Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

super silver haze, wordt het nog wat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    super silver haze, wordt het nog wat?

    Korting op 420shop
    Ik heb begin juni een zakje super silver haze gekocht en tot mijn verbazing zaten er een paar zaadjes in. 15juni waren ze 4 cm boven de grond en ze gingen als een speer omhoog. #totdat ik ze buiten had gezet, ze bleven stil staan kwa groei. Nu een week geleden begon hij weer blad aan te maken en blaadjes tussen de oksels. Ik verbaasd en de plant opgepot in een grote pot, met goede aarde. Nu is hij pas 40cm ofsow en begint net aan blad laag 6. Ik weet dat het een enorme achterstand is maar kan dit nog wat worden? Ik betwijfel het eigenlijk maar ik geef hem de kans :p is toch pas mijn eerste "kweekje"

    Verder de onderste laag heeft geen mooi blad witte stipjes enzo is dit meeldauw? Of spint? En wat denken jullie en/of wat zouden jullie doen verder ?

    ImageUploadedByTapatalk1376392636.768148.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1376392656.725871.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1376392669.513012.jpg

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Help xD

    Wat ik verder zou doen?
    Lekker buiten laten staan! Misschien nog een keer overpotten na een week of twee, en dat mos weghalen. In mos leven graag beestjes die niet zo goed zijn voor je planten. Denk aan slakken, wortelvreters etc. Ook kun je dan niet goed zien of je potgrond droog is en dan weet je dus niet wanneer je water moet geven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Help xD

      Het is mijn eigen gekweekte mos uit mijn terraria's dus nog beestjes vrij
      Maar ik haal het er wel uit voor de zekerheid

      En de verdere vorderingen volgen natuurlijk en volgend jaar alles nog is overdoen alleen dan goed natuurlijk wonderlijke plantjes dit en zooo lekker
      Last edited by Repchris; 13 August 2013, 13:05.

      Comment


        #4
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Help xD

          Ik houd geen kikkertjes enkel slangen en een leguaan. Maar veel spullen uit de natuur kan je gewoon gebruiken gewoon invriezen of afspoelen met heet water en heen bacterie die nog effect heeft op je dieren.

          Yup veel natuurlijke dingen ogen erg mooi in je terraria (niet de dennennaaldjes :p) en dennennaalden komen van buiten heb een dennenboom in de buurt staan :p dus zullen er wel ingevallen zijn.
          Last edited by Repchris; 13 August 2013, 14:03.

          Comment


            #6
            Re: Help xD

            ImageUploadedByTapatalk1376399066.387955.jpg

            Voorbeeldje van 1 van de kleine terraria die nu bewoont word door een Trimeresurus vogeli.

            Comment


              #7
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Help xD

                ik dacht dat alleen de magnetron ales dood maakte, alles wat in mijn terrarium komt van buitenaf krijgt een kokend-water douche als het niet in de microgolf past. Mijten overleven vorst tot -15 makkelijk. Ooit heb ik wat wild gevangen beestjes gevoerd aan mijn hagedissen, na twee weken had ik geen hagedissen meer! Levend opgegeten door bloedmijt. Ik lees veel verhalen over besmettingen met legionella en salmonella na een kleine beet. Dan leer je 't wel af om dingen van buiten te gebruiken
                Hoe dan ook; succes met je kweekje! Als je een kweekverslag start kun je alles netjes bijhouden en rekenen op meer tips.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: super silver haze, wordt het nog wat?

                  Titel aanpassing:
                  Help is geen toegestane titel.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help xD

                    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                    ik dacht dat alleen de magnetron ales dood maakte, alles wat in mijn terrarium komt van buitenaf krijgt een kokend-water douche als het niet in de microgolf past. Mijten overleven vorst tot -15 makkelijk. Ooit heb ik wat wild gevangen beestjes gevoerd aan mijn hagedissen, na twee weken had ik geen hagedissen meer! Levend opgegeten door bloedmijt. Ik lees veel verhalen over besmettingen met legionella en salmonella na een kleine beet. Dan leer je 't wel af om dingen van buiten te gebruiken
                    Hoe dan ook; succes met je kweekje! Als je een kweekverslag start kun je alles netjes bijhouden en rekenen op meer tips.
                    Klopt gedeeltelijk wel. Ik had een
                    Leguaan gekocht maanden terug en bij aankomst thuis zag ik toch bloedmijt zitten. En daarvoor kun je het best roofmijt voor gebruiken (dutchies) dan heeft de bloedmijt geen schijn van kans. En voederdieren komen altijd bij de winkel vandaan (kost geen cent en dus onnodig daar risico's op te nemen)

                    En misschien had ik beter een kweekverslag kunnen bijhouden maar toen had ik nog geen account hier toen ik begon. En nu had ik pas een vraag omdat de plant toch begon te groeien (had de hoop al opgegeven)

                    Comment


                      #11
                      Re: super silver haze, wordt het nog wat?

                      Als ik zeker weet dat het spint is heb ik daar wel spul voor dat ik op het blad kan spuiten. Zal zo nog even kijken bij het plantje

                      Comment


                        #12
                        Re: super silver haze, wordt het nog wat?

                        Spint begint langzaam te verdwijnen

                        Foto is van vanaaf vandaar dat ie binnen is genomen (staat binnen want de jeugd hier is er dol op)

                        ImageUploadedByTapatalk1376693300.067281.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: super silver haze, wordt het nog wat?

                          Voor degene die het leuk vinden :p mijn trim is vandaag verveld

                          ImageUploadedByTapatalk1376758052.721396.jpg
                          Last edited by Repchris; 17 August 2013, 18:35.

                          Comment


                            #14
                            Re: super silver haze, wordt het nog wat?

                            nice!!

                            Comment


                              #15
                              Re: super silver haze, wordt het nog wat?

                              Plantje begint er langzaam aan, een stuk beter uit te zien!

                              Comment

                              Bezig...
                              X