Zins een paar dagen beginnen mijn nieuwe blaadjes te krullen hoe kan dit ik heeft ze genoeg water heeft iemand een idee??
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kleine nieuwe blaadjes beginnen te krullen
Collapse
X
-
Re: Kleine nieuwe blaadjes beginnen te krullen
Zoals altijd bij bladproblemen; zonder foto kunnen we weinig helpen.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
-
deze mogen overdag ook water. Omdat ze nu te droog staan (of wortelproblemen hebben waardoor ze geen water opnemen).
Zulke planten drinken met gemak anderhalve liter per dag.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Op een zonnige dag, zoals vandaag op de Veluwe, kunnen die wel tot 5 liter drinken als ze een middagje in de volle zon staan.
Maar zorg ook dat ze niet te nat staan als de pot in de zon staat, dan worden de wortels weer te heet.
Als ze te droog staat gooi er dan eerst maar eens anderhalve liter bij, dan gaat ze in ieder geval weer recht staan.
Als ze niet te droog staan, dan staan ze te nat. 't Is één van die twee.
Comment
-
Ironisch genoeg; geen water geven en hopen dat het oplost. Als de plant te lang en te nat gestaan heeft dan kunnen de wortels gaan rotten. Daar is niks tegen te doen behalve goede hoop hebben en de bak droog laten staan zodat de rot niet verder door kan zetten. Als je plant daarentegen nooit heeft 'gezwommen' dan is wortelrot vrijwel zeker uit te sluiten, en dan krijgen ze gewoon niet genoeg water. Meestal zie je bij wortelrot ook één kant van de plant erg slaphangen, en pas na een week of twee de rest de plant. Als jouw beeld niet 100% overeenkomt met het bovenstaande, dan heb je waarschijnlijk geen last van wortelrot.
Steek je vinger eens zo diep mogelijk in de pot; is het vochtig/nat? Dan niet wateren. Is het droog? Dan kunnen ze een waterbeurt gebruiken. Let ook op dat niet alles onder uit de pot loopt, dat gebeurt zowel bij heel natte grond als bij heel droge grond. En heel droge grond neemt pas na 20-40 minuten vochtigheid écht water op. Als alles dan onderin al weggevloeid is, dan blijft ze dus droog staan. Eenmalig een drupje afwasmiddel (klein drupje! op een emmer water) kan ervoor zorgen dat het wat vlugger gaat. Een schotel onder de pot kun je ook doen, als de grond dan verzadigd is met water, blijft de schotel vol water staan. Als ze nog water op kan nemen (die aarde dus) dan wordt die schotel steeds langzaam leeggezogen; zo kun je steeds een litertje geven en kijken wat ze per dag verbruikt. Hier geef ik op 9L potten bijna 1.5-2 Liter op een warme dag. En die planten zijn de helft van de jouwe. Dat zijn basisdingen. Toch vermeld ik ze effe, want veel mensen gaan daar al de fout in.
Voorasnog ziet het er echt uit dat ze te weinig water binnenkrijgen. En dus te droog staan.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Comment
-
Als ik mijn planten water geef is het met kleine beetjes per keer. Dus ik heb een gieter van 3 liter waarvan ik die al verdeel over 2 planten. Alles keren dat ik zie dat de blaadjes even gaan hangen geef ik ze een klein beetje water.
ongeveer zo een 1.5 gieter per dag . In de val avond sproei ik de plant met een water verstuiver om motregen na te bootsen . dit vinden ze heel tof
Comment

Comment