Planten laten staan

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • autopower
    Senior Stoner
    Member
    • May 2014
    • 42

    #1

    Planten laten staan

    Korting op 420shop
    Na lang nadenken kon ik het antwoord op de volgende vraag niet zelf bedenken:

    als je een vrouwelijke wietplant een jaar laat staan, zou je dan het jaar daarop meer kunnen oogsten?

    Zegmaar wat gebeurd er als je je planten het bijltje niet geeft. Wat nou als je hem gewoon in leven laat en 's winters binnenzet tegen de kou. Zou je dan het jaar daarop een grotere oogst kunnen krijgen bijvoorbeeld? Je hebt in principe veel meer groeitijd.

    Ik zag er nergens een forum over en ik vroeg het me daadwerkelijk af. Misschien leuk om even over na te denken..

    Greetzzzz
  • West2010
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • May 2010
    • 418

    #2
    Re: Planten laten staan

    Als de plant gebloeid heeft gaat ie sowieso toch dood, het is een 1 jarige plant hé

    Comment

    • hatsijoe
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Dec 2013
      • 321

      #3
      Re: Planten laten staan

      Hij bedoelt dattie m n jaar laat groeien denk ik

      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

      Comment

      • Cookaap
        Elite Grower
        • Dec 2011
        • 2730

        #4
        Re: Planten laten staan

        Hoe langer je hem laat groeien hoe meer oogst ja

        Comment

        • GDog
          Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2014
          • 671

          #5
          Re: Planten laten staan

          je moet ze dan wel ook meer plaats geven voor de wortels om te groeien! als je bak vol is met wortels zal je plant niet veel verder groeien!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

          Comment

          • autopower
            Senior Stoner
            Member
            • May 2014
            • 42

            #6
            Re: Planten laten staan

            Ah het is dus een 1-jarige plant. Dat was ik nog niet tegengekomen en dat verklaart ook gelijk de vraag. Bedankt

            Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk

            Comment

            • JacktheBass
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Nov 2013
              • 780

              #7
              Re: Planten laten staan

              "Dat was ik nog niet tegengekomen..."
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

              Comment

              • Kill3r008
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 431

                #8
                Re: Planten laten staan

                @autopower google eens reveggen

                Comment

                • autopower
                  Senior Stoner
                  Member
                  • May 2014
                  • 42

                  #9
                  Re: Planten laten staan

                  He he later dat was inderdaad vrij dom

                  Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk

                  Comment

                  • budha54
                    Grower
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2013
                    • 717

                    #10
                    Re: Planten laten staan

                    Hoe doen ze dat met een moederplant die je wil overhouden en de winter in leven houden , kort houden en stekken ?

                    Comment

                    • FlintStoned
                      Banned
                      • Oct 2012
                      • 5580

                      #11
                      Re: Planten laten staan

                      op 18/6 blijft dat gewoon in groei, moederplanten kunnen vele jaren oud worden.

                      Comment

                      • LR2
                        Mother of all Growers
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2011
                        • 8552

                        #12
                        Re: Planten laten staan

                        Je kan een plant zo lang houden als je wilt. Zolang ze er zelf maar trek in hebben. Een bevruchte plant, wordt lastiger maar het is niet onmogelijk. Je moet echter wel minstens 2 takken overhouden waaruit ze weer kan gaan groeien. Mij is het nog niet gelukt om na de oogst weer door te gaan. Maar mogelijk is het zeker. Paar weken op 24/24 lichtschema (de hele dag dus) en dan knalt het wel weer door.

                        Wortels kun je snoeien om de zoveel tijd. Potgrond vervangen etc. En dan kun je decennia met een plant doen. Kans bestaat alleen dat ze op een gegeven moment herma is, of genetisch zó gaat veranderen, dat het niet meer de moeite waard is. Ik zelf trek dit jaar gewoon stekken nog vóór de bloei, zodat ik ze binnen onder een lamp in leven kan houden voor volgend jaar.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment

                        • autopower
                          Senior Stoner
                          Member
                          • May 2014
                          • 42

                          #13
                          Re: Planten laten staan

                          Slim, ik vroeg het me al af! Thanks.

                          Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Planten laten staan

                            Voor de wiet gooi ik volgend jaar gewoon een nieuw zaadje in de grond.
                            Da's veul sneller, en goedkoper
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • autopower
                              Senior Stoner
                              Member
                              • May 2014
                              • 42

                              #15
                              Re: Planten laten staan

                              Ja natuurlijk het was meer dat ik het me gewoon afvroeg

                              Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...