Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overvoeding?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    overvoeding?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb enkele weken geleden 3 plantjes van de autoflower Ruderalis Indica geplant.

    Ik had 2 plantjes verpot en buiten gezet maar ze begonnen opeens een witte kleur te krijgen.
    Ik heb deze dan terug verpot naar een kleinere pot met enkel pot (id eerst pot was mengsel van 50/50 compost en potgrond) en deze terug binnen gezet
    Ik dacht dat dit kwam door overvoeding, is dit correct of niet?



    2014-06-15 18.21.43.jpg


    Mijn 2e plantje die ik eerst in volle grond had gezet is er wat erger aan toe. Deze heb ik er terug uitgehaald en ingepot. Hier had ik echter eerst al dezelfde verschijnselen gehad + last gehad van slakken en misschien nog ander ongedierte ook. Zou deze er nog terug doorkomen of is dit niet meer haalbaar? Iemand een idee wat en hoe ik dit in de toekomst zou kunnen vermijden?


    2014-06-14 13.05.57.jpg


    Mijn 3e plantje staat nog altijd binnen op vensterbank. Deze planten zouden normaal maar denkik 50-60cm groot mogen worden maar vertonen nu al een sterke stengelgroei. Wat kan je er aan doen om uw planten compact te houden zodat ze niet zo stengelgroei vertonen?
    Hiernaast begint hij nu ook een bruin vlekjes op rand van onderste blad te krijgen, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

    2014-06-15 19.16.09.jpg2014-06-15 19.15.45.jpg


    Alvast bedankt!

    #2
    Re: overvoeding?

    achter de raam gaan ze strekken.
    omdat ze geen tegenwind krijgen kunnen ze ongestoord de lucht in groeien
    met als gevolg dat je uiteindelijk 'n lange dunne plant krijgt waar niet veel aan zal komen te groeien.

    misschien was het verstandiger geweest eerst te zorgen dat je weet waar je aan wil beginnen
    zie het als autorijden!
    je mag ook niet zomaar gaan auto rijden zonder rijbewijs
    zou voor wiet kweken ook moeten komen!
    dan zullen er stukken minder mensen zijn die problemen krijgen tijdens het kweken.

    als je met de auto teveel gas in de bocht geeft loop je ook de kans dat je uit de bocht vliegt.
    als je als 'n dolle gaat kweken zonder verstand kan er ook van alles misgaan.

    elke hobby heeft z'n charmes
    helaas heb je met wiet kweken niet genoeg aan charmes maar zul je toch 'n bepaalde basiskennis moeten zien op te bouwen.
    zonder brandstof kom je ook niet vooruit tenslotte!

    zet die danspaal buiten en zet er 'n stok naast zodat die niet kan omwaaien of knakken
    misschien dat het dan nog 'n mooie plant kan worden

    succes!
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: overvoeding?

        bedankt voor het antwoord!
        en ja ik heb examens en ben daardoor een beetje te drastisch aan het werk gegaan en de dingen niet goed aangepakt...
        Voor de verplaatste plantjes vrees ik dat ze er nog doorkomen maar ja dat weet ik nu ook weer voor de volgende keer

        ik heb mijn ene plantje nu wel bespoten met water en afwasmiddel tegen spint + bladluis maar dus dit is hopelijk nu weg.
        water geven ben ik ook drastisch mee verminderd want bodem was inderdaad te nat.
        Hierbij heb ik echter nog de vraag of deze aandoening ook door spint komt of door voedingstekort van magnesium denk ik? De onderste bladeren hebben gele verkleuringen en de bovenste beginnen nu ook slap te hangen en minder groene kleur te krijgen. Via de onderkant zie je ook lichter (gelijk zwarte doorschijnende vlekjes) door het blad maar dit blijft wel tussen de nerven.

        2014-06-19 21.01.49.jpg


        2014-06-19 21.02.08.jpg

        Comment

        Bezig...
        X