Beginner

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • markadonaa
    Stoner
    Member
    • Nov 2012
    • 22

    #1

    Beginner

    Korting op 420shop
    Joo ik ben nieuw en wil 3 plantjes in de tuin zetten.
    Ik wil ze in potten doen en zou 41 liter hiervoor genoeg zijn?
    Ik wilde gewoon potgrond gebruiken en kan ik hier dan gewoon kunstmest bij gooien als voeding, zo ja hoeveel dan?

    Ik heb de site al aardig doorgespit maar (nog) geen antwoorden gevonden op deze vragen.

    ciao mark
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Beginner

    Wil je ze 's nachts binnen zetten? Want anders zou ik het gewoon in de open grond doen.

    Als je ze in potten doet zou ik gewoon growshop aarde kopen en daarmee vullen. Bijv gold label special mix of plagron.
    indien geen optie, ik heb wel eens gewoon potgrond met bloedmeel korrels en beendermeel korrels gemixt en dat ging niet slecht.

    Cookaap

    Comment

    • markadonaa
      Stoner
      Member
      • Nov 2012
      • 22

      #3
      Re: Beginner

      Zit in de open grond genoeg voedingsstoffen dan, want dan doe ik dat.. Maar ik dacht dat hier niet genoeg voedingsstoffen in zaten?
      Ik woon niet echt bij een growshop in de buurt en wil gewoon potgrond met kunstmest doen, kan dit? en is 41 liter groot genoeg?

      Comment

      • EL Guerilliero
        Advanced Grower
        • Nov 2012
        • 1090

        #4
        Re: Beginner

        lepelke pakken en eens proeven !!

        Comment

        • Cookaap
          Elite Grower
          • Dec 2011
          • 2730

          #5
          Re: Beginner

          Ik weet niet zeker of er genoeg voedingstoffen in de grond zitten maar ik denk eigenlijk van wel. Wat je kan doen is een gat graven en daar bloedmeel en beendermeel in doen en/of goede grond (bijv brandnetelgrond). Ik denk dat t wel goed komt.
          Je zult je even moeten verdiepen in de buitenkweek.

          Comment

          • markadonaa
            Stoner
            Member
            • Nov 2012
            • 22

            #6
            Re: Beginner

            Oke bedankt hiervoor!
            Ik woon niet echt bij een growshop in de buurt en wil gewoon potgrond met kunstmest doen, kan dit? en is 41 liter groot genoeg?
            weet iemand ook antwoord op deze vraag?

            Comment

            • JohnnyHaze
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2012
              • 912

              #7
              Re: Beginner

              ja als je bijvoorbeeld een of 2 zakken van 40liter potgrond koopt,
              kost je nog minder als 5 euro, en je graaft een gat van 40cm diameter en bijvoorbeeld 40cm diep, en je kiept bij iedere gat waar je je plantje wilt hebben vol met deze aarde , kom je al een heel eind.

              stap één is eerst ontkiemen, daar kun je meer info vinden hier op het forum.
              of je kunt je zaadjes gewoon in de potgrond gooien maar ik denk dat ze niet echt ideaal zullen kiemen
              het kan zeker wel maar het koude weer maakt het wat lastiger (binnen bij een betere temp. kan het wel), maar in jou geval bij een eerste kweekje lijkt het me veiliger ze voor te kiemen, is niet zo lastig

              er staat geloof ik ergens een verslagje hier op JD waarbij iemand een zaadje tussen een tegel heeft laten vallen, en waar een plant uitgegroeid is, dus moet je nagaan hoe sterk onze maria's kunnen zijn
              het enige waar je voor uit moet kijken is kunstmest bij een klein plantje gooien, een klein plantje heeft liever stekaarde als potgrond door de lichtere bemesting, niet doen dus.

              oja en 41liter is groot genoeg voor een plant, hoe groter de pot hoe groter de buffer maar 41liter is een kleine cementkuip toch? die zijn goed

              Comment

              • berry ryder
                Special member
                420 MemberLucky Member
                • Dec 2012
                • 2666

                #8
                Re: Beginner

                In gewone potgrond zit voor zeker 3 weken voeding, daarna kun je bijvoeden met wat jij denkt dat het beste is.
                ga je die 3 planten in 1 pot zetten? of in aparte potten. 20 liter potten zou genoeg zijn.
                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                sigpic

                Comment

                • markadonaa
                  Stoner
                  Member
                  • Nov 2012
                  • 22

                  #9
                  Re: Beginner

                  Ik ga ze in potten doen, maar weet je zeker dat 20 liter genoeg is? Ontkiemen weet ik al hoe het moet, vorig jaar al eens een poging gewaagd en dat was 1 van de dingen die juist wel goed ging haha..
                  Wat ik nu begrijp is ontkiemen, in de potgrond stoppen en dan na 4 weken ong. bij gaan voeden met kunstmest??
                  thnx iedereen !

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #10
                    Re: Beginner

                    Voeden doe je pas als je tekorten ziet niet eerder want dan over voed je de plant en krijg je gele bladeren

                    Gr Bella
                    God was never on your side..

                    Comment

                    • markadonaa
                      Stoner
                      Member
                      • Nov 2012
                      • 22

                      #11
                      Re: Beginner

                      Wat zijn de kenmerken van een plant die ondervoed is? Staat dat hier ook ergens op de site?

                      Comment

                      • SpaceHaze123
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2012
                        • 121

                        #12
                        Re: Beginner

                        dat zegt hij toch gele bladeren is een teken van ondervoeding de plant zegt genoeg wanneer hij honger heeft kijk bij cannabis helpdesk

                        Comment

                        • markadonaa
                          Stoner
                          Member
                          • Nov 2012
                          • 22

                          #13
                          Re: Beginner

                          Uit die zin maak ik op dat gele bladeren een teken zijn van over voeding.

                          Comment

                          • EL Guerilliero
                            Advanced Grower
                            • Nov 2012
                            • 1090

                            #14
                            Re: Beginner

                            uit jouw vragen maak ik op dat je weinig of geen inspanning doet om iets op te zoeken .. er zijn hele lijsten met uitleg op dit forum, over vanalles en nog wat, er zijn vast nog andere fora te vinden via google .. zelfs antwoorden op vragen die je rechtstreeks in google invoert kan je daarmee beantwoord zien. je zelfde vraag herhalen nadat een antwoord is gegeven is geen teken van 'inspanning' ..

                            zet nu gewoon je planten in de grond en wacht tot ze klaar zijn. dat is al een leuk begin voor een beginner
                            tot volgend jaar ..

                            Comment

                            • markadonaa
                              Stoner
                              Member
                              • Nov 2012
                              • 22

                              #15
                              Re: Beginner

                              Jij kan uberhaupt niet weten of mijn best doe om te zoeken ja of nee, dus zeg dan niets..
                              Ik wist ook niet dat je boos werd, als je niet wilt helpen kom dan niet.

                              Comment

                              Bezig...