Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jopl
    Retired
    • Jan 2013
    • 4

    #1

    Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

    Korting op 420shop
    Dit jaar wordt het 3e jaar dat ik buiten wiet ga kweken, en wil daar eigenlijk het maximale uithalen.

    Nu vroeg ik me af of het zin heeft om ze eerst een maand binnen onder een lamp te zetten alvorens ze naar buiten te verplaatsen, of is dit af te raden?

    Ik wil dan wel gebruik maken van een van licht afgesloten ruimte met een TL-lamp en een tijdschakelaar.

    In ieder geval wel alvast bedankt voor jullie hulp!
  • Cannabal Lector
    Special member
    Lucky Member
    • May 2011
    • 758

    #2
    Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

    Tuurlijk kan dat , waarom niet...
    Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

    :alienstoned:Aliën Fields Guerilla 2012- 2x Outdoor Grapefruit ​← klik hier


    sigpic

    Comment

    • jopl
      Retired
      • Jan 2013
      • 4

      #3
      Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

      Ik had ergens iets gelezen dat wietplanten een constante soort licht nodig hadden, vandaar deze vraag

      Comment

      • angel777
        Cronic Grower
        • Mar 2010
        • 3409

        #4
        Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

        alleen opletten welke planten je zet!
        autoflowers kun je al gaan voorgroeien.
        gewone planten misschien uitkijken qua lichturen!
        momenteel word het weer langer ligt dus KAN misschien wat stress veroorzaken
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment

        • General
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2012
          • 919

          #5
          Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

          Zet ze pas buiten als er evenlang licht is als dat je ze nu geeft met de lamp

          mobile message

          Comment

          • jopl
            Retired
            • Jan 2013
            • 4

            #6
            Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

            En hoelang licht geven is het beste?

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

              18 uur licht, 6 donker. Dan langzaam per twee weken een uurtje minder licht tot je ze buiten neerzet geeft een nette overgang. Rond mei is er zo'n 14 uur licht dacht ik me te herinneren. Maar in april (mits de vorst wegblijft) kunnen ze ook al. Geeft wel wat stress zoals hierboven vermeld, omdat de uren dan nog teveel verschillen, daar komt de temperatuur nog eens bovenop. Van 25°c naar 15°c is nogal wat voor zo'n plantje. Ik zelf pleur alles in april buiten, en dat gaat prima. Bomen gehad van 3.5 meter zonder problemen. Dus of dat voorgroeien nodig is, betwijfel ik.

              Edit: met buiten pleuren bedoel ik 'zaaien'.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • angel777
                Cronic Grower
                • Mar 2010
                • 3409

                #8
                Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

                HOE MOET IK ONTKIEMEN
                JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                Comment

                • jopl
                  Retired
                  • Jan 2013
                  • 4

                  #9
                  Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

                  In ieder geval harstikke bedankt voor jullie hulp allemaal. Aangezien de laatste reactie denk ik dat ik het voorgroeien maar laat voor wat het is. Zit eigenlijk gewoon weer te popelen om te beginnen, dan toch maar even geduld hebben tot april.

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

                    Dat wou ik zeggen.
                    Het heeft allemaal niet zoveel zin.
                    Vaak krijgen ze toch ook een klap als ze van binnen naar buiten gaan.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • ceBep
                      Retired
                      • Jun 2009
                      • 4745

                      #11
                      Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

                      Voorgroeien is niks mis mee....

                      Comment

                      • Ganjax
                        Guru of all Growers
                        420 MemberMemberLucky Member
                        • Apr 2009
                        • 10443

                        #12
                        Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

                        Tenzij je mis voorgroeit
                        ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

                        Comment

                        • ceBep
                          Retired
                          • Jun 2009
                          • 4745

                          #13
                          Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

                          Als je weet waar de klepel hangt, kan het niet misgaan.

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #14
                            Re: Alvast beginnen onder een lamp, en dan naar buiten.

                            Uit de vraag en (slechts) drie jaren buitenervaring denk ik dat het nog niet zo'n verstandige keus zal zijn. Het heeft mij vorig jaar een aardige struik opgeleverd, maar het was de extra moeite totaal niet waard. April is ook al relatief vroeg
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...