Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

    Korting op 420shop
    allo mensen...
    ik kom net tot de ontdekking dat er weer leuk rot in mijn planten zit. Ik heb 2 plantjes op het balkon staan, waarvan 1 veel sneller bloeit dan de ander, en dat is dan gelijk de boosdoener.
    Ik kon nog niet zoveel ontdekken, wel dat er in de moedertop het meeste zat dus die heb ik er maar meteen vanaf gehaald en even ontleedt (zie foto).
    Mijn vraag is, hoe snel groeit die rot door want ik wou ze eigenlijk nog 2/3 weken laten staan maar ik denk dat ik daardoor erg veel ga verliezen.
    Dus wat is jullie mening hierover? nu oogsten, 1 weekje laten staan of langer?! De trichomen zijn allemaal melk-wit met een paar bruine trichomen ertussen, maar naar mijn mening nog niet genoeg.
    Schermafbeelding 2013-09-23 om 20.17.11.jpg
    Ik kan de planten moeilijk ver uit elkaar zetten omdat ze op een balkon staan van 6 vierkante meter.
    vorig jaar ben ik namelijk ook zo'n 100 gram kwijt geraakt aan rot over 4 planten, erg zonde...
    Attached Files

    #2
    Re: Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

    Ik weet niet waar jij rot ziet maar als jij deze rot vorig jaar hebt weggegooid dan heb jij 100 gram wiet de prullenbak in gemikt.

    Rot is grijs en een beetje bruin.

    Wel moet ik zeggen dat je een prachtige plant hebt staan

    Comment


      #3
      Re: Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

      Ow haha sorry, ben ik vergeten er bij te vermelden. Ik heb de rot er net uitgeknipt op foto 2 zie je een leeg stuk zitten waar 2 toppen zaten die idd helemaal bruin en stofachtig waren.
      Daarnaast heb ik nog wat rot aangetroffen in de overige toppen, maar nog niet zoveel. liever er vroeg bij zijn en wat wietjes dan te laat en de helft de prullenbak in smijten ^^
      Weet wel wat rot is en niet

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.IMG_4243.jpgIMG_4249.jpg
      Last edited by TheMonk; 23 September 2013, 19:59.

      Comment


        #4
        Re: Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

        Rot groeit in vochtige warme omstandigheden rap door. Kan goed tot een centimeter per dag zijn, soms zelfs meer. In droge omstandigheden (LV<30%) groeit het nauwelijks, want het vocht moet dan uit de plant komen. Toch denk ik dat je ze beter kunt laten staan, voorlopig. Als het kan. Te vroeg geoogste wiet is vaak vies van smaak, wat het hele proces nog pijnlijker kan maken. Beter een klein beetje primo weed, dan een zak vol vieze rommel. Het zal niet zo zijn dat je de hele plant kwijtraakt, maar een aanzienlijk deel kun je al afschrijven. Probeer ze goed droog te houden, en bovenal in de wind! En blijf lekker aan de blaadjes en stammetjes friemelen, dat verhoogt de weerstand tegen toprot (blijkt).
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

          Had toch een foto gemaakt ervan met m'n telefoon nouja, dan zal ik 'm nog wel een tijdje laten staan en elke dag goed kijken en de rot eraf trekken...
          Moet wel zeggen dat de bud die ik net heb geknipt nu al een stuk groter is dan de toppen die ik vorig jaar had. Heb nu Lemon Bud plantjes, vorig jaar White Widow x Skunk.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

            hoi themonk

            jammer van je toprot

            probeer zoveel mogelijk rot er uit te knippen
            verder zien ze er netjes uit mooie toppen

            staan ze vol in de regen ??

            gr su6

            Comment


              #7
              Re: Rot in de toppen... nog laten staan of gelijk oogsten?!

              Jup staan vol in de regen, worden ze hard van haha.
              Maar 't vooruitzicht voor 't weer voor de aankomende twee weken is erg mooi dus daar maak ik me geen zorgen om.

              Comment

              Bezig...
              X