Oogstfeesje op komst?!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • edenpro
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2011
    • 208

    #1

    Oogstfeesje op komst?!

    Korting op 420shop
    Ik heb het enorm druk met het werk en mijn ene plant (Polm Gold Outdoor) staat er enorm goed bij.
    Een 10-tal immens dikke toppen.
    Ze zit in haar 7e week bloei en ik gok nog op anderhalve week.
    Momenteel veel regen geincaseerd, hier en daar wat kleine toprotplekjes moeten eruithalen.
    Dit weekend en volgende week nog wat beter en droger weer op komst.

    Zie het echt niet zitten om dit monstertje in m'n eentje te oogsten haha!

    IMG_0564.jpgIMG_0568.jpgIMG_0569.jpg
    The gras is greener at my side
  • Urban
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2008
    • 4104

    #2
    Re: Oogstfeesje op komst?!

    Lijkt wel een fotofuckje,geniaal gewoon.

    Comment

    • moreweed
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 5939

      #3
      Re: Oogstfeesje op komst?!

      integraal oogsten is een optie : -chop-, ophangen op een goed geventileerde plek en rustig afwachten tot 'tie droog is. Dan pas knippen.

      Bij mij alleen in geval van nood of toprot (met radicaal wegknippen van alles wat er op lijkt), ik knip liever verse wiet dan droge wiet. Vroegâh was knippen in elk geval een gezellige bedoeling : iedereen die binnenkwam (en dat waren er wel wat op een dag) kreeg een bak koffie en een schaar in z'n handen, of hielp met plukken(groot blad weghalen), ophangen, jointjes draaien, slap ouwehoeren ter vermaak etc

      Tis nu wat exclusiever, de tijden zijn anders. Rippers weet je wel, lui van wie je het niet verwacht die opeens rare fratsen krijgen. Dus met broer en zus(maar die knipt alsof ze er een modekapseltje van wilt maken), 1 of 2 goeie vrienden erbij die al jaren over de vloer komen, that's it.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Oogstfeesje op komst?!

        't Is maar 1 plant toch ? Ghehe..
        Plukken (van de fanleaves) lijkt me niet meer dan een middag werk in je eentje.
        Rest van het blad laat je zitten, veel trekt nog in de toppen tijdens het drogen en wat er daarna nog uit steekt haal je later weg.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: Oogstfeesje op komst?!

          Dat word en weekje elke avond gaan zitten knippen maak een vuurtje bakkie thee er bij jointje er bij en knippenmaar
          God was never on your side..

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: Oogstfeesje op komst?!

            Met een goede schaar kun je dat prima in een uurtje of drie doen hoor. Of ben ik toevallig potentieel een 'topkapper' dat het bij mij zo kort duurt?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • Gamm
              Super Grower
              MemberLucky Member
              • May 2012
              • 1610

              #7
              Re: Oogstfeesje op komst?!

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2
              Met een goede schaar kun je dat prima in een uurtje of drie doen hoor. Of ben ik toevallig potentieel een 'topkapper' dat het bij mij zo kort duurt?
              Ik zou vermoeden van wel

              Neem er je tijd voor. Resultaat is nog zo goed dan...
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment

              • edenpro
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • May 2011
                • 208

                #8
                Re: Oogstfeesje op komst?!

                Een uurtje of 3? dan veronderstel ik dat je het over een kettingzaag/hegschaar hebt?
                Neneen zeker niet, vandaag al wat onderaan begonnen en anderhalf uur aan bezig geweest..
                Zoals belladonna zegt, na het werk een paar uurtjes stelselmatig knippen..
                Ik verwacht grote opbrengst!
                The gras is greener at my side

                Comment

                • roel213
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2011
                  • 279

                  #9
                  Re: Oogstfeesje op komst?!

                  hoi

                  knippen moet je niet gehaast doen
                  lekker rustig met een en een biertje niemand die aan je kop zeurt lol

                  gr su6

                  Comment

                  • edenpro
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • May 2011
                    • 208

                    #10
                    Re: Oogstfeesje op komst?!

                    @QnQ: Bij het plukken van de fanleaves, zal dit geen negatieve invloed hebben op de omvang/kwaliteit van de topvorming?
                    Overweeg inderdaad om dit te doen, best een weekje voor de volledige slacht of mag dit nu al?
                    The gras is greener at my side

                    Comment

                    • stafford
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2009
                      • 2382

                      #11
                      Re: Oogstfeesje op komst?!

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                      Met een goede schaar kun je dat prima in een uurtje of drie doen hoor. Of ben ik toevallig potentieel een 'topkapper' dat het bij mij zo kort duurt?
                      Hoho ben je ook in te huren dan?
                      Want ook ik red dit niet in 3uur en dan knip ik mooi en snel al.
                      Als jij dit ff in zoon tijdje doet mag je mijn 5dames knippen komen haha

                      Comment

                      • CannaVis
                        Banned
                        • Jul 2009
                        • 845

                        #12
                        Re: Oogstfeesje op komst?!

                        als jij al geen zin hebt om alleen te oogsten...wa moet ik dan wel nie zeggen? -D

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: Oogstfeesje op komst?!

                          Ik bedoel met het plukken dat je zo'n tak eraf knipt, daarvan haal je alle fanleaves eraf, de bladeren met steeltjes, en dan hang die je tak op om te drogen.
                          Zolang je plant nog in de grond staat laat je natuurlijk al het blad zitten. Als je dat eerder weg haalt staat de plant verder bijna stil omdat de fotosynthese een dreun krijgt.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • stafford
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2009
                            • 2382

                            #14
                            Re: Oogstfeesje op komst?!

                            Nou cannavis dan moet je zeggen,
                            We hebben er samen geen zin in haha.

                            @ qnq dat is niet mijn knipmanier.
                            Op de manier hoe jij het dan doet.

                            Staff

                            Comment

                            • edenpro
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • May 2011
                              • 208

                              #15
                              Re: Oogstfeesje op komst?!

                              Ik denk ook niet dat dit de manier is waarop QNQ normaalgezien droogt hoor, hij bedoelt gewoon dat het op die manier kan nu het een drukke periode is met het werk wegens tijdgebrek om deftig kort te knippen.
                              Ok, ik zal ze nog voorlopig wat laten aandikken want het weer ziet er doorgaans goed uit de eerstkomende week, wat wel een pest begint te worden is die ochtendnevel maar dit hebben we elk jaar.. in de ochtend zijn ze druipnat.
                              The gras is greener at my side

                              Comment

                              Bezig...