Koe-Kippen-Paardenmest...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jantje
    Advanced Stoner
    Member
    • Apr 2010
    • 68

    #1

    Koe-Kippen-Paardenmest...

    Korting op 420shop
    Uit verschillende topics van dit forum vernam ik dat kippen-mest een goede meststof is voor onze geliefde planten. Na het op het boodschappenlijstje gezet te hebben kwam mijn ventje thuis met een 20kg!! zak van dcm Koe-Kippen-Paardenmest ( (npk 4/3/2) http://www.dcm-info.be/nl/hobby/prod...n-paardenmest/ ) en de verkeerde potgrond....


    Maar goed mijn vragen :
    is deze mest op gelijkaardige wijze als kippenmest te gebruiken in volle grond? Even goed?
    heeft het ook zin om een kleine hoeveelheid toe te voegen aan het potgrondmengsel?
    Is het misschien beter te proberen terug te gaan naar de winkel en kippenmest in de plaats te halen?

    mvg

    jantje
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Koe-Kippen-Paardenmest...

    20 Kilo eh...je gaat 10 hectare bemesten ?
    Je hebt 1 koffiekopje kippenmest per plant nodig, en het liefst werk je dat een maandje (of langer) van te voren door de grond.

    Het forum over voeding is hierrrrr
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • jantje
      Advanced Stoner
      Member
      • Apr 2010
      • 68

      #3
      Re: Koe-Kippen-Paardenmest...

      tja ik had de hoeveelheid er niet bijgezet .... nu ja moest deze mest ook bruikbaar zijn dan ben ik direct voor enkele jaren voorzien Bovendien kan de rest van de tuin en mijn datura's en rozen er ook van genieten.

      Weet iemand of deze mest bruikbaar is voor "onze" planten?

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: Koe-Kippen-Paardenmest...

        Alle mest is bruikbaar, maar sommige zijn minder optimaal. Een meststof met NPK verhouding 4-3-2 bevat wel relatief weinig bruikbare stof per gewicht maar dan geef je gewoon wat meer. Zoals qnq zegt; een kopje per plant (of per 30L grond) zou voldoende zijn.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • Pelikan
          Stoner
          Member
          • May 2013
          • 23

          #5
          Re: Koe-Kippen-Paardenmest...

          Wij gebruiken gewoon puur paardenmest uit de stal gemixed met tuinaarde/potgrond. Hopen dat dit goed stimulerend werkt

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Koe-Kippen-Paardenmest...

            Yea, natuurlijk kun je dat gebruiken Jantje, en inderdaad ook in de rest van de tuin.
            Lees voor de rest van de tuin even precies de dosering, die staat vast op de doos.

            Over paardenmest staat hier het één en ander grote vogul
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...