Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pistels VS trichomen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pistels VS trichomen

    Korting op 420shop
    Hey Growers,

    Ik zit met een vraagje (of 2-3)

    Als ik het goed voor heb, zijn pistels de "draadjes" die dan weer vol trichomen staan.
    Ik heb uiteraard het "wanneer oogsten" topic doorgenomen, maar zit nog met een vraag.
    Het topic zegt "oogsten als de trichomen 80% amberkleurig zijn."
    Tot nu toe heb ik me gebaseerd op de pistels, aangezien ik (nog) geen trichomen microscoop heb.

    Ik heb echter de indruk dat de pistels erg snel verkleuren (ik zou bijne durven zeggen "verdorren").
    De 5 x gold rush in de tuin waarvan er 2 in bloei staan vertonen ook al quasi allemaal amber pistels.
    en dat na 4 weken bloei.
    Is het ok om je op de pistels te baseren, of zijn het echt de trichomen die tellen?
    En indien dat zo is, weet iemand dan hoe het komt dat die pistels zo snel verdorren?

    Alle info welkom.

    greetz
    HOMMEL
    Leren = Experimenteren

    #2
    Re: Pistels VS trichomen

    Pistels zijn de witte vrouwlijke haren.
    Trichromen kun je alleen zien met een microscoopje die zitten op je top en er omheen dat is het sneeuw gebied wat je ziet er omheen.

    Comment


      #3
      Re: Pistels VS trichomen

      Weer van die irritante wietwetenschappenlulmaarduurenoverdegrensdanlijkje heelwat.

      9. de bloemstengel
      3. de bloembodem
      de bloembekleedselen (perianth) of het bloemdek (perigonium), bestaande uit
      8. kelkbladen (sepalen)
      5. kroonbladen (petalen)
      4. de meeldraden (androecium) bestaande uit helmdraad en helmhokjes
      2. het vruchtbeginsel (gynoecium) (met 1 of meer zaadknoppen)
      7. de stamper - bestaande uit 1. stijl en 6. stempel
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Pistels VS trichomen

        het probleem is niet WAT pistels zijn, de vraag is of bruine pistels reden genoeg is om te oogsten..
        OF zijn bruine pistels per definitie een gevolg van amberkleurige trichomen?

        en is de bovenstaande tekening uberhaupt van toepassing op de vraag aangezien we spreken over een unisex plant en jij aan komt draven met wetenschappelijk gelul maar wel over een tweeslachtige plant aangezien je een stamper hebt en meeldraden..

        Comment


          #5
          80% van 100% plant bedekt geen microscoop voor nodig as ze ruikt en glimt met ledlicht helder wit in de aaf zou ik zegge ssmooizo

          Comment


            #6
            Ik heb wel een reden gevonden deze zomer waardoor m'n pistels verdorren, regen. Als ze flink nat zijn geweest gaat dat ineens heel hard. Zou (helemaal bij buitenkweek) het dus volledig baseren op de thrichomen.
            Een simpele loep of zakmicroscoop kan je eventueel ook op AliExpress vinden.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment

            Bezig...
            X