geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • planter
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • May 2014
    • 310

    #1

    geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

    Korting op 420shop
    Beste formuleden,

    Ik ben vorige week begonnen met het opstarten van een geurillakweekje samen met een vriend. Het is onze eerste keer dat we dit doen dus zitten we nog met veel vragen/onduidelijkheden.

    Onze eerste vraag is of ons zelfgemaakte serre die bestaat uit het bovenste deel van een plastieken fles ( met de dop er nog op) een meerwaarde geeft aan de plantjes of dat deze serre moet verwijderd worden ( of de dop eraf doen). We hebben da plantjes namelijk gisteren buiten geplant en sindsdien worstel ik met deze vraag. Éenderzijds blijft de luchtvochtigheid en temperatuur ten alle tijden goed, maar anderzijds twijfel ik of de plant op deze manier wel genoeg voedingsstoffen of andere essentiële stoffen binnenkrijgt (CO2, O2), een ander nadeel zou ook kunnenzijn dat deze flessen het licht tegenhouden.

    In de attachments zien jullie de foto's van de serretjes, dit is echter maar een deel van de serre, bovenaan de serre is de hals van de fles met de dop er nog op.
    image.jpg
    image.jpg

    Graag zou ik de mening horen van guerillakwekers met enige ervaring op dit vlak.


    Mvg,
    planter
    Attached Files
    Last edited by planter; 18 May 2014, 09:46.
    I'm high, but I'm grounded.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style
  • dikkie54
    Senior Stoner
    Member
    • Jun 2010
    • 25

    #2
    Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

    dat is een mini broeikasje. volgens mij wordt dat veel te warm met de zon erop, (verbranding)

    Comment

    • planter
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • May 2014
      • 310

      #3
      Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

      Dank je voor het snelle antwoord, ik zal hier zeker rekening mee houden. Ik wil enkel nog de mening van enkele anderen horen, maar als deze overeenstemmen, vliegen de serretjes vandaag nog de deur uit
      I'm high, but I'm grounded.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

      Comment

      • thugz
        Amazing Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4284

        #4
        Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

        idd een oven
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

        Comment

        • SweetMango
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2013
          • 1252

          #5
          Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

          Uhm.. Zou jij ook niet willen ademen? Nou, een plantje wilt dat wel.
          Dus idd wat ze zeggen da's een oven. Kzou het z.s.m weg halen..
          sigpic

          Comment

          • planter
            Bong Master
            MemberLucky Member
            • May 2014
            • 310

            #6
            Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

            deze vooravond gaan de serres er nog af, zal jullie laten weten goe het met de plantjes is!
            I'm high, but I'm grounded.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

            Comment

            • stoflong
              Stoner
              Member
              • Feb 2014
              • 21

              #7
              Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

              Zo'n fles heeft denk ik alleen toegevoegde waarde als je nachtvorst verwacht. Om hem vervolgens overdag weer te verwijderen

              Comment

              • planter
                Bong Master
                MemberLucky Member
                • May 2014
                • 310

                #8
                Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

                bedankt iedereen voor het snelle antwoord!

                Ik heb al de toppen van de flessen gesneden, zodat de plant nu niet meer in een serre staat, ik heb een deel van de fles wel laten staan zodat de plant geen slachtoffer wordt van slakken.
                I'm high, but I'm grounded.

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

                  Dus de slakken kunnen wel naar binnen, maar moeten moeite doen om naar buiten te komen?
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • planter
                    Bong Master
                    MemberLucky Member
                    • May 2014
                    • 310

                    #10
                    Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

                    neen hoor, er is genoeg groene vegetatie in de buurt dat de slak niet zoveel moeite zal doen om de hoogte van de fles te overbruggen om zo een klein plantje aan te wreten.
                    I'm high, but I'm grounded.

                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                    Comment

                    • Quintox
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Sep 2012
                      • 73

                      #11
                      Re: geeft deze zelfgeïmproviseerde serre een meerwaarde voor de plantjes?

                      Een kuiltje met een beetje bier erin zal toch écht beter werken dan een fuik

                      Comment

                      Bezig...