Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vlrs
    Gandhi Ganjamaster
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 468

    #1

    Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

    Korting op 420shop
    Hey,

    eergister heb ik mijn ak47 feminzed autoflower van growerschoice geknipt en tijdens het knippen kwam ik ineens 4 zaden tegen.
    Ik weet zeker dat het geen herma was omdat hij helemaal geen hermaverschijnselen had o.i.d. ook heeft het plantje amper stress gehad.
    Is het normaal dat er ineens 4 zaden tussenzitten? Hij kan ook niet bestuift zijn omdat niemand binnen 500 meter planten heeft en er eigenlijk ook helemaal geen stuifmeel op de plek kan komen waar het plantje stond. En dit was dus een ak47 autofem, zijn deze zaden dan ook ak47 autofem?

    Peace!
    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

    Soms maak een plant zelf een zaadje aan zonder bevruchting zo dat ze zich toch kan voor planten.

    Gr bella
    God was never on your side..

    Comment

    • Ayrton S
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Mar 2012
      • 297

      #3
      Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

      Als het stuifmeel van een normaal man kwam heb je normaal zaad.
      Die 500meter gaat niet op denk ik.
      Op warme dagen komt hier zelfs zand uit de woestijn naar beneden en herinner me laatst dat Spaanse hooikoorts patienten last hadden
      van Marokkaans hennep stuifmeel.

      Comment

      • theprodigy80
        Senior Stoner
        Member
        • Feb 2011
        • 48

        #4
        Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

        Ja het is heel normaal dat je een paar zaden in je autoflower hebt zitten.Heeft ze de 18 uur p/d licht gehad ? Zo nee hebben ze daar wat stress van gehad.Ik vind autofl.niet zo stabiel als gewone femzaden,heb altijd wel een paar zaadjes gehad in autoflower,heb ze nooit gebruikt.dus kan ik je ook niet zeggen of je de zaden kan gebruiken?Dat wil ik ook wel weten?

        Comment

        • 010
          Big Bongmaster
          MemberLucky Member
          • Mar 2012
          • 357

          #5
          Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

          in de shop heb je dat ook wel eens dat er een zaadje in je wiet zit.
          je kan ze planten, die doen het gewoon maar wat er uit komt weet ik niet.
          waarschijnlijk wiet

          Comment

          • merientje
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2010
            • 155

            #6
            Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

            voor een zaadje te maken heeft ze zowieso een mannelijk bloemetje nodigmaar waar die vandaan komt is alleen de vraag?
            sigpic

            Comment

            • Renhaze
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Jun 2011
              • 441

              #7
              Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

              Misschien is de kweker zelf een mannetje? :p

              Het blijkt dat dit vaker voorkomt bij Santa Maria's ;P

              Comment

              • langenl
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • May 2012
                • 759

                #8
                Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

                vlrs goede vraag man ! Heb zelf ook al een en ander afgezocht en het schijnt dat af en/of fem zaad gevoeliger is voor stress dan reg zaad of stekken . Zou ook echt geen idee hebben of het zaad wat er tussen deze wiet vandaan komt gewoon dezelfde kwaliteit is als de plant waar het van af komt . Heb wel zelf al 2 plantjes gehad beide fem waar ook wel paar zaadjes tussen vandaan kwamen

                Comment

                • 010
                  Big Bongmaster
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2012
                  • 357

                  #9
                  Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

                  ik zeg bewaren en ontkiemen volgend jaar.

                  uuhhhh wat is dat? verrassing !!! hahhaha

                  Comment

                  • angel777
                    Cronic Grower
                    • Mar 2010
                    • 3409

                    #10
                    Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

                    je hoeft de ballen of banaatjes niet altijd te ontdekken om te kunnen constateren dat ze herma trekjes hebben.
                    gefeminiseerde zaden hebben nu eenmaal de kans op hermas trekjes.
                    heeft verder niks te maken met autoflower.
                    fatsoenlijke genetica regulier zaad heeft die kwaaltjes niet in ieder geval.
                    mocht het toch zo zijn dan is het geen fatsoenlijk zaad maar rommel.
                    en rommel word er de laatste jaren helaas genoeg gemaakt en aangeboden!
                    HOE MOET IK ONTKIEMEN
                    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                    Comment

                    • 010
                      Big Bongmaster
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2012
                      • 357

                      #11
                      Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

                      met die laatste opmerking ben ik zeker eens, geef mij ook maar een mooie stabiele reguliere
                      dan haal ik de mannen graag weg maar weet ik ook zeker dat er sterke vrouwen staan.
                      de kans dat een fem of autofem omslaat of deels omslaat is altijd aanwezig.
                      hoe goed de breeder ook aangeschreven staat het blijft iets onnatuurlijks en ik ben dan ook van de veronderstelling
                      dat je elke gefeminiseerde zaad om kan laten slaan als je je best doet.
                      zou alleen toch wel nieuwsgierig zijn wat er uit dat zaadje komt.
                      ik ken hier wel een paar jongens die het grprobeerd hebben en er goeie wiet van gehad hebben.
                      ik zou zeggen test het en laat het weten

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

                        Zo heb ik ook nog honderden verdwaalde zaden liggen, ik pleur ze allemaal in de bloembak en kijk er niet meer naar om. Soms stamp ik ze plat, gewoon om het gevoel. Stel je eens voor: in de shop vijf euro 'waard', onder mijn schoen niets meer. Ik gok allemaal hennep-bevruchtingen. In Nederland is dit jaar een record-hoeveelheid (voor de afgelopen 100 jaar dan) aan landbouw hennep neergezet. Niets geks dus, gewoon kruisbestuiving van de hennepplant. Het planten vind ik zonde van de ruimte en moeite. De hennepplant is immers zo gecultiveerd dat de 0.04% THC (wat als dominant gen gekenmerkt is) erg moeilijk te verhogen is in (directe) nakomelingen. Zal je toch wat generaties aan doorkweek gaan kosten eer je daar wat sterks/potents uit krijgt. Toch blijf ik henneptoppen erg lekker vinden van smaak.

                        Ik heb voor mezelf deze maatstaaf aangeleerd met zoveel hennep in de omgeving: de toppen die ik bestoven en gelabeld heb, dragen mijn zaden. Ook alleen de zaden die het laatste rijp zijn (ivm late bevruchting) zijn de goede. De rest is automatisch beschouwd als hennepbestuiving.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • JohnnyHaze
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2012
                          • 912

                          #13
                          Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

                          tussen mijn autoflowering lowryders zaten ook een stuk of 10 zaden per lowrydertje, heb ze in de koelkast liggen voor volgend jaar

                          Comment

                          • vlrs
                            Gandhi Ganjamaster
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2011
                            • 468

                            #14
                            Re: Zaden in een feminzed plantje, geen herma.

                            Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik ze volgend jaar gewoon ergens in de tuin gooi en dan zie ik wel wat eruit komt!
                            Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                            Comment

                            Bezig...