Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over buiten kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over buiten kweken

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik wil graag deze lente/ zomer beginnen met een guerilla kweek.
    Ik wil ze graag in potten kweken.
    En heb eerst voor dat ik begin nog wel wat vragen en hoop dat jullie mij hier bij kunnen helpen :


    1. Moet ik ze eerst in kleine potjes planten ( wat voor potjes precies ), of gewoon gelijk in een grote pot en hoeveel L. pot?

    2. Wat is de beste soort plant om mee te beginnen? ( sterke plant, en ook graag korte bloeitijd )

    3. Ik ben van plan om ze in een gebied met veel bomen te zetten , hebben jullie tips voor locatie? ( Voor zonlicht etc.)

    -Het gebied is langs een snelweg
    -Wel veel bomen dicht op elkaar ( goed voor beschutting, maar hoe doe ik het precies met het licht )
    -Er komt nooit iemand

    4. Hoe veel water moet zo'n plant nou eigenlijk ongeveer hebben ?

    5. Is natuurlijk water ( bijvoorbeeld regenwater of uit een sloot ) nou echt beter voor de plant dan kraanwater?

    6. Hoe vaak per week zou ik bij de plantjes moeten kijken, of echt elke dag?

    7. Wat is de beste grond die ik kan aanschaffen voor de beste resultaten?

    8.

    9. Als ik de planten langs een sloot / kanaaltje o.i.d. zet, is het dan nodig om ze water te geven eens in de zo veel tijd?

    10. Hoe zorg ik voor goede beschutting als de planten ook veel licht nodig hebben?

    11. Wat raden jullie aan voor voeding?

    12. Hoe veel ruimte moet ik tussen de hoofdtak en het gaas houden ( kippengaas er om heen, tegen dieren )

    13. Hebben jullie verder nog tips?


    Bedankt !

    #2
    Re: Vragen over buiten kweken

    1. Dat ligt eraan wat voor plantjes je neemt. Autoflowers plant je liefst meteen in definitieve pot.
    2. De soort die je zelf graag rookt. (Anders krijgen we eind van het seizoen weer vragen als "helpt het voor de smaak als ik er .... (vul iets in wat je lekker vind) overheen giet?"
    3. Langs een snelweg zit je wiet straks helemaal vol fijnstof en roet. Hmmmmjammmieeeeeeee... Bytheway...licht is wel een soort van belangrijk.
    4. Dat verschilt per plant per dag.
    5. Ja, zolang je er geen voeding bij gooit.
    6. Zo weinig mogelijk. Liefst alleen bij het planten en daarna bij de oogst. Meestal zal dat niet gaan.
    7. Lightmix van de growshop. Als je met potten werkt.
    8. Dat ligt eraan welke insecten je hebt. Buiten heeft spuiten vaak niet erg veel zin, daarom begin je liefst niet te vroeg, dus pas als er al redelijk wat wilde plantjes groeien op je plek. (mei/juni)
    9. Als je ze in potten zet wel, dan moet je elke dag langs. 's zomers als het eens 30 graden wordt misschien wel 2x per dag.
    10. Planten hebben geen beschutting nodig. Liefst niks.
    11. Bijna elke voeding is goed. Hangt af van je budget.
    12. We zetten geen gaas in de natuur. Dieren kunnen daarin vast blijven zitten.
    13. Ja :

    Niet in potten kweken maar in volle grond.
    Al je plekken -niet langs de snelweg- vlak na de winter bemesten.
    Elk plantgat gooi je 1 kopje gedroogde kippenmest in. (gratis als je het kippenhok op de kinderboerderij eens uitmest)
    Niet met zakken grond gaan slepen, da's zoiets als water-naar-de-zee-dragen.
    Eind mei ga je de thuis voorgegroeide plantjes op de voorbereidde plekken zetten.
    Hierna hoef je bijna niet langs om water te geven en voeding is waarschijnlijk ook niet nodig.
    Alleen af en toe eens kijken of ze er nog staan of niet opgevreten zijn.

    Verder zou ik eerst eens flink gaan lezen op de guerilla-afdeling.
    Daar staan topics met tips ook enzo...
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vragen over buiten kweken

      @QnQ

      Hartstikke bedankt voor je reactie.
      Ben hier een stuk wijzer van geworden.

      Maar ik wil ze planten op een plek een kilometer of 2 verwijderd bij de zoute zee, heeft dit gevolgen voor de lucht/ groei?
      En kunnen autoflowers ook gewoon in de volle grond?

      En bedankt voor de link naar de guerilla-afdeling, had ik nog niet gevonden, ben nieuw haha.

      Ik was van plan om deze zaadjes te gaan gebruiken :

      http://www.wietzaadjes.nl/shop/top-6...en-p-1917.html

      is dit haalbaar voor een beginner ? Als eerste kweek?

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Vragen over buiten kweken

          Haalbaar is het zeer zeker, maar bedenk je wel: het kan ook verkeerd lopen. Vooral in guerilla sneuvelen er vaak nogal wat planten, dan kun je beter op de centen letten!
          In de buurt van de zee is prima anti-schimmel, maar de SOMS zilte grond kan er ook voor zorgen dat je plant gewoon niet groeit. Daarnaast: veel mensen vinden het leuk om te wandelen en soms moeten ze even in de bosjes plassen. Als ze daar een leuke wietplant zien.. Tja.. Dan zijn de rapen gaar.

          Ook ik adviseer je om eens wat kweekverslagen door te spieken. Afkijken mag gewoon, en daar leer je een boel van!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X