Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24 uur licht.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    24 uur licht.

    Korting op 420shop
    Goedendag heren en dames,

    Ik ben hier nieuw op het forum, maar heb al geruime tijd dankbaar gebruik gemaakt van jullie informatie, dank.

    Ben van plan om op het balkon Holland's Hope voor te groeien. Nu hangt er echter een mega lantaarnpaal boven die ik niet kan bedienen. Vorig jaar groeide een PP er prima onder maar bloeide niet, wel erg lang en skinny (vrouwelijke stek). De PP die beneden in de tuin stond bloeide wel aangezien zij binnen werd gezet. Helaas had ik toen nog geen kennis van licht uren voor bloei en groei. Er kwam een prima wietje af, maar wel met zaad. Ikzelf denk aan een herma probleem door licht stress van het onregelmatig naar binnen en buiten zetten van de plant.

    Eigenlijk is mijn vraag of ik op mijn balkon, met verlichting van een lantaarnpaal op 2,5 meter afstand (loodrecht erboven), voor kan groeien met geen autoflower. Wil ze 3 week tot een maand in een grote propagator op het desbetreffende balkon.
    De lantaarnpaal (eigenlijk een lantaarn licht, aangezien hij aan de muur zit) gaat bij schemer aan denk ik.

    Ik kan natuurlijk ook zelf verduisteren met timer (meegaan met de zonne uren en afdekken met zwart zeil plus enige ventilatie)

    Mochten en kunnen jullie mijn vraag beantwoorden. Dan heb ik er vertrouwen in.

    Alvast bedankt

    #2
    Re: 24 uur licht.

    Welkom op het forum!

    Ik heb even je topic verplaatst naar de vragen buitenwiet kweken sectie!

    Je kan of mag je altijd vrijblijvend even kort voorstellen in onze member introductie sectie.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: 24 uur licht.

      proberen kan altijd
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: 24 uur licht.

        Groeien kan prima maar bloeien niet. Om in bloei te raken en te blijven moet ze 12 uur donker ervaren. Je kan echter prima daar gaan groeien geen enkel probleem. Verdonkerren en meegaan met lichturen buiten is in de groei niet nodig.

        Comment


          #5
          Re: 24 uur licht.

          Dat licht op zo'n afstand laat je plant alleenmaar strekken, zoals vorig jaar al bleek. Ook heeft een plant wat uurtjes rust nodig om gezond te groeien, die rust krijgen ze alleen als het donker is. 24 uur licht is dus geen allerbeste keus, maar het is prima mogelijk.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: 24 uur licht.

            Inderdaad, die gaat flink strekken, zoals gebleken, maar alles kan, en alles is te koop zeg ik vaak. (als motto eh .. ik ben geen dealer, dt dan weer niet)
            Ik zou er toch fijn wat autoflowers onder zetten, maar dat was geen optie zei je.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 24 uur licht.

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Dat licht op zo'n afstand laat je plant alleenmaar strekken, zoals vorig jaar al bleek. Ook heeft een plant wat uurtjes rust nodig om gezond te groeien, die rust krijgen ze alleen als het donker is. 24 uur licht is dus geen allerbeste keus, maar het is prima mogelijk.
              Plantjes slapen niet.

              Comment


                #8
                Re: 24 uur licht.

                Thnx Flint. Ook geen herma kans met 24u licht.

                gr

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ben nieuw hier, wilde eerst iedereen een berichtje sturen, maar dat schiet niet op haha. Iedereen bedankt!!!

                Conclusie: Groeien kan met 24 licht , liever 18 uur licht en 6 donker. Autoflower doe ik ook, maar wil ook een 3 tal vroeigbloeiers proberen. Suggesties voor een mooie outdoor plant? Dacht zelf, Hollands hope, frisian dew, the dockter, purple, anesthesia. laatste 2 van Growerschoice.

                Wederom bedankt

                Comment


                  #9
                  24 uur licht.

                  Ik groei nu op 24 uur de eerste paar dagen, en moet bekennen dat de strek veel minder is!! 24 uur licht in het begin van de groei werkt dus prima...

                  Comment


                    #10
                    Re: 24 uur licht.

                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                    Plantjes slapen niet.
                    Dan wil ik graag dat je verklaart waarom dit zo vaak beschreven wordt Flintstoned. En vooral waarom jij vindt dat dit een niet-bestaand iets is.
                    Zie bijvoorbeeld http://www.growinfo.nl/biologischeklok.html

                    24/24 werkt prima, maar niet met een lamp op 2 meter afstand. Zelfs niet als het HPS is. Iets met lichtdruk en diffusie enzo..
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: 24 uur licht.

                      Thnx, ik zal echter een maand op 24u moeten groeien dan.

                      gr

                      Comment


                        #12
                        Re: 24 uur licht.

                        Daar staat dat ze haar bio klok ijkt en dat ze bij veranderend lichtregiem haar bioklok aanpast elke ochtend en avond, verder staat er dat enkel de duur van de nacht bepalend is voor de bloei enz enz. Uit dat artikel blijk niet dat het niet zou kunnen om op 24/0 te draaien. Ik denk zelf dat je ze de eerste weken gerust 24/0 kan geven.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Daar staat dat ze haar bio klok ijkt en dat ze bij veranderend lichtregiem haar bioklok aanpast elke ochtend en avond, verder staat er dat enkel de duur van de nacht bepalend is voor de bloei enz enz. Uit dat artikel blijk niet dat het niet zou kunnen om op 24/0 te draaien. Ik denk zelf dat je ze de eerste weken gerust 24/0 kan geven.

                        Comment


                          #13
                          Re: 24 uur licht.

                          Ik groei al jaren voor met enkele weken op 24 uur licht, echter wel onder blauw/rood LED. Als ik kijk wat mijn plantjes daarna buiten doen zie ik absoluut geen nadelen.....

                          Comment


                            #14
                            Re: 24 uur licht.

                            Hier word ook een lichtregime van 24uur aangehouden, gaat prima....

                            Grtz.

                            Comment

                            Bezig...
                            X