Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(Voor mij) vreemd verschijnsel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    (Voor mij) vreemd verschijnsel.

    Korting op 420shop
    Beste heren/dames,

    Na vorig jaar te hebben overgeslagen dacht ik dit jaar toch maar weer een poging te wagen wat betreft het buitenkweken van een supersimpele autoflower.
    Ik heb dit voor vorig jaar een aantal keer probleemloos weten te doen en het leek me wel weer eens leuk.
    Ik heb met goede moed mijn 3 stuks "Think Different" van het geliefde Dutch Passion, en een promozaad "Auto-White" van Azarius rustig tussen vochtige watjes laten ontkiemen en hierna besloten dat het tijd werd voor een klein potjeHier staan ze nu een kleine week in, maar nu begin ik me echter zorgen te maken over een verschijnsel dat ik niet eerder heb gezien.

    Aan jullie de vraag of er een kijkje naar mijn foto's kan worden genomen en of iemand me met zijn expertise verlichting kan geven op de zaak.

    Photo 10-06-14 14 33 49.jpgPhoto 10-06-14 14 33 28.jpgPhoto 10-06-14 14 33 21.jpgPhoto 10-06-14 14 32 43.jpg.

    De kans zit erin dat ik ze te vroeg in de zon heb gezet, ook is het de eerste keer dat ik deze potgrond heb gebruikt en ik heb het idee dat deze weleens een overshot aan mest en voedingsstoffen kan hebben bevat.

    #2
    Re: (Voor mij) vreemd verschijnsel.

    Je moet je zaadje in de grond steken en niet op. Grond al eens voorspoelen en dan zaadje(punt naar boven) erin op 1cm diep en grond erover.
    Klein beetje water over als je voorgespoelde grond al terug wat droger is.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: (Voor mij) vreemd verschijnsel.

      Ligt het erop ? Ja da's niet goed.
      Ik kan op deze foto's niet zien wat er aan de hand is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: (Voor mij) vreemd verschijnsel.

        Zaadjes zitten gewoon in de grond is droogte en hitte combo die laatste is te redden.

        Comment


          #5
          Re: (Voor mij) vreemd verschijnsel.

          Bedankt voor de reactie MWay, droogte lijkt me sterk want ik heb de eerste dagen veel water gegeven (meer dan wat ik normaal zou doen). dit omdat de stukjes "plant" die wel zijn ontwikkeld er verbrand uit zien. om deze reden dacht ik aan teveel voeding (ergens gelezen dat de plant daar verbrand door uit gaat zien). Hitte is overgens wel aannemelijk aangezien ik ze sinds het planten buiten heb laten staan waar ik dit voorheen nooit deed.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Allereerst bedankt voor je reactie. De zaden zijn voor zover ik weer naar behoren gepland, 1 cm onder het oppervlak met de punt van de wortel naar beneden. Wat je op de foto's ziet is dat de "omhulsels" van de zaden al los zijn gekomen van de "plant" zelf maar zijn er in 2 van de 3 gevallen geen lobblaadjes te ontwikkeld maar komt er enkel een klein bruin puntje uit de aarde.
          Last edited by mickeys; 10 June 2014, 19:14.

          Comment


            #6
            Re: (Voor mij) vreemd verschijnsel.

            Check effe of in die zaadhoes niet twee verschrompelde blaadjes zitten. Zo ja, dan zijn ze doorgerot omdat ze misschien te nat stonden. Of ze zijn uitgedroogd en afgebroken. Of je hebt mineervlieg gehad, die vraten hier de hele stam van binnen uit leeg. Vond ik in de ochtend opeens 2 blaadjes, en de lobblaadjes naast een slap stengeltje. Daar wordt je niet vrolijk van.

            Het kan aan best veel dingen liggen, ik zou het allemaal vergeten en opnieuw beginnen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: (Voor mij) vreemd verschijnsel.

              Hey LR2, bedankt voor de reactie! Dit is inderdaad het geval bij degene op de eerste afbeelding. op afbeelding 2 staat het tweede exemplaar waar de hoes wel van is afgekomen maar waar je de verschrompelde bruine lobblaadjes nog op het "stammetje" ziet zitten. Die op de laatste foto is de enige die wel groen is geworden maar daar zit een bruine bijna verschroeide plek op en deze is de afgelopen week niet gegroeid. Ik had inderdaad al nieuwe inkopen gedaan omdat ik er niet van uit ging dat deze te redden waren maar wou vooral weten wat er fout was gegaan. Ik ga dan maar opnieuw aan de gang met een tikje minder water en eventueel andere potgrond.

              Comment


                #8
                Re: (Voor mij) vreemd verschijnsel.

                Heb nog niet veel ervaring als hobbykweker in totaal elf zaadjes gepland in mijn leven. Vijf keer ervan rechtstreeks in bloempot en putje gemaakt met de 4 vingers en dan die opening opgevuld met stekgrond en zaadje gepland met 1 cm aarde erboven en is iedere keer ontkiemt. Van de zes zaadjes die ik ontkiemt hebt in kweekbakje heb ik er maar 2 ontkiemd gehad.
                propgator-pro-with-spongepot.jpg7904-spongepot.jpg in mijn ogen ligt de fout in de spongepots.

                Je lees je zot hoe je het best ontkiemt sommige verslagen spreken zelf over 3 a 4 keer overpotten. In mijn ogen is het beste dat je kan doen om het zaadje rechtstreeks te plannen in de bloembak.

                Eerste drie zaadjes was gewoon groente potgrond uit tuincentrum en heb mooie oogst gehad en nu staan de 4 zaadjes in 20140531_142142_resized.jpg in beide gevallen zit je de eerste 14 dagen goed voor je moet beginnen bemesten heb ik gelezen.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                Comment

                Bezig...
                X