Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help AUB! plant sterft??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help AUB! plant sterft??

    Korting op 420shop
    Hoi luitjes, ik Heb een probleem met een van mijn planten, die staat er sinds 2 dagen erg slecht bij en de toestand verslechtert alleen maar, ik heb met deze plant niets anders gedaan als met de anderen,( ik ben gister wel begonnen met het geven van canna pk13/14)
    wqeet iemand mischien wat dit is en wat ik hiertegen zou kunnen doen, of gewoon de natuur zijn gang laten gaan?
    Gennep-20120914-00259.jpg
    Gennep-20120914-00260.jpg

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    hoe krijg ik die foto's groter?

    #2
    Re: Help AUB! plant sterft??

    overdosis water?
    #puffpuffpasstuesday

    Cannatuin '13

    Comment


      #3
      Zo ziet het ernaar uit ja, dagje zonder water en dan wat minder geven, hoeveel geef je nu?
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

      Comment


        #4
        Re: Help AUB! plant sterft??

        Gister ongeveer 3 liter met pk13/14 erbij, daarvoor een tijd niets, ivm regen. plant is ongeveer 2meter hoog.
        Heb die andere ernaast precies hetzelfde gegeven.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        hij begon van de week ook al een beetje geel te kijken. word ook erger, die ernaast staat is mooi donker groen.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Als het inderdaad een overdosis water is , is dat mooi kl*te want het weerbericht ziet er ook niet echt veelbelovend uit.

        Comment


          #5
          Donkergroen is een teken van overwatering, je plant moet mooi heldergroen zijn.
          3 liter lijkt me ook aan de hoge kant, ik doe anderhalve liter.
          Regen kan niet zoveel kwaad ivm overwatering, zoveel valt er niet uit de hemel.
          Maar zou zeker vandaag en morgen geen water meer geven dan zie je ze wel bijdraaien!
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...van-Sumo-Seeds

          Comment


            #6
            Re: Help AUB! plant sterft??

            Planten in de volle grond hoef je geen water te geven of ze moeten gaan hangen , meestal vinden de wortels hun weg wel
            Grond goed voor bereiden is wel heel belangrijk , donker groen is een teken van veel stikstof in de grond , lichte planten staan te nat en daar door een lage EC in de grond

            Wat voor grond heb je in je tuin en op 1,5 meter diep ? Soms blijft het water hangen op een klei laag zodat je planten langere tijd natte voeten houden , afwatering van je regenpijp ?

            Ajo
            Ventje
            Living in Second live for real

            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

            Comment


              #7
              Re: Help AUB! plant sterft??

              Ik heb een grote kuil gegraven van 1,3m diep , en die vol gestort met potgrond van de growshop, daaronder zat een fundering van een oud schuurtje ofzo, dus veel verder kwam ik niet.

              maar bedankt voor de hulp in ieder geval zal ze voorlopig geen water meer geven!

              Als jullie planten in de volle grond geen water geven , hoe doen jullie dat dan met voeding? in korrels? en welke bloeivoeding geef je dan?

              groetjes

              Comment


                #8
                Re: Help AUB! plant sterft??

                je kan ook wat gaten in de grond drukken zodat er iets meer lucht bij komt, en eventueel de bovenste laag aarde beetje los vrikken.

                Comment


                  #9
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Help AUB! plant sterft??

                    Ik had gister met een dunne bamboestok al gaten in de bodem geprikt ... toestand van de plant is wel verslechterd.
                    Verder vind ik de grond niet eens overdreven nat aanvoelen, dus denk dat er mischien toch iets anders aan de hand is.
                    Zal even opzoeken wat botrytis is en kijken of het dat niet is.

                    w2 (1).jpgw2 (2).jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Geen enkele vorm van botrytis(een schimmel toch?) te bekennen. Heb ook nog even goed in de bodem gevoeld en deze is echt niet overdreven nat.

                    Comment


                      #11
                      Re: Help AUB! plant sterft??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cheech View Post
                      Gister ongeveer 3 liter met pk13/14 erbij, daarvoor een tijd niets, ivm regen. plant is ongeveer 2meter hoog.
                      Heb die andere ernaast precies hetzelfde gegeven.
                      Zou dat niet de oorzaak zijn dat je planten hangen?
                      Planten in volle grond geef je geen water ze staan in volle grond dus da hebben ze niet nodig.
                      voeding en heel die zooi geef je ook niet aan planten in volle grond je plant haal alles wat hij nodig heeft uit de aarde
                      Dus als jij voeding gaat toevoegen krijg je overvoeding en hangende planten

                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Help AUB! plant sterft??

                        Het is maar bij 1 plant van de 3 in de volle grond!!! Wij hebben een voedingloze schrale zandgrond in de tuin. Op de kuil gevuld met potgrond na dan. dus af en toe voeding geven kan geen kwaad lijkt me, de planten in de volle grond hebben tegenover mijn andere planten in pot ook de kleinste toppen.
                        Maar mocht hij ''overvoed'' zijn, wat kan ik daar dan tegen doen, zeker water geven, maar dadelijk is de oorzaak van de hangende plant te veel water, en dan ga ik hem nog eens extra geven......
                        snap er geen k*t meer van wanneer iedereen wat anders zegt,
                        maarja dat heb je nou eenmaal op een forum. Iig bedankt maar weer.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        En dan nog iets, waarom staat er op de Canna voedingsflessen dan, ''voor gebruik in pot en volle grond''?
                        Bij een goed bemeste grond 1x in de 3weken meegeven, en bij een schrale bodem iedere dag meegeven met het gietwater of iets dergelijks.

                        Comment


                          #13
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Help AUB! plant sterft??

                            Dankjewel voor het duidelijke antwoord
                            Dat van die pk was mij al duidelijk, mn plantjes staan al sinds 2e of 3e week augustus in de bloei.
                            Ik ga niks meer aan de plant doen voorlopig en er maar het beste van hopen , en zal hem morgen nog een x goed op schimmel inspecteren.
                            Als 1 plant idd een schimmel zou hebben, hoe groot is de kans dan dat de rest het ook krijgt?
                            bvd

                            Comment


                              #15
                              Re: Help AUB! plant sterft??

                              heb helemaal niets meer gegeven, plant gaat nog steeds achteruit, is niet veel meer van over,
                              ik kijk het nog 1 dagje aan, en dan gaat de zaag er in.. helaas

                              Comment

                              Bezig...
                              X