Na het ontkiemen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ruben1980
    Chronic Stoner
    Lucky Member
    • May 2014
    • 191

    #1

    Na het ontkiemen

    Korting op 420shop
    Ik ben een beginner : na het ontkiemen stop ik direct in pot met stekgrond
    Mogen ze direct al buiten staan of moet men wachten tot een bepaalde grote plant ?
    Potjes staan uit de wind .
    Wihte widow
  • Theweedfarmer
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2014
    • 32

    #2
    Re: Na het ontkiemen

    ze kunnen direct al naar buiten tenzij je ze wilt voorgroeien, het zal wel niet meer gaan vriezen

    Comment

    • amnesia88
      Chronic Stoner
      MemberLucky Member
      • Apr 2014
      • 173

      #3
      Re: Na het ontkiemen

      Ik zou ze nog even binnenhouden temperatuur is hier laatste tijd beetje laag en merkte aan mijn plant op het balkon dat hij stopte met groeien door de kou (na even een beetje inlezen). En binnen is het toch wat warmer hoop ik :p

      Maar ipv elke keer een topic aan te maken en dit soort vragen te stellen kun je ook even wat kweekverslagen lezen en kijken hoe andere het doen. En misschien een boekje voor de basis info aanschaffen is toch wel handig .

      Succes in iedergeval.
      Ga je ook een verslag maken met wat foto's hoe je kweek gaat?

      Comment

      • Theweedfarmer
        Senior Stoner
        Member
        • Apr 2014
        • 32

        #4
        Re: Na het ontkiemen

        Ze kunnen dan wel stoppen met groeien omdat het nu even een paar dagen wat kouder is maar als je ze binnen voor het raam zet dan gaan ze alleen maar strekken en daar heb je straks ook nadeel van of zie ik dit verkeerd? we zitten nog vroeg in het seizoen, groot word de plant wel.

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Na het ontkiemen

          Yes, voor het raam is vaker nadelig dan voordelig.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • Francoisca
            Wicked Stoner
            420 MemberMemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 251

            #6
            Re: Na het ontkiemen

            Bij mij momenteel ook nog een beetje koud en veel regen buiten.
            Dus laat ik ze nog een beetje groeien onder lamp.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...mby-Hash-maken

            Comment

            • Ruben1980
              Chronic Stoner
              Lucky Member
              • May 2014
              • 191

              #7
              Re: Na het ontkiemen

              het is nu hier in belgie 15 graden overdag en 8 graden nacht luchtvochtigheid is 57 procent
              Ik zal hier ook een kweekverslag over maken hoe het verder loopt buitenkweek white widow plant
              Wihte widow

              Comment

              • amnesia88
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2014
                • 173

                #8
                Re: Na het ontkiemen

                Ik bedoelde ook niet in de vensterbank ik bedoelde met een tl tneon of spaarlamp oid

                Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

                Comment

                • Abbu
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • May 2014
                  • 122

                  #9
                  Re: Na het ontkiemen

                  Als je de planten constant draait en ze op den duur tot aan de kraag ingraaft is het dan nog nadelig

                  Comment

                  • thugz
                    Amazing Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 4284

                    #10
                    Re: Na het ontkiemen

                    waarom constant draaien?
                    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Na het ontkiemen

                      De temperatuur is niet zo interessant zolang het niet vriest, veel belangrijker is het licht dat ze buiten veel meer krijgen.
                      Plantjes constant draaien is niet de bedoeling denk ik, dan blijven ze de hele tijd energie steken in het draaien van het blad.

                      Als je ze eerst laat strekken, en dan tot de blaadjes ingraaft heeft de penwortel bij plantjes uit zaad veel minder ruimte om 'diep te gaan'.
                      Je kunt ze dus wel binnen houden, maar dan wel met flink licht erop.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Abbu
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • May 2014
                        • 122

                        #12
                        Re: Na het ontkiemen

                        Constant bedoelde ik meer na een x aantal uur.. ze groeien richting de zon dus buigen ze die kant op

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        QnQ, dank voor de tip. Ze zijn al wat aan het strekken, maar ik heb ze al in een grote pot. Wil ze niet te veel stress meer geven door ze wat dieper te poten. Ik heb iig geleerd voor wanneer ik mijn nieuwe zaden laat ontkiemen, hoe ik dat het beste kan potten tot aan de penwortel.

                        Comment

                        • thugz
                          Amazing Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4284

                          #13
                          Re: Na het ontkiemen

                          niet meer draaien
                          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                          Comment

                          • Abbu
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • May 2014
                            • 122

                            #14
                            Re: Na het ontkiemen

                            @ thugz daarmee ben ik vanaf vandaag gestopt. Nog even en ze kunnen naar buiten.

                            Comment

                            Bezig...