Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help, meeldauw ontdenkt op 1 van mijn planten, wat nu?

Als je last hebt van meeldauw is je klimaat/ventilatie niet op orde en/of zijn je planten verzwakt, ziek of aangetast door beestjes.
    Als je zorgt dat de planten in topconditie zijn, hoef je ook niet met lapmiddeltjes te werken.
    Bestrijd de oorzaak.

Het begint wel een beetje op een lastercampagne te lijken bubbleblower.
    Je hebt het steeds over een verkoopteam, leg eens precies uit wat je bedoelt ?
    Heb je het over verkopers in de growshops of tuincentra of wat ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbleblower View Post
      Kali-meta-silicaat helpt inderdaad, maar als de nood aan de man komt zul je toch echt met veel zwaarder geschut moeten komen.
      Een extra nadeel van dat spul is dat het al heel gauw een dauw- of waslaag vormt, je kunt er niet veel van gebruiken.

LR weet vast nog wel iets beters, die volgt dat allemaal op de voet.
      Dan weet jij meer dan ik!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Dan weet jij meer dan ik!
        Voor mij is het ook veel belangrijker.

Als je te laat bent is dit de oplossing, goedkoop en makkelijk:

Voorkomen is natuurlijk beter, maar hoe dat moet weet het verkoopteam helaas ook beter, dus dat zul je LR2 weer moeten vragen, die heeft veel meer kennis en ervaring.

Comment

Wacht even. Wat heb ik hier de hele tijd mee te maken? Omdat ik ooit UV licht als oplossing aanhaalde? Ben ik dat verkoopteam? Ik proef een boel insunauties maar ik krijg de smaak niet te pakken.
          Spreek/typ je onvrede toch gewoon uit bubbleblower. We zijn maar internetters achter een beeldscherm. Ik bezit niet zo'n reflecterend/inlevings- vermogen waardoor ik direct op kan maken waar je op doelt.
          Na enige bezinking ben ik er nog niet uit.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Omdat ik ooit UV licht als oplossing aanhaalde?
            Nee hoor, dat kan iedereen na googlelen.
            Dan kunnen ze gelijk zien dat ik dat wel heb gedaan, bv hier dus;

Ik wilde ook graag uitleggen hoe je het helemaal kunt voorkomen, maar dat werd door jullie getorpedereerd, zoals alle informatie die ik probeer te delen.
            Jullie klanten schieten daar helemaal niets mee op, die zouden liever geen meeldauw of toprot hebben en meer opbrengst en betere kwaliteit.

Comment

Ik ben toch een tevreden klant hier iig
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Oooooh, LR2 is van het verkoopteam ?
                Tja, daar schieten je klanten niks mee op heh...
                Wat verkoop je eigenlijk LR2, en heb je een webshop ?

Comment

Eerder een info shop..

Comment

Ik kan nog steeds geen sticky vinden waarin wordt uitgelegd hoe het grootste probleem voor outdoor growers 100% voorkomen kan worden, alleen onzin over kaliwaterglas, waar niemand veel aan heeft. Erger nog juist zij houden die informatie tegen hoe je het kunt voorkomen en iedereen op dit forum heeft daar last van ook al beseft niet iedereen dat.

Comment

Ik heb weleens druppeltjes vocht op blaadjes na de donkerperiode, als die drogen laat dat wit residu achter op de blaadjes.
                      Met wat meer luchtcirculatie heb ik dat probleem niet meer gehad...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                        Ik heb weleens druppeltjes vocht op blaadjes na de donkerperiode, als die drogen laat dat wit residu achter op de blaadjes.
                        Met wat meer luchtcirculatie heb ik dat probleem niet meer gehad...
                        Goed geobserveerd, die druppeltjes vocht zijn zgn Taylor cones. Door je luchtcirculatie te verhogen heb je de LV (en daarmee de VPG) genoeg omlaag gekregen om het te voorkomen. Wat je hebt gezien is dit:

Guttation can be spotted when the edges of leaves have small water droplets on, most evident in early morning or just after the lights have come on.
                        If you see leaves that appear burnt at the edges or have white crystalline circular deposits at the edges it could be evidence that guttation has occurred”

's Nachts (!) gaat de VPG omhoog waardoor je planten gaan sprayen en verbranden (door het Joule effect).
                        Dat maakt je planten zwak, waardoor ze gevoelig raken voor allerlei ziektes, waar ze anders korte metten mee kunnen maken.

Comment

zou het mogelijk zijn om het uv-licht uit de vijverpomp te gebruiken? Er staat nogtans continu een ventilator op alst licht is, om het uur ong afzuiging voor een kwartier.
                          heb indruk dat die microsulfo wel voorkomt om zicht te verspreiden maar weg is het nog niet. ong week 3 van groei.

Comment

Ja, dat werkt.
                            Maar UV mag je maar heel kort gebruiken. Een aantal seconden per plant.
                            Bovendien mag je jezelf er niet aan blootstellen, dus dekkende kleding en niet in het licht kijken. (kankerverwekkend)
                            Een secondetimer zou mooi zijn, dan hoef je helemaal niet aanwezig te zijn.
                            In de tuinbouw hebben ze karren met UV-licht die eens per dag langs de planten rijden.

Afzuiging altijd 24/7 aan.

Comment

thnx, ga het zeker proberen.
                              gewoon met de lamp es rondgaan?

bedankt voor de uitleg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                                Oooooh, LR2 is van het verkoopteam ?
                                Tja, daar schieten je klanten niks mee op heh...
                                Wat verkoop je eigenlijk LR2, en heb je een webshop ?
                                Zeg maar wat je moet hebben, ik gooi wel een lijntje uit naar ons team. We zitten hier met 128 man, dag en nacht fora af te speuren naar waar we een product kunnen aanraden. Het was toch wel overduidelijk dat ik voor o.a. Dutch Passion werk. Of niet dan?
                                Mijn echte naam is Rentamanfofree Pentangsilat, en ik kom uit Oost India. Ik heb Nederlands geleerd dankzij de baas van Greenhouse, wij mogen hem AJ noemen. Hij heeft met zijn opbrengsten uit de Seedhunter lijn, een school kunnen financieren. Hier leerden we elusieve verkooptechnieken, en de Nederlandse taal. We leerden hoe we onopgemerkt reclame konden maken voor diverse tuincentra zodat mensen de seedshops zouden afzweren. Zodat deze mensen hun eigen zaad konden produceren. Want waar zaad is, is stuifmeel, en dat wordt in ordinaire bloem bewaard (ons advies). Hier komt Ahold kijken, die ook een vinger in de pap heeft. Zij betalen ons circa 0.015 cent per keer dat wij een supermarkt-keten of een supermarkt product aanraden. Koop dus een lekkere grilworst. Of kijk nog eens tussen de recepten met cannabis die ik opgetypt heb!
                                Die bewaar je natuurlijk in de Samsung vriezer.
                                Natuurlijk is mijn rommeltopic een farce; hier in India groeit alles buiten, maar met het geld dat we verdienen runnen we ook een grote indoorkwekerij. Dat is wel lastig met foto's, vooral buiten; we zitten zo dicht bij de evenaar, dat we alle schaduwen moeten aanpassen op die foto's.
                                Ook de Nederlandse postzegels zijn een probleem. Die moeten dus eerst hier naartoe verzonden worden, voordat we gratis zaadjes uit konden delen. Vandaar dat we daarmee gestopt zijn.
                                Zelfs de herma's zijn gefotoshopt om andere zaken slecht uit de verf te laten komen. Eigenlijk was de Amnesia x Haze van vorig jaar een probeersel van Amsterdam cheapseeds, maar die betaalde niet, dus hebben we er een herma van gemaakt.
                                Bayer betaalt trouwens ook mee, zijn voorzien ons dorp van verse rijst. Zolang we het product Natria blijven afraden.
                                Dat ik soms adviseer om helemaal níet te blowen, of dat ik predik dat er teveel positiefs over wiet gezegd wordt, daar word ik voor betaald door het ministerie van volksgezondheid. Jullie ministerie, vanuit jullie belastingcenten.
                                Dat hele symbiotische, organische en zo goedkoop mogelijk kweken is natuurlijk ook allemaal gelul van me. Zo doen mensen het juist verkeerd, en stappen ze sneller over naar wortelstimulator en Canna terra en al die andere producten die ze zo ontzettend hard nodig hebben! We runnen hier ook een sphagnum boerderij en we winnen turf uit de delta van de ganghes. Vandaar die kiemtestjes.

Maar weet je wat nog het aller lastigste was? Mijn donkerblanke vingertjes photoshoppen tot roomblanke nedertengels.

Nou, het hoge woord is er uit. Ik hoop dat jullie me niet anders gaan zien hierdoor.

Comment

Bezig...
                                X