Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitengrond mixxen met universele grond?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buitengrond mixxen met universele grond?

    Korting op 420shop
    Jooo mannen,

    Ik ben mijn eerste 3 AF EasyRider zaadjes aan het ontkiemen voor mn eerste balkonkweek. (eerste kweek ooit).

    Nu is mijn vraag als volgt:

    Ik woon tegenover een bos en wil graag bij het overpotten van de dames naar 12 liter potten mijn grond gaan mixxen. ik heb een zak universele potgrond maar als ik de straat oversteek het bos in heb ik gelijk een stukje waar heel veel brandnetels groeien. Nu zit ik er aan te denken om daar wat grond te pakken en te mengen met mijn universele potgrond. omdat ik veel lees dat brandnetels in de goede grond groeien en familie is van de cannabisplant leek mij dit leuk.

    graag jullie ervaringen!! of kritiek of tips, alles is welkom.
    1 a day keeps the doctor away

    #2
    Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

    Comment


      #3
      Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

      Haa,

      bedankt voor je snelle antwoord!! dat had ik precies nodig. Dan denk ik dat ik idd een zak plagron ofzo ga halen. mischien als ik meer ervaring heb eens testen met grond van buiten idd. het is een gemengd loofbos. THNX
      1 a day keeps the doctor away

      Comment


        #4
        Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

        Je zou tussen die brandnetels een plantje kunnen zetten als test. Of wat grond van daar nemen en er wat in zaaien. Bijvoorbeeld met hennep uit vogelzaad.

        Leesvoer: http://edepot.wur.nl/43342

        Comment


          #5
          Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

          kijk aan, leesvoer is altijd goed! bedankt! ik ga het doorlezen, zal er vast en zeker wat aan hebben.

          Komt nog een vraag in me op: Is het erg/schadelijk mocht ik wat "buiten"grond gebruiken en er komt naast mn autoflower een brandnetel op? die ik natuurlijk meteen uit de pot verwijder.
          Last edited by Polletje; 2 May 2014, 18:23.
          1 a day keeps the doctor away

          Comment


            #6
            Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

            Neehoor, ze concurreert enkel met jouw plantje. Brandnetels maken wortelstokken, blijft er en stukje wortel zitten bij het eruittrekken dan komt er gewoon een nieuwe brandnetel. Als de brandnetel er met wortelstok en al uit wil krijgen maak je ook een boel wortels van je plantje kapot dus das geen optie, knip je de netel af dan zal deze vanuit de wortel gewoon weer opkomen en dus voeding en ruimte stelen van je plantje. Echt kwaad zal het echter niet doen hoor.

            Last edited by FlintStoned; 2 May 2014, 23:46.

            Comment


              #7
              Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

              aha, duidelijk verhaal. heb de film bekeken, thnx. zit flinke jongens van brandnetels tussen zeg!
              1 a day keeps the doctor away

              Comment


                #8
                Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

                Die humus en bodem in elk bos zit vol met positieve dingen. Bodemleven en schimmels! Een schepje bosgrond kan wonderen doen!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  1 a day keeps the doctor away

                  Comment


                    #10
                    Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

                    heey polletje zou je die ene post willen verwijderen zou heel fijn zijn mvg Chin

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitengrond mixxen met universele grond?

                      mengeling tuinaarde/potgrond werkt perfect....
                      is eigenlijk ook niet meer dan "opgewaardeerde grond"

                      mijn bomen van vorig jaar stonden ook in 50/50 potgrond/tuingrond

                      Comment

                      Bezig...
                      X