Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het snoeien van je plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Het snoeien van je plant.

    Korting op 420shop
    Hey forumleden !


    Deze vraag zal ongetwijfeld wel meerdere keren zijn gesteld maar ik vraag hem alsnog.
    Mijn plantje begint nu zijtakken met topgroei te krijgen, mits wat me opvalt heb ik hier
    en daar wat grote bladeren erover heen hangen over sommige stukken.

    Nu is mijn vraag mag ik die grote bladeren knippen (zo ja , hoeveel ?) want ik weet
    dat de plant uit zijn bladeren toch echt voeding haalt zelfs op het moment dat het
    geel word. Maar ik hoor verscheidende meningen erover.

    Ik hoor het graag !!

    #2
    Re: Het snoeien van je plant.

    ik liet normaal alles zitten , tot mijn maat kwam en al dat fluffie spul er binnen 5 seconde er afknipte , ik de smoor in ! maar dat kleine spul haalt de kracht uit de grote toppen en die ontwikkelen zich beter zonder die kleine zijtakjes en de kwaliteit van die grote toppen is vele malen beter , die kleine meuk rook je toch vaak niet op! bij het begin vd bloei begin ik ook te snoeien ! gaat alles naar die dikke toppen !!!!!! en welkom op het forum veel suc6 met je kweek , maak eens wat foto's voor en na het snoeien als je wil het word vast op prijs gesteld op het forum ! grts

    Comment


      #3
      Re: Het snoeien van je plant.

      Ik spreek alles wat budha54 zegt, tegen. In de binnenkweek kun je er een leuke draai aan geven en bestaat er een kern van waarheid, voornamelijk door de intensiteit van de belichting die niet diep/ver genoeg komt. -> zijtakken krijgen minder licht -> fluffy. Buiten merk ik juist dat of alles fluffy is, of juist alles hardcore budpr0n wordt wanneer je niet snoeit. Dit wel/niet fluffy komt meer door genetica dan door iets anders. Die kleine 'meuk' gooi ik steevast in een grote zak, daar heb ik flink wat avondjes van gerookt. De Amnesia en Autohaze van vorig jaar (zie signature, kweekverslag 2012) hadden net zulke harde zijtoppen als de hoofdtop was. Van even goede, soms hogere kwaliteit.

      Onthoudt: bladeren blijven de motor van je plant. Je zou bijna kunnen zeggen dat iedere tak zichzelf voorziet van energie. Miljoenen jaren muteren hebben wel tot wat 'slimmigheidjes' van de plant geleidt. Want zeg nou zelf: als je een kraan in huis hebt, ga je toch ook geen emmer water vanuit de Antwerpse Ardennen meeslepen? Waarom zou een plant vanuit een blad of tak onderin, die energie helemaal naar boven persen, als ze ter plekke ook een prima top kan maken? Als die top niet goed genoeg zou worden, heeft die tak geen evolutionair voordeel en zouden we dus alleen lollypop-wiet hebben, na die miljoenen jaren evolutie; toppen op stokjes.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Het snoeien van je plant.

        ik heb een lollypop-wiet
        zonder te knippen. gelukkig willen de anderen 4 wel gewoon doen.

        Comment


          #5
          Re: Het snoeien van je plant.

          en hoe zit het met bladeren knippen in de groei fase van de plant lijkt mij het zelfde effect te hebben als wat budha beweert over de bloei fase

          Comment


            #6
            Re: Het snoeien van je plant.

            Bladeren zorgen voor energie en zijn een voorraadkast.
            De energie stuurt ze naar de toppen en gebruikt ze voor groei.
            Als er zich op enig moment een tekort openbaart haalt ze de benodigde stoffen uit het blad.

            Minder blad = Minder energie = Minder gezonde plant.

            Simpel genoeg ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Het snoeien van je plant.

              Hallo mensen, toffe reacties. En bedankt @Budha voor de welkom !!. Ik zal eerdaags een klein kweekverslagje maken enig nadeel is dat ik hem als een kleine boom kreeg (heel klein) maar ik kan wel wat "foto's" maken van de groei !

              Peace

              Comment


                #8
                Re: Het snoeien van je plant.

                je hebt wel door er zijn meerdere wegen naar rome !! verkondig ook niet het geloof , het doen geeft de ervaring !! veel suc6 !!! ook ik leer van dit forum !!

                Comment


                  #9
                  Re: Het snoeien van je plant.

                  Dat zijn wijze woorden budha54!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Het snoeien van je plant.

                    ik heb op google iets interesants gevonden dan dit tegengekomen, voor je denkt te snoeien check deze pagina!
                    https://www.dinafem.org/nl/blog/hoe-snoeien-cannabis/

                    Comment


                      #11
                      Re: Het snoeien van je plant.

                      Ik doe altijd een beetje van beide, tot aan de bloei laat ik mijn plant rustig verder groeien, na een paar weken bloei begin ik de verkleurde bladeren eraf te halen (deze zitten dan ook vrij losjes aan je plant) en knip de kleine kleine topjes weg die toch niet veel worden dit zijn er niet heel veel n houd t tijdens de bloei een beetje bij, week voordat de plant omgaat begin ik wel al behoorlijk het blad weg te nemen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Het snoeien van je plant.

                        vooral die laatste alinea!

                        Comment


                          #13
                          Re: Het snoeien van je plant.

                          ik zit nu 2de week in bloei plant van 2 meter met 6 hoofdtoppen, is het verstandig om nu nog bladeren te verwijderen van de toppen voor vollere toppen?
                          eerste buitenkweek. thanks

                          Comment


                            #14
                            Re: Het snoeien van je plant.

                            In week 2 van de bloei nog gaan toppen is af te raden. Toppen die je in de groeifase. Je kan wel de kleine topjes onderop wegdieven.

                            Comment


                              #15
                              Re: Het snoeien van je plant.

                              neen ik bedoel niet gaan toppen, de bovenste bladeren verwijderen zodat er meer licht nr binnen kan en ze meer energy in de toppen stekken? ze is 1maal getopt.

                              2015-08-29 13.06.10.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X