Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik wil dit jaar mijn eerste kweek (autoflower) gaan uitvoeren. Ik heb al heel wat research gedaan en een plan gemaakt hoe ik dit wil aanpakken. Mijn vraag is dus: kunnen jullie aangeven of dit de juiste aanpak is?

    1) Ik koop 5 zaadjes Lowryder #2, omdat deze relatief weinig geur hebben en klein blijven. Ze komen op een (onoverdekt) dakterras te staan.
    2) Begin april wil ik 2 zaadjes op de vensterbank kweken. Misschien dat ik met een spaarlamp 's avonds en 's ochtends wat bijlicht.
    3) Begin mei gaan de zaadjes per stuk in een ca. 6 liter pot met 'gewone' aarde onderop en aanvullen met Plagron batmix (mits ik deze kan vinden, ze schijnen het bij de Boerenbond te hebben hier...)
    4) Tegelijkertijd zaai ik 2 nieuwe zaadjes op de vensterbank (dus met een maand vertraging ten opzichte van de eerste 2)
    5) Dit herhalen tot de paartjes bruine haartjes krijgen, dan worden ze geknipt en binnen donker gedroogd.

    Met name over het bijlichten in het kweekstadium, wel of geen overkapping en eventueel speciale potgrond hoor ik graag of het nodig is voor autoflower. Ik hoef niet per se de maximale opbrengst te bereiken, als ze het maar goed doen
    Als een andere autoflower beter is voor mijn omstandigheden hoor ik dat ook graag.

    Alvast bedankt!
    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

    #2
    Re: Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

    Je kunt beter de bovenste laag potgrond doen en de onderste batmix. Zo beginnen ze in niet te 'zware' grond en groeien ze vanzelf naar een rijkere bodem. Zo loop je 't minste risico op verbranding en sterfte van de zaailingen door overvoeding/verbranding. Als het niet meer vriest buiten kun je ze prima daar laten groeien ipv. Voor het raam.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

      Bedankt voor de tip Zodra het niet meer vriest, kunnen ze dan gewoon onoverdekt buiten staan? Oftewel, kunnen ze tegen een beetje regen?
      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

        Zaaien in stekaarde, goed vochtig houden. Ten tweede zou ik; in mei zaaien, en bijv eind juni. Waarom? omdat je dan meer lichturen hebt. Het plantje wat je in april gaat zaaien, zal weinig opbrengen. Zonde!
        Is het glas halfleeg of halfvol?

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

          Stekaarde heb ik al in huis, dus dat is mooi en vanavond rijd ik nog even langs de Boerenbond voor Plagron Batmix (hij is in de aanbieding!).
          Ik probeer maximaal 2 plantjes tegelijkertijd op m'n dakterras te houden ivm ruimte en geur, dus ik hoopte op 3 'rondes' (2x2 en 1 losse). Dan wordt dit de planning:
          Ronde 1: begin mei zaaien, begin juni naar buiten
          Ronde 2: begin juni zaaien, begin juli naar buiten
          Ronde 3: begin juli zaaien, begin augustus naar buiten.

          De laatste ronde zou dan wel half september pas klaar zijn, is het dan nog licht genoeg?
          Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

            Niet-autoflowers beginnen dan pas te bloeien. Ja dus

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

              Ok super! Dan ben ik helemaal voorbereid denk ik. En anders keer ik hier snel terug
              Nu nog mezelf inhouden tot mei...
              Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek, ben ik zo goed voorbereid?

                zou je kunnen doen 1 zaadje is toch niet zo duur
                heb je tenminste al eerder wat te roken al is het maar 5 gram
                het is leuk en goedkoper dan wiet kopen
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment

                Bezig...
                X