Natte weer! Planten die in de grond staan..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Abstrakkt
    Retired
    • Feb 2012
    • 4

    #1

    Natte weer! Planten die in de grond staan..

    Korting op 420shop
    Beste buitenkwekers,

    Een snelle vraag. Mijn buitenwiet staat al een geruime tijd in de tuin. in de grond. toppen zij groot en hard haartjes beginnen al bruin te worden. Ik kan ze niet binnen zetten, dus ben bang voor toprot! Wat kan ik het beste doen. Al oogsten?

    Bedankt!
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Natte weer! Planten die in de grond staan..

    Je kunt oogsten als ze klaar zijn.
    Als ze niet klaar zijn, niet oogsten, da's zinloos, hou je een zakkie gras over. duh.gif
    Logisch toch ?

    Volgende keer beter voorbereiden en een vroege soort pakken ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • von A
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2013
      • 10

      #3
      Re: Natte weer! Planten die in de grond staan..

      Ik heb zelf ook planten in de volle grond staan en heb 1 van de 5 planten al weg gehaald vanwege toprot de andere 4 staan er nog en als ik daar wat toprot in zie dan haal ik dat weg, gewoon 1 of 2 keer per dag je planten bekijken.
      Succes met je keuze.

      Comment

      • Abstrakkt
        Retired
        • Feb 2012
        • 4

        #4
        Re: Natte weer! Planten die in de grond staan..

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
        Je kunt oogsten als ze klaar zijn.
        Als ze niet klaar zijn, niet oogsten, da's zinloos, hou je een zakkie gras over. [ATTACH=CONFIG]200011[/ATTACH]
        Logisch toch ?

        Volgende keer beter voorbereiden en een vroege soort pakken ?
        Ja dat snap ik wel. Hierbij laat ik even wat foto's zien.
        Dit is hoe ze er nu bij staan zijn 2 verschillende soorten..

        upload1.jpgUpload2.jpgUpload3.jpgUpload4.jpg


        Ik zie dat ze gekanteld zijn. Snap daar niks van aangezien ze op de pc normaal staan

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
        Je kunt oogsten als ze klaar zijn.
        Als ze niet klaar zijn, niet oogsten, da's zinloos, hou je een zakkie gras over. [ATTACH=CONFIG]200011[/ATTACH]
        Logisch toch ?

        Volgende keer beter voorbereiden en een vroege soort pakken ?
        Ja dat snap ik wel. Hierbij laat ik even wat foto's zien.
        Dit is hoe ze er nu bij staan zijn 2 verschillende soorten..

        upload1.jpgUpload2.jpgUpload3.jpgUpload4.jpg


        Ik zie dat ze gekanteld zijn. Snap daar niks van aangezien ze op de pc normaal staan

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Natte weer! Planten die in de grond staan..

          Als je echt bang bent voor toprot, dan moet je oogsten. Als je lekkere wiet wilt, in plaats van hooi-smaak; dan wacht je nog even. Een foto helpt daar weinig bij.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • roel213
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2011
            • 279

            #6
            Re: Natte weer! Planten die in de grond staan..

            hoi gozer

            je moet doen wat jij denkt dat goed is
            het risico nemen op meer toprot of beginnen met knippen
            aan jou de keus

            gr su6

            Comment

            • tuinlaaf
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Sep 2013
              • 14

              #7
              Re: Natte weer! Planten die in de grond staan..

              Wat ik heb gedaan is, de takken die er t beste uitzien, met de "rijpe" toppen deels geoogst en andere deel laat ik nog ff groeien. Zo heb ik iig een flinke zak chillgras over een week of 2. Ik zou zeggen kijk naar je haartjes (lekker bruin) en de hoeveelheid en kleur van de trichomen. Ziet t er oogstbaar uit? Dan lekker knippen, ivm toenemende kans van toprot en flinke handenarbeid verichten heb je iig meer dan een zakkie gras

              Gr de tuinlaaf

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Natte weer! Planten die in de grond staan..

                Zien er goed uit toch ?
                Ik zie nog geen teken van rot op die foto's dus ik zie geen reden om ze al om te halen, ze zijn nog niet klaar denk ik.
                Je zou de trichomen (niet de haartjes) kunnen checken om te zien hoe ver ze precies zijn, dan weet je alles.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                Bezig...