Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • sonnema
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2009
    • 107

    #16
    Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

    volgensmij zie ik een beetje rot op foto 1 ? beetje onderaan

    Comment

    • General
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Apr 2012
      • 919

      #17
      Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

      tis gewoon een uitgedroogd stukje, plant staat al zolang in bloei en sommige uiteindes worden dor, droog bruin. Lijkt me geen toprot te zijn. Is iets vreemds mee toch met deze plant: zolang bloei en zo'n dikke, vreemde knoppen. Precies alsof ze een tweede bloei is beginnen te maken?

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #18
        Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

        Dat kan goed kloppen, zo'n tweede bloeifase. Maar ik denk dat dit gewoon een stukje sativa is die achtergebleven is in de genen. Die bruine plekken zijn wel rot helaas. Maar zolang ze droog zijn, zal het niet snel de spuigaten uitlopen. Wat wel een feit is, is dat je plant er nu last van heeft. De luchtvochtigheid hoeft maar omhoog te gaan en het kan in een dag helemaal omslaan tot een hevige infectie. Gedroogde toppen zijn groen van kleur, niet donkerbruin. Daarin zie je het verschil tussen rot, en droog.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #19
          Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

          Mijn autoflowers buiten doen zelfde als jou planten en ze gaan gewoon over in en dubbele bloei fase elke dag komen er nieuwe witten haren bij en lijken de toppen dikker te worden voller en zolang je geen toprot ziet zou ik hem zolang mogelijk laten staan als je een autoflower te vroeg oogst rook je echt bagger
          De haren worden bruin maar er komen ook nieuwe haren en zakjes er bij.
          En de trichomen zijn bij mij nog melk en ik wil toch echt 60% amber
          God was never on your side..

          Comment

          • Bubba J
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2010
            • 2376

            #20
            Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

            SChoon voor een autoflower een van de weinige die zo mooi en ferm uitpakken, nice!
            sigpic

            Comment

            • General
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2012
              • 919

              #21
              Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
              Mijn autoflowers buiten doen zelfde als jou planten en ze gaan gewoon over in en dubbele bloei fase elke dag komen er nieuwe witten haren bij en lijken de toppen dikker te worden voller en zolang je geen toprot ziet zou ik hem zolang mogelijk laten staan als je een autoflower te vroeg oogst rook je echt bagger
              De haren worden bruin maar er komen ook nieuwe haren en zakjes er bij.
              En de trichomen zijn bij mij nog melk en ik wil toch echt 60% amber

              precies!

              eerder dit jaar een AF te vroeg geoogst en dan heb je er ook niks aan...

              kan dus geen kant op, laten rijpen is kans op rot maar niet laten rijpen kan je het ook evengoed wegsmijten. Maar ze geven nog een weekje mooi droog weer dus ik zie het wel goedkomen

              Comment

              • General
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2012
                • 919

                #22
                Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

                ok, omgedaan vandaag, bij nadere inspectie begon er veel toprot te vormen.

                vraagje: moet je dit verwijderen voor de droog of ergens tijdens de droog?

                Comment

                • xslt66x
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2009
                  • 305

                  #23
                  Voor het drogen anders is de kans dat het meer word groter! Gewoon ruim eruit knippen en na elke top je schaar ontsmetten...

                  Greetz,

                  xslt66x

                  Comment

                  • General
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2012
                    • 919

                    #24
                    Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

                    okay! thx!

                    nu maar hopen dat ze rijp genoeg is. Heb haar toch 11 weken ipv de voorgeschreven 8-9 weken laten staan....

                    Comment

                    • General
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2012
                      • 919

                      #25
                      Re: Vreemde toppen? wat is hier aan de hand?

                      bon, goed veel weggeknipt, nadeel is dat je je toppen dus helemaal open moet plooien om het binnenste rot te vinden. Wel een ruikertje om te drogen zeg

                      Comment

                      Bezig...