Wie weet wat deze "schade" is en wat ik er aan kan doen in 2013

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Silverbulletbol
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Mar 2012
    • 14

    #1

    Wie weet wat deze "schade" is en wat ik er aan kan doen in 2013

    Korting op 420shop
    Goedenavond medegrowers.

    ik 2012 heb ik mijn eerste buitenkweek gedaan voor het leereffect.

    een van de dingen wat ik tegenkwam was deze schade aan de bladeren.
    Mijn vraag: Wat is het en wat kan ik er aan doen.
    De planten stonden in gewone zwarte aarde 1 op 1 vermengd met wormenhumes.
    in de volle grond.

    Al vast bedankt voor jullie reactie.

    Groet,

    Silverbullet
    Attached Files
  • Smowkie
    Elite Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 2684

    #2
    Wie weet wat deze "schade" is en wat ik er aan kan doen in 2013

    Beesten? Ziet eruit alsof er tog iemand die bladeren lekker vond om op te knabbelen he zal die getript hebben man hahaha

    Comment

    • ceBep
      Retired
      • Jun 2009
      • 4745

      #3
      Re: Wie weet wat deze "schade" is en wat ik er aan kan doen in 2013

      Komt van wantsen... en buiten kun je daar niet veel aan doen.
      Deze insecten komen 's nachts.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Wie weet wat deze "schade" is en wat ik er aan kan doen in 2013

        Yep, wantsen.
        Stoeltje naast je plant, en op wacht gaan staan, zo gauw je er een ziet, eraf knikkeren.
        Groene stinkwantsen kom ik hier 's zomers wel eens tegen.
        Die kunnen hun afweerstof ook op je plant achter laten. bleh.gif
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Silverbulletbol
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Mar 2012
          • 14

          #5
          Re: Wie weet wat deze "schade" is en wat ik er aan kan doen in 2013

          A dat zijn bekende beestjes als ik frambozen eet en er toevallig een over het hoofd heb gezien.
          Zal er in 2013 op letten, bedankt voor jullie reacties.
          jammer dat er nog geen lokdoosjes voor zijn.

          Groet,

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: Wie weet wat deze "schade" is en wat ik er aan kan doen in 2013

            Pas bleek uit een onderzoek dat ze graag op zwarte vierkante doosjes af komen, mits deze op de grond staan. Ik zou je graag meer uitleg en een bron geven, maar ik kan het artikel niet meer vinden helaas..

            Edit: toch wel HIER
            Last edited by LR2; 23 February 2013, 17:42.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            Bezig...