Wat is er mis??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • x snowboard
    Advanced Stoner
    Member
    • Jul 2013
    • 51

    #1

    Wat is er mis??

    Korting op 420shop
    IMG_3263[1].JPGIMG_3262[1].JPGIMG_3264[1].JPGIMG_3265[1].JPGIMG_3266[1].JPG

    Dit is mijn Early Skunk, al een maand zijn bladranden geel, en verbrand... Er zijn ook delen van de plant waar er niks mis is maar grotendeels wel zoals te zien op de foto's...

    (Het gaat hier over 1 dezelfde plant) Wat ik er ook wil bijzeggen is dat ze tijdens die maand heel veel last had van slakken, heb dit onlangs pas ontdekt...ik weet natuurlijk niet of dat er iets mee te maken heeft...

    need help! :s

    greets
  • de thuis kweker
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 108

    #2
    Re: Wat is er mis??

    Te veel voeding lijkt mij..

    Comment

    • GDog
      Grower
      MemberLucky Member
      • Apr 2014
      • 671

      #3
      Re: Wat is er mis??

      jup overvoeding!
      is goed spoelen is de boodschap!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

      Comment

      • x snowboard
        Advanced Stoner
        Member
        • Jul 2013
        • 51

        #4
        Re: Wat is er mis??

        Ik dacht altijd dat overvoeding te zien is bij de nieuwe scheuten ...? En die zijn allemaal lekker groen :s Het zijn enkel de grotere bladeren waarbij de randen geel en verbrand zijn...

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Zijn jullie het echt zeker dat het overvoeding is? greeets

        Comment

        • thugz
          Amazing Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 4284

          #5
          Re: Wat is er mis??

          alleszins verbranding kan van overvoeding zijn. maar ook van gewoon water te geven terwijl de zon erop schijnt. toevallig eens water gegeven terwijl ze in de volle zon stond?

          ps. overvoeding is niet alleen te zien bij nieuwe scheuten ook de oudere bladeren vertonen symptonen
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

          Comment

          • LR2
            Mother of all Growers
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 8552

            #6
            Re: Wat is er mis??

            Gewoon eens lekker niks doen. Als de nieuwe scheuten er prima uit zien, en de symptomen niet uitbreiden, dan moet je gewoon niks doen.
            Dat je plant in deze staat heeft kunnen geraken is eerder de belangrijkste vraag: wat heb je er mee gedaan?
            Welke voeding? Watvoor water? Wat heb je tegen die slakken gedaan? Heb je gesproeid met gif? of voeding?
            etc. etc.

            Vertel ons eerst hoe het zo gekomen is, dan kunnen wij helpen verzinnen wat je eraan kunt doen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Wat is er mis??

              Misschien als je een beetje info erbij geeft dat ik me eraan wil wagen.

              Welke grond staan ze in, en zit er nog extra mest door ?
              Hoe groot is de pot.
              Welke voeding en hoeveel.
              Hoeveel water geef je per dag.
              24/7 buiten of ook binnen.

              etc etc

              Zonder dat soort info pas ik meestal...
              Als ik wat verkeerd zeg gaat jouw plant kassiewijle.

              Als je eens in de helpdesk kijkt, kom je een heeeeeeel groot topic tegen met bladproblemen.
              Daar staat deze ook tussen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #8
                Re: Wat is er mis??

                Lijkt gewoon zwaar overvoed en verbrand te zijn.

                Comment

                • x snowboard
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Jul 2013
                  • 51

                  #9
                  Re: Wat is er mis??

                  Het betreft een Early Skunk, die sedert 15 maart al ontkiemt is! Nu zou je zegge: Amai! Die plant is oud, maar niet zo groot... Wel dat komt omdat deze Dame in het verleden 2 maal over-bewaterd is geweest... :s Dit is heel slecht voor een plant en daardoor heeft ze ferme groei achterstand opgelopen...

                  Voor derest heb ik ze (niet zoveel) terra grow van plagron gegeven... En power roots, maar daar heel weinig van dus is irrelevant ...
                  Ik geef ze altijd kraantjes water.
                  Wat die slakken betreft... Het rare is dat de slakken enkel en alleen op deze Early SKunk dame af gingen en niet op de andere 6 ''The Church''-dames... Vreemd, niet? De slakken zouden altijd snachts hebben zitten vreten, dit heb ik zo'n 5 dagen geleden ontdekt, heb er wel 30 af gehalaald! Nu strooi ik zout ((op de grond!! en dus niet in de aarde van de plant of onderaan de pot waar de wortels komen!! zo dom ben ik nu ook niet om te weten dat zout slecht is :p )) , er zijn amper nog slakken maar de bladeren en de bad-look van de plant blijft :s,

                  Nog een laatste iets: ik spuit om de week savonds mijn planten eens goed met een plantaardige insecticide tegen bladluis, wantsen wolluis en witte vlieg: het betreft het produkt: Naturen,Eradibug Plantaardig insecticide Voor groenten,fruit en sierplanten. Nu hoor ik mensen al zeggen: Het is daardoor! , maar het ding is dat de 6 andere Dames helemaal geen last vertonen van deze insecticide... Het zou mij dus raar lijken dat enkel de Early Skunk hier niet tegen kan...

                  En of ik water heb gegeven wanneer de zon fel scheen is ook niet mogelijk, daar let ik op...

                  Plant staat altijd buiten in 70 liter potten, heb Universele Potgrond gebruikt zonder extra mest ofzo...
                  Ik geef om de 2 dagen water , en om de 4 dagen water met voeding in. (terra grow 1ml per liter water,)

                  Hier nog een foto van al mijn dames, je ziet duidelijk dat de Early Skunk (rechts vooraan) ook gewone en mooie groene delen heeft, de fotos op begin van deze topic zijn aan de achterkant getrokken ten opzichte van de Early Skunk op deze foto... IMG_3260[1].JPG
                  Voor mij een mysterie, jij weet misschien meer QnQ ?

                  Greets
                  Last edited by x snowboard; 13 August 2014, 13:23.

                  Comment

                  • phangngaone
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2013
                    • 375

                    #10
                    Re: Wat is er mis??

                    Heeft diene middelste er ook ni een klein beetje last van?

                    Comment

                    • x snowboard
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Jul 2013
                      • 51

                      #11
                      Re: Wat is er mis??

                      op de foto lijkt dat misschien, maar geloof mij...dat is echt niet het geval,

                      merk ook op dat er buiten de Early Skunk, 3 grote en 3 kleinere ''The Church'' dames zijn...heeft te maken met de datum van ontkiemen...

                      Het is echt alleen de Early SKunk die er slecht uit ziet... Echt raar :s

                      Ik ben trouwens van plan om vanaf vandaag de plantjes te verduisteren. Ik moet ze gewoon in de kamer (aan het dakterras) zetten, de kamer is perfect licht-dicht te maken Ik ben van plan om nu vanavond om 18u30 ze int donker te zetten, en paar uur later terug buiten... Het wordt namelijk morge vroeg rond 6u30 licht... Dat maakt 12uur donker. Dit doe ik tot 24 september maar ik pas elke dag mijn uren aan. Dus bvb op 17 september zet ik ze 5 minuten later binnen, omdat het de volgende ochtend 5 minuten sneller klaar is... Goed plan of niet?
                      Last edited by x snowboard; 13 August 2014, 13:51.

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Wat is er mis??

                        Om te beginnen: Elk plantje kan anders reageren. De een vreet meer, de ander drinkt meer en de derde houdt niet van verdelgingsmiddelen.
                        Da's niks raars, zo hoort dat.
                        Alleen als je stekken van 1 moeder hebt, en die gelijk behandeld, reageren ze ook allemaal hetzelfde.

                        Met wat je allemaal zegt kan het bijna geen overvoeding zijn.
                        Maar de foto's zeggen van wel.
                        Daarbij dat ze te nat gestaan hebben, en waarschijnlijk te droog en daarna weer te nat, is dit het totaalplaatje.

                        Vlak ook het belang van de kwaliteit van de potgrond niet uit. Er is een hoop afval in de handel.
                        Ik heb merken gezien die 2 dagen blubber blijven als ze eens nat regenen, waarna het helemaal dicht slaat.

                        Regelmatig water en voeding. Beter elke dag een beetje dan één dag een hele sloot en dan 3 dagen niks.
                        Regelmaat dus...dat geldt ook voor het verduisteren.
                        19:00 uur donker zetten na 22uur weer buiten zou ik aanhouden als ik nu moest gaan verduisteren.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • GDog
                          Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 671

                          #13
                          Re: Wat is er mis??

                          eindelijk is iemand die toch nog alles duidelijk uitlegt! dank je snowboard!
                          ja zo is overvoeding indd wel moeilijk te geloven.. maar aan de potgrond denk ik nu ook wel ni dat het ligt!
                          zou indd wel het totaalplaatje kunnen zijn zoals QnQ zegt!

                          het zijn toch nog mooie planten hoor man!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                          Comment

                          • x snowboard
                            Advanced Stoner
                            Member
                            • Jul 2013
                            • 51

                            #14
                            Re: Wat is er mis??

                            Bedankt voor de reacties QnQ & GDog!

                            En die tip van 19u00 verduisteren ga ik zeker toepassen

                            Toch heb ik nog 1 vraagje, als ik ze dus vanaf vandaag begin te verduisteren elke dag, kan ik dan ook vanaf morgen het aantal weken in bloeiperiode beginnen tellen? M.A.W. gaan de plantjes direct over in bloeiperiode? of duurt die overgang nog eens een paar dagen?
                            greets
                            Last edited by x snowboard; 13 August 2014, 14:42.

                            Comment

                            • belladonna
                              Guru of all Growers
                              Lucky Member
                              • Aug 2008
                              • 10674

                              #15
                              Re: Wat is er mis??

                              Da duurt een weekje of 2 en verduisteren = Pik donker er mag absoluut geen licht bij komen anders werkt het niet
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...