Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een paar vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een paar vraagjes

    Korting op 420shop
    Hallo, Ik heb 3 plantjes 1 Power flower (ong 3 weken oud) en 2 Amnesia Haze plantjes (ong 2 weken oud) Groeien ze goed? of zijn ze te klein of zien ze er slecht uit? (ik weet dat ik 2 plantjes te veel water heb gegeven ) en als ze hoe groot zijn kan ik ze 24/7 buiten laten staan? (ik haal ze nu naar binnen bij regen en storm) en zou ik al moeten beginnen met voeding? okal hebben ze dat nog niet echt nodig. Ik dacht misschien gaan ze dan wat sneller groeien ;p


    20140527_162958.jpg

    20140527_163026.jpg


    Power Flower

    20140527_163020.jpg

    #2
    Re: Een paar vraagjes

    Zit veel strek in... zodra ze uit de aarde komen meteen buiten zetten niet voor het raam. (dubbel glas etc. laat niet het light door die ze nodig hebben. en gaan ze dus op zoek vandaar deze grote strekheid)
    Je wilt ze in het begin zo klein en breed mogelijk hebben dus zo min mogelijk strek.

    Bij regen of storm mogen ze naar binnen maar liever een afdakje buiten.
    Eerste paar weken redden ze het wel met gewoon water dus nog geen voeding geven, de plant zal zelf aangeven wanneer hij dat nodig hebt
    Je kan ze 24/7 buiten laten staan zorg ff dat er genoeg gaten in de emmers zitten zodat overtollig water eruit kan stromen en ze niet verzuipen, met te veel regen liever onder een afdak.
    Weet niet welke aarde je gebruikt?

    Comment


      #3
      Re: Een paar vraagjes

      Hey, dit zijn mijn 2 Wonder Womans op 2 weken oud. Kan je vergelijken. Is met een Plug&Grow lamp van 200W en rechtstreeks in batmix.
      Dan moet je ongeveer 5 weken geen voeding geven, enkel water en/of wortelstimulator en das al.


      CAM00614.jpgCAM00613.jpg

      Comment


        #4
        Re: Een paar vraagjes

        Ha ja onder een lamp hebben ze geen strek zie je dat ze krijgen genoeg en het juiste licht wat achter het raam nooit te behalen valt, daarom zodra het plantje zich uit de aarde laat zien meteen naar buiten!
        swaq123 weet niet of je nog zaden over hebt en de ruimte? anders plant je er nog een paar naast als back-up
        Elke ronde leer je weer wat, verder staat er op het forum een zooitje interessante informatie.

        Bezuinig nooit op geschikte aarde en wortelstimulator dit is een investering die zijn vruchten af werpt, en altijd water geven via de onderkant i.v.m de wortel die op zoek moet gaan naar vocht.

        Mooie dames Shiva Ketama!
        Last edited by qux; 27 May 2014, 16:31.

        Comment


          #5
          Re: Een paar vraagjes

          Strekken idd door lichtgebrek een raam houd 30% van je licht tegen als de raam dan ook nog niet zuid licht kan je het achter een raam vergeten. Verder houden wortels helemaal niet van licht, dus kiemen in een glas is geen strak plan.

          Comment


            #6
            Re: Een paar vraagjes

            Qux Ik heb nu nog universele potgrond. Maar later ga ik ze over potten naar een 30 liter pot met BioBizz potgrond (volgens mij Light) Gekocht bij GrowCity. ik ga ze denk ik morgen weer buiten zetten want het regent nu erg hard daarom staan ze nu bij het raam En bedankt voor de snelle reacties!!

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ik heb nog 1tje over maar niet echt de ruimte Ik wil zelf ook wel lampen Maar dan heb je veel meer nodig en dan ben je al snel 100 tot 200 euro kwijt en ik wil niet al te veel geld uitgeven aangezien dit mijn eerste plantjes zijn weet jij misschien nog een goedkope set ofso?

            Comment


              #7
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Een paar vraagjes

                Dat klopt! Ik denk dat ik volgend jaar meteen met lampen ga beginnen! Bedankt voor de tips

                Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                Comment

                Bezig...
                X