet iemand wat dit is, kan dit ernstige gevolgen hebben voor m'n plant (+ kweekversla

Oké dat is toch al goed nieuws! Dan mag ze gerust van mij al haar grote bladeren verliezen Hopelijk is dat andere geen probleem..
      Weet je toevallig niet welk soortje het zou kunnen zijn?:p dat maakt mij toch nieuwsgierig aangezien het binnen een maandje al oktober is...
      En die gaatjes in m'n bladeren en die spinnetjes, kan dit kwaad denk je? Wil uiteraard het beste van m'n plant proberen te krijgen hé!

Tnx!

Comment

Re: Weet iemand wat dit is, kan dit ernstige gevolgen hebben voor m'n plant (+ kweekversla

Top dat je ouders het zo opvatten.

Waarom graaf je een gat, en zet je de plant met kuip en al daarin? Waarom niet gewoon in de grond planten

Comment

Dat zijn eitjes dat witte spul net hout
          God was never on your side..

Comment

@MCweed: Ja ik was er ook van verbaasd dat ze zo reageerden! De wortels waren al uit de pot aan het groeien en wou het niet riskeren om wortels kapot te trekken bij het overpotten.. Had het al eens voorgehad, daarmee
            @Belladonna: ja maar hoe komt het dan dat dit telkens terug komt en het als je het vast pakt zie je dat het geen eitjes zijn. Kvind het alleszins zeer vreemd!

Comment

Ik gok toch op rot, als het terug komt. Voelt het aan als iets slijmerigs en kun je geen duidelijke balletjes onderscheiden? Zo ja, dan is het rot. Spinnen eieren kun je makkelijk van een plant trekken, daar zit ook vaak een cocon van zijde omheen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Yep, volgens mij is dat duidelijk rot.
                Geen genade, zeker 10cm er vanaf afknippen en verwijderen.
                Goed je handen en schaar wassen zodat je het niet verspreid.

Ik heb me laten vertellen dat dit de plant kan zijn die van zichzelf voelt dat ze teveel bladeren heeft en hierin teveel energie moet stoppen en ze dus afstoot.
                Stierenpoep.
                Een plant heeft nooit genoeg bladeren, en die zal ze blijven aanmaken. Planten voelen en denken ook niet.
                Blad zorgt voor energie, dat kost geen energie !
                Die paar gele blaadjes onderin kan zijn door een voedingstekort tijdens de groei of omdat die weinig licht vangen.
                Zoveel zie ik trouwens niet, niets om je zorgen over te maken.

Het lijkt volgens mij niet op een Kush trouwens.
                Wel een mooie plant.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik weet nu niet als het rot is, ik heb eens goed gekeken en het lijkt wel alsof er een wormpje zich gewoon heeft ingenesteld (zie foto) de telkens wat hout naar buiten duwt. Het voelt ook niet slijmerig aan, maar eerder heel droog als gewoon fijn zaagsel. Jammer genoeg heb ik er nu zo 3 takjes met gevonden.. Ik heb ze voor het zekerste afgeknipt want ik wil niet dat het m'n volledige plant zou kunnen verpesten. Iemand die wat meer weet over die wormpjes?? (als het dat is)

@QnQ: Ook blijven m'n bladeren gewoon afvallen hoor, maar het is hier de afgelopen dagen wel heel warm geweest, misschien dat het hieraan kan liggen. Welke soort denk je dat het dan wel zou kunnen zijn? Tnx, ik verzorg ze zo goed mogelijk!

Iemand die ook eventueel een goede growshop kan aanraden in de buurt van België? Zou eventueel hierna met een indoor kweektentje beginnen voor een plant of 5...

Cheers!IMG_0256.jpg

Comment

Misschien een µspecht ? Lijkt nu wel op een gat door een beest gemaakt.
                    Je plant heeft wat meer Sativa bouw vind ik, wat het precies is, is volgens mij gokwerk.
                    Je kunt eens wat gaan vergelijken met andere veelvoorkomende soortjes.
                    In België zijn ook shops, als je even zoekt op het forum kun je er wel wat topics over vinden
                    Anders eens naar de Aliën of naar deSjop ofzo.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Jow!

Het lijkt me geen gat om van een specht te kunnen zijn, is iets te klein daarvoor.. Het probleem gaat echt niet over:s ik heb al een 5tal van die gaatjes gevonden.. Telkens check ik op beestjes maar vind niets. Misschien oorwormen? Deze heb ik wel al enkele keren tegengekomen op mn plant maar ik haal ze er niet allemaal af omdat deze bladluis schijnen op te eten.. Zou ik ze er dan beter wel afdoen?
                      Begin wat schrik te krijgen dat deze net nu een dikke maand voor ik waarschijnlijk zal kunnen oogsten, deze gaten krijgt:s

Oké tnx voor info!

Grtz Geoff

Comment

uw serre is bedekt door plastick, dan heb je schimmel in je plant, heb dit vorige jaar buiten ook gehad takken met dezelfde verschijnselen als uw plant als er witte vlekken op de bladeren verschijnen mag je zeker zijn dat het meeldouw is dan is het in beste gevalb direct oogsten en reden wat er te redden valt greets
                        Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

Comment

Schimmel heb ik niet hoor djw4.. Geen vlekken op de bladeren ofzo. En je hoeft niet per se schimmel te krijgen als je in een serre kweekt, volgens mij.. Kan je controleren hé..

Ik controleer nu dagelijks op beestjes en dergelijke en heb de laatste dagen geen nieuwe sporen gevonden van gaatjes.. Door de slijmsporen die ik zag, denk ik wel dat er wat slakken zaten 's nachts en heb er wat koper rond gelegd en wat eierschalen (goed voor kalk ook) en heb nu ook geen afgebeten bladeren meer.

De plant begint nu goed in bloei te geraken, volop witte haartjes en geur is ook al sterker! ik zal de komende dagen nog eens wat update-foto's plaatsen

Ik ben langzaam aan ook al eens aan het kijken voor zaadjes in m'n kweektent.. M'n bestelling zou waarschijnlijk zijn (op Royal Queen Seeds):
                          - Royal Bluematic
                          - Shining Silver Haze
                          - Royal Cheese
                          - Blue Mistic
                          - O.G. Kush

Iemand al ervaringen mee en tevreden van? 'k begin er al van te watertanden!

Green greetings!

Comment

Bezig...
                          X