Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant groeit scheef.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plant groeit scheef.

    Korting op 420shop
    Nou groeit scheef? Misschien word die te zwaar ?
    Hij is al een paar week redelijk scheef bezig, en vandaag is er behoorlijke wind en nu is het nog erger. Moet ik hier iets aan doen? Eventueel een dik lint om de stam heen zodat die niet verder gaat? Of moet ik moedertje natuur haar werk laten doen ?
    Ff fototje erbij voor de duidelijkheid

    scheef.jpg

    #2
    Re: Plant groeit scheef.

    Ik zou wel aan wat ondersteuning doen als het de mijne waren.Wat precies laat ik even open.
    Wel steun,maar toch wat zwiering laten,en idd met het zwaarder worden zal het alleen maar erger worden.
    Verder ben ik voorstander van de kreet: ,,de natuur gewoon z,n gaan laten gaan,,.Maar wat hulp is hier wel op zijn plaats.
    Sucses Sonnma

    Comment


      #3
      Re: Plant groeit scheef.

      Is er iemand hier die een effectieve manier weet om de stam te ondersteunen?
      En is het daarbij niet gevaarlijk aangezien de stam scheef is gegroeit dat hij dan makkelijker scheurt ?
      Please is er iemand die dit ook heeft gehad en opgelost?

      Comment


        #4
        Re: Plant groeit scheef.

        nouw die zou ik toch wel even goed gaan ondersteunen tenzij je wil dat ze knakke afhankelijk van je stam en je takken moet je bekijken hoe zwaar je paal bv ofzo je plant zal kunnen ondersteunen
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: Plant groeit scheef.

          4 bamboostokken in een vierkant rond de plant en diagonaal op verschillende hoogtes de plant vastbinden aan die stokken, zal niet meer bewegen dan.

          Comment


            #6
            Re: Plant groeit scheef.

            Bedankt voor je reactie ganjax.
            Werkt dit ook met sterke wind ? Ben erg bang dat die dan zal knakken als het teveel word.

            Comment


              #7
              Re: Plant groeit scheef.

              Bamboostokken zijn ongelooflijk sterk, gewoon zorgen dat ze stevig in de grond steken, als je dan je plant op de manier die ik
              in men vorige post beschreef vast zet, geen zorgen maken die beweegt niet.

              Comment


                #8
                Re: Plant groeit scheef.

                Judgement day.
                Tell me what you think !

                IMAG0369.jpg

                Ik hoor graag op of aanmerkingen, zodat het eventueel beter gedaan kan worden mocht dat nodig zijn.
                Alvast bedankt !

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Plant groeit scheef.

                    Moeilijk te zeggen zo.Echt onder de indruk ben ik ook nog niet.je zal het zelf aanmoeten kijken(bij wind) en beoordelen
                    of meer nodig is.Misschien iets van stof gebruiken,(een lange wintersjaal) op 2derde hoogte bij elkaar binden in cirkel.
                    Op deze manierhebben ze steun aan elkaar en is er plaats voor wat beweging/zwiering.Met een bezemstok ofzo,kun jede sjaal
                    wat trekken in de rechtte positie.(maar zelf wat verzinnen is beter(je ziet ze in het echt) greets sonnema.

                    Comment


                      #11
                      Re: Plant groeit scheef.

                      Daar zijn nou die grote plastic netten voor.
                      Je zet een paar grote bamboestokken rond je plant, gooit het net er overheen, zodat het ook over de stokken gaat en je plant staat goed.
                      Eventueel zet je met wat tentharingen het net vast.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Heb wel Wat netten liggen. Maar Niet met groot genoege gaten dat de buds er door heen passen is da ok ?

                        Comment


                          #13
                          Re: Plant groeit scheef.

                          Die zwarte vogelnetten zeker ?
                          Ja, het kan wel, alles kan, maar het mooist zouden die netten met 10x10 (of groter) mazen zijn, zodat de toppen er wel een beetje door kunnen.
                          Die netten voor bessenstruiken lijken me misschien wat minder handig, omdat je niet goed meer bij de plant kunt, maar ik heb die zelf eigenlijk nooit gebruikt.
                          Meestal worden steunnetten ook al in de groei over de plant gegooid, dan heb je dat probleem niet.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Plant groeit scheef.

                              Ik heb even rond gekeken op de (slechte)site van de Welkoop en daar vind ik ze zo snel niet, maar er staan wel meer dingen in de winkel die niet op de site staan.
                              Je zou denken dat een beetje tuincentrum zoiets wel zou hebben.
                              Als je erg ver moet voor een shop kun je er altijd een rondje tuincentra aan wagen
                              Bij een goeie growshop hebben ze ze in ieder geval wel, zelfs per meter.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X