Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontkiemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen

    Korting op 420shop
    Ik heb thuis een hoop met gecomposteerde paardenmest en ik vroeg me af:

    zou ik daar mijn zaden rechtstreeks in kunnen ontkiemen of zal net als bij potgrond het zaad verbranden door overdosis aan voedingstoffen ?

    thanks and grtz

    #2
    Re: Ontkiemen

    dat zou ik niet weten maar ik weet wel dat paardemest wel goed is voor die plantjes want een maat van mij zijn vader gebruikt dat maar dan voor buitenkweek persoonlijk vind ik het beter om zaden eerst te ontkiemen en dan de zaden in light mix of stekgrond steken

    Comment


      #3
      Re: Ontkiemen

      Oorspronkelijk geplaatst door peuker View Post
      dat zou ik niet weten maar ik weet wel dat paardemest wel goed is voor die plantjes want een maat van mij zijn vader gebruikt dat maar dan voor buitenkweek persoonlijk vind ik het beter om zaden eerst te ontkiemen en dan de zaden in light mix of stekgrond steken
      okee bedankt voor deze nuttige informatie

      Comment


        #4
        Re: Ontkiemen

        In potgrond gaat ook prima, maar geen 'bemeste potgrond' nemen. Reguliere potgrond heb ik nog nooit (200 x kiemen) problemen mee gehad.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Ontkiemen

          Nee dat kan niet volgens mij. De EC zal best hoog zijn.
          Daar hebben ze zaai-en-stek-grond voor uitgevonden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Ontkiemen


            Paardenmest gaat de ec naar boven duwen en om geen enkel risico te lopen zou ik ze in zaai- stekgrond doen.

            Groetjes wamy

            Comment


              #7
              Re: Ontkiemen

              Voor je paardenmest gebruikt moet die ideaal eigenlijk 2 jaar rusten voor gebruik als ik me niet vergis...

              Grtz $iR
              sigpic

              Comment

              Bezig...
              X