wiet blijft naar gras/hooi stinken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • reload472
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2011
    • 33

    #1

    wiet blijft naar gras/hooi stinken

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik heb nu sinds 2 dagen de wiet in een weckpot zitten, hier voorafgaand zijn ze 1 maand lang in een kast wezen drogen, dit is heel langzaam gedaan om de wiet optimaal te laten drogen.. echter is die bekende gras/hooi lucht nooit weggegaan terwijl dit wel zou moeten naarmate het droogt. Ik heb ook de helft van Mn toppen weg moeten gooien ivm schimmel dus wellicht dat er toch misschien wat schimmel aan de toppen zit die nu in de weckpot zitten wat voor die geur kan zorgen?

    Alvast bedankt,

    Reload472
  • Bolliex
    Advanced Stoner
    Member
    • Jan 2011
    • 69

    #2
    Re: wiet blijft naar gras/hooi stinken

    Wiet moet drogen In open lucht niet In een pot die dicht is. Als je schimmel had mag je niets vergeten weghalen want dit besmet de onaangetaste wiet. Wanneer ik schimmel heb gedetecteerd en alle slechte stukken heb verwijderd droog ik In versneld tempo In plaats van traag. Afzuiging vollebak dus enkele dagen tot die droog is. Daarna kan je die gewoon nog 2weke laten liggen ( niet In pot die dicht is!!!! ) de geur komt wel goed dan grtz

    Verstuurd met mijn mobiele telefoon

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: wiet blijft naar gras/hooi stinken

      In een pot langere tijd bewaren heet curen, dan wordt de smaak inderdaad vaak een stuk beter, mits de plant netjes afgebloeid is.
      Langere tijd, da's meer dan twee maanden. Na een dag merk je niks.

      Schimmel is uit den boze.
      Dat mag er niet in zitten, anders heb je straks een pot vol schimmel.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Bodos
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2011
        • 868

        #4
        Re: wiet blijft naar gras/hooi stinken

        Of de weed was gewoon nog niet klaar,dan krijg je ook zo'n sla/grassmaak/boerenkoolgeur.
        Led's grow !

        Comment

        • reload472
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2011
          • 33

          #5
          Re: wiet blijft naar gras/hooi stinken

          De wiet is compleet droog hoor dat wel.. Ik had gelezen hier ergens op 't forum of ergens anders, ik weet 't niet meer dat wanneer het gedroogd was je het in een weckpot moest stoppen om het te laten rijpen als 't ware en de geur dan beter zou worden?

          greetz

          Comment

          • smokingpeetn
            Elite Stoner
            • Jul 2009
            • 131

            #6
            Re: wiet blijft naar gras/hooi stinken

            je moet elke dag je pot eens opendoen en eventjes alles herschikken als ik het goed voorheb om het eventuele vocht die nog in de toppen zit er volledig uit te krijgen verbeter mij als ik het mis voorheb

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: wiet blijft naar gras/hooi stinken

              Lekker in die pot laten en over een maand nog eens ruiken. Dan moet 't beter zijn. Tenzij het niet goed droog of te vroeg geoogst is. Weinig tips kan ik er verder niet over geven.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • Bolliex
                Advanced Stoner
                Member
                • Jan 2011
                • 69

                #8
                Re: wiet blijft naar gras/hooi stinken

                al dat gedoe... wiet ruikt na 3 weken gewoon drogen zowizo lekker

                Verstuurd met mijn mobiele telefoon

                Comment

                Bezig...