Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • x snowboard
    Advanced Stoner
    Member
    • Jul 2013
    • 51

    #1

    Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

    Korting op 420shop
    Hey,

    dit is de 2e keer dat ik buiten wiet kweek.
    Dit jaar 1x Early Skunk(Sensi) en 6x The Church (Greenhouse).

    Nu, ik las zojuist op een site dat wietplanten overgaan in de bloeiperiode vanaf ongeveer 12u licht/12u duister...

    Wel ik zocht even op en blijkt dat dit rond 21 september is! :s En een buitensoortje zoals Early Skunk bvb (65% Indica) heeft een relatief korte bloeiperiode (+-60dagen)... Nu bereken simpelweg 21 september + 60dagen = 21 November!!!

    Waar beredeneer ik fout??

    Greets
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

    Nergens je reken heel goed Suc6 met je planten

    P.s reken nog een dag of 10 extra
    God was never on your side..

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

      Je zit vrij goed met je schatting.
      Zo simpel is het.

      Die Church moet 10 weken

      Daarom heb je dus soortjes voor binnen en soortjes voor buiten.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • LR2
        Mother of all Growers
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 8552

        #4
        Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

        Sommige planten bloeien ook bij 14/10 of 13/11 licht/donkerverhouding. Dus met een beetje mazzel ben je een paar weken eerder. Maar 't zal niet de eerste keer zijn dat planten wat herfst meepakken hoor. Beste is om volgend jaar je soorten te selekteren op een vroege bloei.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        • x snowboard
          Advanced Stoner
          Member
          • Jul 2013
          • 51

          #5
          Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

          Op de Greenhouse-site staat er: ''Harvest Outdour: Ready at the end of september.''

          OK, ik snap wel dat dat optimistisch gelul is en dus dacht ik in oktober ergens te kunne oogsten..., maar NOVEMBER! :s Tegen dan zijn mijn wietbomen 1 grote schimmel ;-(

          Comment

          • Ilikebigbuds
            T.H.C. Master
            MemberLucky Member
            • Aug 2014
            • 549

            #6
            Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

            ligt eraan wat voor weer je krijgt en hoe je de planten beschermd tegen schimmel volgend jaar wat eerder beginnen
            https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

            Comment

            • x snowboard
              Advanced Stoner
              Member
              • Jul 2013
              • 51

              #7
              Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

              oke :p Maar ik snap niet wat je bedoelt met eerder beginnen... Mijn plantjes zijn ontkiemt in mei, zijn nu ongeveer 1m80 groot en ik snap gewoon niet goed dat volgens bovenstaande berekeningen, de planten oogstklaar zijn in november... Er moet een fout in de berekening zitten... Vorig jaar exact zelfde soort, zelfde plant, zelfde grootte... En toen waren trichomen amber rond 5 oktober...

              Conclusie: Of het is helemaal niet zo exact dat wietplanten in bloei gaan bij 12/12 (in Belgie zou dat rond 21 september zijn)
              Of de bloeiperiode klopt niet (55 a 65 dagen volgens de site van SensiSeeds-> Early Skunk)
              Of deze 2 informatie elementen kan je zomaar niet bij elkaar optellen, doordat 1 van de 2 zojuist vermelde bronnen niet specifiek/exact genoeg zijn.

              grtjs

              Comment

              • LR2
                Mother of all Growers
                MemberLucky Member
                • Nov 2011
                • 8552

                #8
                Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

                Of, je vergeet dat zonsopkomst betekent dat de zon opkomt, en daar dus een half uur over doet vóórdat het écht licht is. Zo ook met de ondergang ervan.
                En je vergeet dat sommige planten dus al eerder bloeien, soms al bij 10 uur of 11 uur donker. Op 1 september is het namelijk al 11 uur donker. Dan willen sommige planten er ook al aan beginnen.

                De berekeningen zijn prima, maar planten doen waar ze zelf zin in hebben. Als je een laat phenotype hebt, dan kan dat in november zijn. Als je een vroege hebt dan kan ze in augustus al beginnen.
                Niet teveel rekenen en gewoon lekker laten gaan, je schiet er niks mee op om alles uit te gaan cijferen. Behalve kopzorgen, maar daar zit niemand op te wachten denk ik.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                • Ilikebigbuds
                  T.H.C. Master
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2014
                  • 549

                  #9
                  Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

                  Oorspronkelijk geplaatst door x snowboard
                  oke :p Maar ik snap niet wat je bedoelt met eerder beginnen... Mijn plantjes zijn ontkiemt in mei, zijn nu ongeveer 1m80 groot
                  dit heb ik niet kunnen vinden in deze topic, iets te vroeg geoordeeld van mijn kant sorry daarvoor maar ik zou me idd niet zo druk maken en lekker voor je planten zorgen tot ze er klaar voor zijn
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                  Comment

                  • Kwasimodo
                    Grower
                    Nieuw Lid
                    • Jul 2014
                    • 688

                    #10
                    Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

                    Dat planten doen wat ze willen LR2, is zonneklaar. Ik heb 4 heribeis van Sannie buiten staan. Sannie belooft dat die in de derde week van juli de bloei ingaan. Het is nu 11 augustus en er valt nog geen spoortje bloei te bekennen.
                    Ik hoop dat de beloofde schimmelresistentie wel uitkomt.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                    Comment

                    • x snowboard
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Jul 2013
                      • 51

                      #11
                      Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                      Of, je vergeet dat zonsopkomst betekent dat de zon opkomt, en daar dus een half uur over doet vóórdat het écht licht is. Zo ook met de ondergang ervan.
                      En je vergeet dat sommige planten dus al eerder bloeien, soms al bij 10 uur of 11 uur donker. Op 1 september is het namelijk al 11 uur donker. Dan willen sommige planten er ook al aan beginnen.

                      De berekeningen zijn prima, maar planten doen waar ze zelf zin in hebben. Als je een laat phenotype hebt, dan kan dat in november zijn. Als je een vroege hebt dan kan ze in augustus al beginnen.
                      Niet teveel rekenen en gewoon lekker laten gaan, je schiet er niks mee op om alles uit te gaan cijferen. Behalve kopzorgen, maar daar zit niemand op te wachten denk ik.

                      OK! Bedankt voor de snelle reactie

                      Ik heb een laatste vraagje, hoe zie je juist dat je plant in bloei is geschoten zogezegd? Dus waaraan zie je aan je plant waarbij je kan zeggen: "Yes! Mijn wietplant is in bloei,eindelijk, dit is goed! " :p

                      Want ik zie onder de okseltjes al wat haartjes hoor ...en vraag me dus af of dit genoeg is of niet...

                      Comment

                      • de thuis kweker
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2011
                        • 108

                        #12
                        Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

                        Als je witte haartjes begint te zien kun je YES schreeuwen !!

                        Comment

                        • Ilikebigbuds
                          T.H.C. Master
                          MemberLucky Member
                          • Aug 2014
                          • 549

                          #13
                          Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

                          dat zou je kunnen doen ja
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #14
                            Re: Logische vraag-Is er een logisch antwoord?

                            Als ze haartjes in de oksels hebben, zijn ze volwassen. Zodra de haartjes in de topgroei de miniblaadjes gaan voorbijstreven (lijken kleine pruikjes) dan is de bloei begonnen.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            Bezig...