Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips omtrent pot-volume en pot-aarde

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips omtrent pot-volume en pot-aarde

    Korting op 420shop
    hey,

    ik heb 5 early skunks fem. seeds die zaterdag tussen de watjes gaan. Dit weekend maak ik de definitieve potten al klaar. Aangezien ik niet in de volle grond wil planten (om praktische reden en omwille van privacy) ga ik gaan voor potten, en grote weliswaar!!

    Nu vroeg ik me af * of dat wel een goed idee is en dat het wel een verschil gaat maken als ik bijvoorbeeld potten van 80 liter ga gebruiken... (wat veel is toch?)

    * ook heb ik vorig jaar geplant met universele portgrond uit de 'aveve' waarin ik redelijk wat van die korrels heb gemengd (luchtig maken) Is dit goed, of heeft iemand een beter idee dat niet te duur of te complex is omtrent de aarde?

    groetjesss

    #2
    Re: Tips omtrent pot-volume en pot-aarde

    ik denk dat 80 liter een beetje overkill is, maar als je die dan toch vol-geworteld krijgt ga je wel mooie skunkbomen hebben

    voor grond ben ik meestal wel blij met de potgrond van DCM met lavakorrel
    Op de boddem van de potten 'n laagje hydrokorrels leggen of gewoon random door de grond heen of helemaal niet, keuze zat

    die universele durven ze volgens mij wel wat turf enzo insteken

    veel succes met je kweek
    Buitenkweek 2013: Think Different & Northern light AF

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Tips omtrent pot-volume en pot-aarde

        Oej, had ik beter wat eerder gelezen... Ik heb namelijk zojuist mijn 70 liter potten (80 heb ik niet gevonden) opgesteld. Universele potgrond met een laagje op de bodem van 2 a 3 cm hydro korrels en (NU KOMT HET :s ) zeker meer dan 7 handjes hydrokorrels (wel zeer goed gemengd) gedaan in de potten... Is dit erg?? K moet er wel bij zeggen dat zo een 70 liter pot echt wel een dikke kuip is hoor

        Comment


          #5
          Re: Tips omtrent pot-volume en pot-aarde

          pfff nee joh ik had het over handjes voedingkorrels. Die hydrokorrels mogen best 1/3 deel zijn, maar ik denk dat 1/6 deel beter is. Dat zijn die 7 handjes dan ongeveer. Niks aan de hand. Sowieso niet, want hydrokorrels doen eigenlijk niets aan je grond behalve wat water en mineralen vasthouden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Tips omtrent pot-volume en pot-aarde

            Hydrokorrels in potgrond is zinloos. Ze nemen niets op en geven niets af, dus voegen ze niets toe.
            Vandaar dat ze een inert medium genoemd worden.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: Tips omtrent pot-volume en pot-aarde

              En je hele tuin vol hydrokorrels als je over een paar maanden die kuipen leegstort.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X