Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

    Een quick question of twee, nummer 1:

    Vorige week zag ik in een autoflower een stuk verdorde top zitten in twee toppen, geen typische toprot (heb dit vorig jaar genoeg gezien om het verschil te weten) maar echt een deel van de top wat verdord/droog/dood/bruin geworden was. Meteen schiet je in de paniek, denk je aan oogsten. Maar nog een paar dagen gewacht. Het word niet erger nadat ik het verdorde deel weg heb gehaald. Iemand ervaring hiermee?


    Omdat hij lekker milky (5% amber) is en amber mij als een duf dood konijn laat reageren wil ik gaan oogsten. Maar hij blijft nieuwe haartjes (pistels) aanmaken. Dus de trichomen verkleuren al, maar de top blijft groeien. Iemand tips in zo'n situatie? Gewoon gaan oogsten of is ie nog lang niet klaar?

    Het spreekt allemaal lekker tegen, waardoor ik er geen ***tje meer van snap.

    Dank u voor het delen van de kennis en kunde.
    Last edited by TGIF; 1 August 2013, 19:55.

    #2
    Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

    Verdorring kun je bij droog weer prima laten zitten, maar de gevoeligheid voor schimmel is wel gigantisch! Een waterdruppel kan genoeg zijn. Ik heb zo vorig jaar ook wat laten zitten, in de bladoksels. Niets mee gebeurd.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

      En je kunt nu zeker oogsten als je dat wil.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

        De top van een plant produceert haartjes om volume te krijgen. Elke keer komen er nieuwe haartjes die zich weer terug trekken (bruin worden) om vervolgens weer nieuwe haartjes te maken. Dit proces blijft in principe gewoon door gaan. Daaraan kun je dus niet zien dat een top klaar is.
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

          Toprot.
          Knippen, en rap.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

            Dank allen, vanavond gaan we maar weer eens het meest vervelende doen in onze hobby: Knippen...

            Comment


              #7
              Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

              Ach, ik kan wel vervelendere dingen bedenken
              Have fun!

              Comment


                #8
                Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

                Knippen is (na het oproken) voor mij toch de climax van het hele kweekje :p
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                Comment


                  #9
                  Re: Verdorring in de top, maakt wel nieuwe pistels aan etc etc.

                  Knippen tot de vingers pijn doen, zodat je die pijn kan verlichten met een bolletje schaarhasj. Niets beter dan dat!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X