Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na ontkiemen laten groeien bij raam?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Na ontkiemen laten groeien bij raam?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Vorige week(onder invloed van het geweldige mooie weer) begonnen met mijn allereerste kweek. 5 zaadjes(unfeminised master kush van sensi) tussen de watten ontkiemt. Vanmorgen hadden 4 zaadjes een mooi worteltje dus heb ik ze per twee in potten met 20L universele potgrond gestopt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze lekker buiten op het dakterras komen te staan in de volle zon. Echter vindt ik het nu nog iets te koud aangezien ze nog niet gegroeid zijn. Mijn vraag is nu of het handig/mogelijk is om de twee potten bij het raam te zetten tot de plantjes blaadjes hebben. Gaat dit lukken of moet er toch echt een lampje boven? Zo ja, kan ik ze dan ook gewoon meteen buiten zetten? Mijn raam is flink groot maar niet op het zuiden gericht :/

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Na ontkiemen laten groeien bij raam?

    Zoals al honderd keer gezegd:
    - naar buiten na 15 mei. Daarvoor kan pas als het niet meer vriest.
    - Vensterbanken zijn klote, al helemaal voor jonge plantjes.
    - Bezint eer ge begint
    - Zoeken naar een antwoord levert meer op dan enkel vragen stellen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Na ontkiemen laten groeien bij raam?

      Zet ze gewoon buiten.

      Comment


        #4
        Re: Na ontkiemen laten groeien bij raam?

        Haha dat kan natuurlijk ook. Is het ook al mogelijk als er nog helemaal geen plantje zichtbaar is?
        En is het niet te koud?

        Comment


          #5
          Re: Na ontkiemen laten groeien bij raam?

          Gewoon de temperatuur in de gaten houden.
          Zet ze overdag buiten, eventueel in de luwte en haal ze 's nachts naar binnen, mocht je het niet vertrouwen.
          Zodra ze uit de grond zijn gaan ze hier overdag naar buiten. Eerder 's nachts nog naar binnen, maar nu blijven ze gewoon buiten.


          15 mei heb ik me nog nooit wat van aangetrokken ( en ga het ook niet doen)

          Comment


            #6
            Re: Na ontkiemen laten groeien bij raam?

            Mooi! Bij welke nachttemperaturen wordt het cruciaal?

            Comment


              #7
              Re: Na ontkiemen laten groeien bij raam?

              Vlakbij of onder het vriespunt. Alhoewel sommige een beetje vorst kunnen doorstaan, neem je beter geen risico's.
              De groei stagneert bij lagere temperaturen, maar beetje uitharden kan geen kwaad.

              Comment

              Bezig...
              X