Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wiet word níet goed droog helpp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wiet word níet goed droog helpp

Korting op 420shop
    hey maatjes en collega's

bij een maatje heb ik nu een beetje wiet op zolder dat is bezig met het droogprocess.

alleen ene klein probleempje.. het wil niet echt helemaal goed droog worden

het is nu zo goed droog dat het takje bijna breekt , maar als je het wil verkruimelen met je vingers
    is het eigenlijk nog iets te nat...

iemand enig idee hoe ik dit droog krijg?

(dit is namelijk al de 5e dag dat dit zo droog is & het wil niet droger worden)

Re: wiet word níet goed droog helpp

Waarschijnlijk gewoon te vochtig op zolder.
    Elders ophangen waar de luchtvochtigheid lager is.

Logisch toch?!

Je kunt misschien al beginnen met curen. Het hoeft niet 100% droog te zijn.
    De weckpot(ten) in en sluiten. Het kan zijn dat het glas nog wat aanslaat door de resterende vochtigheid.
    Weckpot half uurtje open en terug sluiten. Doe je een aantal dagen aan een stuk.
    Komt de smaak alleen maar te goede.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Hoe lang hangt het al ?
      LV zal dan inderdaad te hoog zijn, of er is geen ventilatie of het is te koud.

Ik doe het pas in de weckpot als het echt droog is.
      Heb één keer een pot vol witte pluis gehad omdat ik het iets eerder gedaan had.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

al 2 weken, ja ik denk dat het iets te koud is inderdaad..
        is het misschien wat om het in kranten voor een hete verwarming te leggen en als het goed droog is in de weckpot te stoppen?

thanx voor jullie tips

Comment

Het veiligste is om ze aan de lucht te drogen. In kranten krijg je broeierigheid en dus weer grotere kans op schimmel. Daarnaast bestaan kranten uit cellulose (vermalen plant, in basis), dus dat is ook een voedingsbodem voor schimmel. Als het goed is, geurt de wiet niet meer zo hard als in het begin, misschien kun je ze toch beter in een andere ruimte hangen, of bijvoorbeeld een half uurtje boven de verwarming en daarna weer terughangen. Dat een paar keer herhalen en dan wordt 't vanzelf goed droog.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
          X