Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei na paar dagen bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groei na paar dagen bloei

    Korting op 420shop
    Na wat voorgegroeid te hebben en een paar dagen gebloeid toch besloten voor een buiten grow. Pure paranoia na bezoekje van de woningbouwvereniging. Ik had m'n planten ongeveer 5 dagen in 12/12 licht en staan nu buiten. Mijn vraag is nu of deze doorgaan met bloeien of of dat ze automatisch weer de groeifase ingaan, ik hoop op het laatste. Verder las ik ook dat teruggaan in de groeifase kan zorgen voor hermafrodieten. Ongeveer 13,5 uur licht op het moment

    Is de kans op herma's groot zo ja haal ik met pijn in het hart m'n plantjes weg en probeer het opnieuw. Verdere info, de plantjes kregen al witte haartjes in de oksels.. dit zijn vrouwtjes dus. Ik dacht eraan al de haartjes eraf te plukken net zoals ik gelezen heb om bloeiende planten te re-veggen

    #2
    Re: Groei na paar dagen bloei

    Door de bloemen weg te halen maak je de bloei niet minder. Ze zullen flink stressen, een beetje bloeien en verder groeien. De kans op herma is groot, afhankelijk van de soort. Sommige planten zijn niet herma te krijgen terwijl andere bij het minste of geringste al manwijf worden. Je loopt wel een maand vertraging op, reken daar de huidige kou bij en je zit op anderhalve, twee maanden vertraging.
    Nieuw zaad zaaien lijkt me verstandig, maar ik ben ook wel benieuwd wat hier uit komt!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Groei na paar dagen bloei

      de soort is og kush van royalqueenseeds

      Comment


        #4
        Re: Groei na paar dagen bloei

        Ik zou over een maandje een mooi buitensoortje zetten, daar heb je meer plezier van denk ik.

        Na 5 dagen 12/12 staan jouw planten nog niet in bloei eh..Je zal voorbloei bedoelen.
        Maar het bloeihormoon zit er wel in, dus ze gaan waarschijnlijk wel regenereren.
        Kost een hoop tijd, energie etc. en je hebt kans dat ze minder opbrengen.
        Maar het kan wel..alles kan.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Groei na paar dagen bloei

          Ben veel te trots op m'n plantjes om ze de nek om te draaien als ik er goed over nadenk.. en ze leven nog ondanks de kou de plantjes waren eerst helemaal donkergroen maar toen ik vanmiddag weer keek ging de kleur terug naar lichtgroen bij de nieuwe begroeiing. Zal morgen even een fototje maken. Overigens ze stonden ongeveer 5 dagen in de bloei onder led licht ( gelezen dat die wat trager zijn in het opstarten van de bloei )

          Comment


            #6
            Re: Groei na paar dagen bloei

            Je zit nog heel vroeg in het seizoen, dat scheelt.
            Ik heb het ook wel eens gehad dat reveggen. Dit heeft me er overigens nooit van weerhouden om de plant te laten gaan en het alsnog tot een goed eind te brengen.

            Maar dat is een keus die ieder voor zich moet maken, niet?

            Comment


              #7
              Re: Groei na paar dagen bloei

              Na het een weekje aangezien te hebben heb ik besloten toch maar een nieuw soortje te proberen. Mijn plantjes staan gewoon stil, bibber bij de gedachte dat ik aan het eind van het seizoen herma's en schimmel heb.

              Nu twijfel ik over de vervangende soort. Wil een zo hoog mogelijke oogst.. met schimmel/ziekte resistentie. Zelf dacht ik aan Passion #1 van dutch passion. Of Rrisian dew. Het hoeft niet de sterkste soort te zijn, maar we goed voor ons kutklimaat Wil me plantjes in de herfstoogsten ( kan hier niet veduisteren, wil ik ook niet)

              Comment


                #8
                Re: Groei na paar dagen bloei

                jammer man !
                succes met de volgende ronde!

                Comment


                  #9
                  Re: Groei na paar dagen bloei

                  dat je plantjes zouden gaan stil staan werd al gezegd dus dat is geen nieuws, daarvoor hoefde je het geen weekje (wat een geduld joh) aanzien.
                  iedereen wil een zo hoog mogelijk opbrengst en niemand wil schimmels dus ook daar is weinig nieuws onder de zon ..
                  aangezien het pas vanaf september bloeitijd is ben je best met indicas in ons klimaat die blijven echter wel kleiner dus in theorie heb je zoizo een mindere yield op je planten ..
                  al is de opbrengst geheel afhankelijk van hoe je je planten verzorgd en of je ze in de ideale omstandigheden laat opgroeien (zeer zonnige plaats juiste hoeveelheid water etc) laat nu gewoon deze planten staan .. die stilstand zal het niet maken en zet een paar automatics in de volgende drie maand dan heb je zoizo geen last van rot.
                  wil je super opbrengsten zal je geduld(ig) moeten kweken.

                  succes nog

                  Comment

                  Bezig...
                  X