Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag: Zeoliet (Clinoptiloliet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag: Zeoliet (Clinoptiloliet)

    Korting op 420shop
    Is Zeoliet (clinoptiloliet) geschikt om onder de potgrond te mengen?
    Dit als grond in de kweekbakjes waar de net gekiemde zaadjes in komen.
    Aangezien mijn potgrond redelijk zwaar is dacht ik deze wat lichter te maken met een samenstelling van:

    4 delen potgrond
    1 deel Rijnzand 0/2
    2 delen Zeoliet (heel kleine korrel)

    Aangezien zeoliet een 100% natuurlijk vulkanisch kleimineraal dacht ik dat deze tevens kan helpen bij het vast houden van water in de bodem.

    Wat is jullie mening/bedenking hierbij?

    Grtz,
    Lander

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik ben trouwens nieuw hier maar heb me wel al eens voorgesteld op de Member Introduction pagina

    #2
    Re: Vraag: Zeoliet (Clinoptiloliet)

    Alleen even opletten dat je de PH niet te hard omhoog trekt. Zeoliet bevat veel Natrium en Calcium, waardoor je PH vanzelf zal stijgen als je water geeft. Als je goede zure turf gebruikt dan kun je dat counteren vanaf het begin. Maar waarom moeilijk doen?
    Alleen potgrond is niet 'te zwaar' bemest voor de meeste planten en zaailingen. Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad in ieder geval, en ik ken ook niemand (zelfs niet op het forum) die zijn planten in potgrond heeft weten te verbranden door de voedingsstoffen die er al in zaten. Of je moet ze laten zwemmen natuurlijk, dan kan het snel gaan. Alleen pure sativa's hebben relatief arme grond nodig, maar die zet je niet buiten, want die bloeien pas rond februari.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X