Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies bij soort kiezen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies bij soort kiezen.

Korting op 420shop
    Hallo!

Ziehier nog een beginner die zijn geluk wilt proberen met buitenwiet!
    Ik weet alleen, zoals denk ik zowat alle beginners, niet welke soort(en) ik zal kiezen.
    Ook zul je een paar andere beginnersvragen tegenkomen, ik heb het forum al redelijk doorgespit en ben die vragen nog niet tegengekomen.
    Het kan ook zijn dat de al beantwoorde vragen (naarm mijn mening) niet concreet beantwoord zijn, of ik ben domweg vergeten dat ze al beantwoord zijn, daarvoor alvast mijn excuses.
    Welnu, mijn voornamelijke kwestie: ik weet nog niet of ik voor autoflowers of een gewone buitensoort ga, misschien zelfs beide.
    Dus ik vraag hierbij om advies voor zowel een autoflower als een niet-autoflower.

Ten eerste wil ik graag gefeminiseerde zaadjes kopen, wat mij wel vanzelfsprekend lijkt.

Opbrengst: flink, natuurlijk.

Ik heb al gelezen dat ik van een autoflower veel minder moet verwachten dan van een niet-AF.
    Ik hoop met de AF dan minimaal 20 gram te hebben om de zomer mee door te komen, ik rook niet regelmatig dus dat moet wel voldoende zijn.
    Bij de niet-AF heb ik gezien dat zowat alle een flinke opbrengst hebben, 100+gr zal zo'n beetje het minimum zijn.

Resistentie: moet goed tegen het Nederlandsche weer, virussen en andere dergelijke hatelijkheden kunnen.

Tja, het liefst een geharde plant die wel tegen toprot, virussen en beestjes kan.
    Als er eenmaal toprot/beestjes op zit(ten) kom ik wel natuurlijk in actie, maar het liefst een kleine kans dat dat überhaupt gebeurt.

Grootte: maximaal 2 meter.

Voor de AF maakt deze eis de keuze vanzelfsprekend niet beperkter, toch?

Geur: niet te sterk

Het mag wel wat geuren, maar niet dat de hele tuin bedwelmd raakt, ik wil geen rottigheid met de buren.

Smaak: zolang het niet ranzig is

Ik ben niet zo kieskeurig qua smaak.

Effect: high en/of mild stoned

Minimaal een redelijk THC-gehalte, het lieft lekker high, mild stoned mag ook.
    Recreatief gebruik, niet medicinaal.

Toppen: compact/beetje lossy

Nadat ik nog wat meer verslagen gelezen heb, blijkt dit toch meer aan de manier van kweken te liggen.

Voor soorten die aan veel, maar niet alle eisen voldoen kan ik misschien wel een uitzondering maken, ligt er een beetje aan.
    Verder kan ik niet echt wat bedenken, behalve nog deze vragen:

- Zijn er verschillen hoe je om moet gaan met autoflower en niet-autoflowers? Vooral in het begin, dus datum van ontkiemen, eerst binnen kweken (zoja, na hoeveel weken naar buiten) of toch meteen naar buiten?
    - Wat is het beste lichtschema/waterschema/voedingsschema voor AF en niet-AF?
    - Ontkiemen met watten/grond? Als grond het beste is, wat voor grond?
    - Verder nog extra voedingssupplementen?

Dit was het wel zo'n beetje, alvast heel erg bedankt met het beantwoorden!
    Als ik eenmaal ga beginnen met kweken maak ik er natuurlijk een mooi doorlopend verslag van.
    Dit lijkt me een erg leuk projectje voor dit jaar!

Cheers!

Re: Advies bij soort kiezen.

Lees wat verslagjes. Zo kan je zelf zien welke resultaten de mensen hebben gehaald, en met welke soorten grts

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
    - 1m² Tuin

Comment

So, it begins..
      - Zijn er verschillen hoe je om moet gaan met autoflower en niet-autoflowers? Vooral in het begin, dus datum van ontkiemen, eerst binnen kweken (zoja, na hoeveel weken naar buiten) of toch meteen naar buiten?
      JA. Per soort verschilt dat. Er zijn circa 15000 soorten, zoek dat zelf maar uit.
      - Wat is het beste lichtschema/waterschema/voedingsschema voor AF en niet-AF?
      Die jou het beste uitkomt (Serieus, iedere gebruiker hier doet het anders)
      - Ontkiemen met watten/grond? Als grond het beste is, wat voor grond?
      Google jointjedraaien + ontkiemen.
      - Verder nog extra voedingssupplementen?
      Ja. Nee. Zie antwoord 2.

Grootte: maximaal 2 meter.
      Voor de AF maakt deze eis de keuze vanzelfsprekend niet beperkter, toch?
      Jawel, AF's van 2 meter in de buitenkweek zijn zo zeldzaam als de sasquatch in zuid Siberië.

Resistentie: moet goed tegen het Nederlandsche weer, virussen en andere dergelijke hatelijkheden kunnen.
      Ja, dat willen we allemaal graag. 15000 soorten en nog steeds is er geen een die dat allemaal heeft. Succes! Zie seedfinder.eu

Geur: niet te sterk
      Het mag wel wat geuren, maar niet dat de hele tuin bedwelmd raakt, ik wil geen rottigheid met de buren.
      Ha, oke, stop maar. Je kunt het beste naar de shop gaan.

De grote hoeveelheid eerlijkheid die je van me krijgt, krijg je omdat dit écht het meest basis zoekwerk is. Ieder plantkeuze topic zal je hetzelfde vertellen, deze vragen komen namelijk ieder jaar een keer of vijftig voorbij. NIEMAND kijkt eens bij een ander z'n vraag. Waarom niet? -> daar wil ik best eens antwoord op!
      Nummer 1 bij de buitenkweek vragensectie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...innende-kweker
      Plaats hier jou foto's en ervaringen van verschillende wietsoorten

Kostte me welgeteld 15 minuten tijd.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

@LR2 dat je die tijd eraan verspilt....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
          So, it begins..
          JA. Per soort verschilt dat. Er zijn circa 15000 soorten, zoek dat zelf maar uit.
          Die jou het beste uitkomt (Serieus, iedere gebruiker hier doet het anders)
          Google jointjedraaien + ontkiemen.
          Ja. Nee. Zie antwoord 2.

Jawel, AF's van 2 meter in de buitenkweek zijn zo zeldzaam als de sasquatch in zuid Siberië.

Ja, dat willen we allemaal graag. 15000 soorten en nog steeds is er geen een die dat allemaal heeft. Succes! Zie seedfinder.eu

Ha, oke, stop maar. Je kunt het beste naar de shop gaan.

De grote hoeveelheid eerlijkheid die je van me krijgt, krijg je omdat dit écht het meest basis zoekwerk is. Ieder plantkeuze topic zal je hetzelfde vertellen, deze vragen komen namelijk ieder jaar een keer of vijftig voorbij. NIEMAND kijkt eens bij een ander z'n vraag. Waarom niet? -> daar wil ik best eens antwoord op!
          Nummer 1 bij de buitenkweek vragensectie: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...innende-kweker
          Plaats hier jou foto's en ervaringen van verschillende wietsoorten

Kostte me welgeteld 15 minuten tijd.
          Ik heb het forum al doorgespit, maar omdat ik op verschillende antwoorden uitkom, vroeg ik me gewoon af welke manier(en) het beste/makkelijkste is/zijn. Zelfs als ik letterlijk naar de makkelijkste/beste manier zoek krijg ik verschillende antwoorden.
          Daarom.

PS: over de lengte van AF's, dat bedoelde ik juist. Omdat er toch geen/bijna geen AF-soorten bestaan, zal de keus niet minder worden als ze max twee meter mogen worden, omdat ze dat allemaal niet halen.

Comment

er zijn zoveel autoflowers in de aanbieding maar de meeste zijn nog in ontwikkeling
            iedereen wil autoflowers die 200 gram per plant opleveren terwijl 'n autoflower in het begin amper 10 gram opleverde (Lowrider#1)
            zolang mensen teveel eisend zijn is er geen enkele soort die in de buurt komt van al je eisen!!!!!!
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Wat jij mist is een kerk die jou alles voor kauwd.

Welaan, zo zijn de meeste mensen. Ik zal je dan ook uit je nood helpen.

Luister naar Angel, negeer de rest, haat homo's en christen honden en bid 5x per dag (met je hoofd richting Limburg) naar Angel.
              Ik garandeer je, dan komt alles goed.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

En de geloofsgemeenschap schreeuwt als een man......

Amen !!
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  So, it begins..
                  Hehe, zat net hetzelfde te denken.

Zoek eens op "super auto flowers" van Flash seeds?
                  Number one, Chaze, Annapurna...
                  Allemaal autoflowers die grote opbrengsten leveren.
                  sigpic
                  100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reknak View Post
                    Ik heb het forum al doorgespit, maar omdat ik op verschillende antwoorden uitkom, vroeg ik me gewoon af welke manier(en) het beste/makkelijkste is/zijn. Zelfs als ik letterlijk naar de makkelijkste/beste manier zoek krijg ik verschillende antwoorden.
                    Daarom.

PS: over de lengte van AF's, dat bedoelde ik juist. Omdat er toch geen/bijna geen AF-soorten bestaan, zal de keus niet minder worden als ze max twee meter mogen worden, omdat ze dat allemaal niet halen.
                    Waar denk je dat die verschillende antwoorden door komen? Zou dat kunnen omdat iedereen zijn eigen ervaring, smaak en beleving uittikt? Of proberen we jou gewoon al sinds 2006 tot wanhoop te drijven?
                    In het eerste geval, wat verwacht je dan van ons? Een analyse die op jouw eisen is toegespitst, van meer dan honderd meningen/technieken? Jij hebt een vraag die je graag beantwoord wilt. Daar mag je best zelf wat voor doen. Als je daar een nette conclusie voor typt, dan hebben anderen daar ook wat aan. Bespaart hen hetzelfde gezeik als we jou nu geven.
                    We hakken er zo hard in, niet omdat we je geen leuke kweek gunnen, maar omdat de interessante stukken ondergesneeuwd raken door ditsoort nonsens. houd dit forum maar eens in de gaten. En je zult zien dat nog 30 mensen precies hetzelfde topic maken als jij, omdat het antwoord niet leuk aansluit op hun vraag en ze zelf geen denkvermogen lijken te bezitten. Iedere beschreven manier werkt goed, anders zou niemand de moeite nemen om daarover te schrijven, denk je wel? Het blijft onkruid. Zo lastig is het echt niet!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Wow, ik kan me best voorstellen dat jullie experts het irritant vinden wanneer een beginner beginnersvragen stelt, maar okay, die vragen over 'makkelijkste manier' en 'beste schema' zijn dus kutvragen, dat realiseer ik me nu wel.
                      Ik ben deze thread dus verkeerd begonnen door 'eisen' te stellen, ik bedoelde het meer als richtlijnen. Want als ik op zoek ga tussen alle soorten die bij al mijn wensen passen, ben ik lang bezig.
                      Daarom vroeg ik dus aan mensen die al vaker verschillende soorten hebben uitgeprobeerd of zij dus een soortje gekweekt hebben die in de buurt komt.
                      En ja, ik heb al een heleboel kweekverslagen doorgenomen en dat is eigenlijk al genoeg info, maar aan de andere kant is meer info dan nodig ook wel mooi.
                      En ook al overdreef angel777 met 200 gram voor een autoflower, ik doelde meer op 20gr.
                      En het de soort hoeft niet aan al mijn eisen voldoen, ik bedoel, als er geen enkele soort bestaat die niet meurt, dan oké.
                      En als de compactheid van de toppen vooral aan de omstandigheden ligt, oké.
                      Voor planten van 2 meter zijn mijn vingers toch niet groen genoeg, dus allright.

Nu is mijn keuze dus heel groot.
                      Welnu, iemand gewoon een leuke soort om buiten mee te beginnen?

Tot nu toe ga ik waarschijnlijk voor een powerplant of purple haze.
                      Hm, het ziet er niet naar uit dat er AF versies van zijn.

Dan lijkt mij de AutoFrisian Dew van Dutch Passion mij wel wat.
                      Enig commentaar daarop?

Cheers

Comment

hier staan goede voorbeelden
                        maar het blijft 'n keuze die je zelf zal moeten maken

@Gamm
                        die soortjes die jij beschrijft zijn niet zulke toppers als de info beweerd
                        helaas heb ik ze zelf al gekweekt
                        vallen best tegen vergeleken met wat de info beweerd mijn ervaring
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik zou voor de buitenkweek op twee manieren te werk gaan.

ik zoek een leuke Autoflower uit, eentje di eik denk dat ik aan kan.
                          Deze is lekker vroeg klaar en kan ik vroeg oogsten. (veelal al na 3 maanden)

Daarnaast start je een reguliere plant die je tot einde seizoen door kan trekken.

Wed niet op één paard en neem niet te veel hooi op je vork.

Kies hier gewoon een leuk zaad uit en kies uit wat je aanstaat, het is onkruid, allemaal.
                          Hier heb je de link naar een goede shop.

420 Shop is de online headshop met uitstekende service en een uitgebreid assortiment. ? Wij leveren snel en discreet. Bestel voor 16:20 = morgen in huis

Veel succes.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                            @Gamm
                            die soortjes die jij beschrijft zijn niet zulke toppers als de info beweerd
                            helaas heb ik ze zelf al gekweekt
                            vallen best tegen vergeleken met wat de info beweerd mijn ervaring
                            Op autoflower.net zie ik verslagen passeren met zeer mooie opbrengsten.
                            Meestal worden deze wel binnen gekweekt.

Misschien is ons buitenklimaat niet denderend geschikt voor deze soorten.
                            De breeders zijn afkomstig van Spanje...
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Dat is ook zo'n beetje de max wat ik uit wil geven voor zaadjes.
                              Dan vraag ik me nu af of een growmix en bloommix/een of andere stimulator veel verschil uitmaakt als ik ze in vollegrond wil stoppen, aangezien die producten me best duur lijken.

Tot nu toe wil ik jullie bedanken voor jullie advies.

angel777, ik kan nergens die Auto Himalaya Blue Diesel zaadjes vinden, tenminste, niet een kleine hoeveelheid.

Comment

Bezig...
                              X