Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geel blad normaal als het einde naderd?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad normaal als het einde naderd?

    Korting op 420shop
    Ik lees al een tijdje ook op dit forum veel over gele bladeren.

    Maar nu mijn vraag. Dit is mijn eerste kweekjaar.

    Een eerste bevruchte plant, deed namelijk exact hetzelfde, als de nu 3 white skunk.

    Terwijl ze bloeien, en bloemen aanmaken gaat de plant de oudste bladeren aan de stam leegzuigen, en afstoten, dus worden ze geel.

    De bladeren rond de bloemen echter worden groter, en daar komen er ook nieuwe bij.
    En die hebben echt een mooie donker groene kleur.

    Deze vraag komt ook voor uit een voeding test, op advies van twee internet vrienden.
    Voeg meer voeding toe, dus ik ben van EC 2 naar EC 2.4 gegaan.
    ( dat had op zich niets met die gele bladeren te maken, maar met het feit dat de planten al een paar weken in de bloei staan. )

    Resultaat ( zoals verwacht ) hier en daar een verbrand bladpunt.
    Maar ondanks de verhoogde voeding, gaat de plant gewoon door met het afstoten van grote oude bladeren.

    Volgens mij bewijst die voeding test, toch eigenlijk dat het normaal is ?
    Als het een voedingstekort was, dan hadden die bladeren toch weer terug donker groen moeten worden?
    Verder geef ik nu bijna een week topbooster, dat zal morgen wel de laatste keer worden, de planten hadden vandaag geen water nodig.

    De toppen dikken ook aan, dus ik heb niets te klagen, maar ben toch nieuwsgierig.
    Last edited by Gps; 1 October 2014, 20:45.
    Lets not criticize but legalize

    #2
    Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

    Je bent mss overgeschakeld van groei naar bloeivoeiding. In bloeivoeding zit er minder N waardoor je een N-tekort hebt. Dat stabiliseert wel, een bloeiende plant heeft minder N nodig voor de toppen aan te maken en daardoor zal er wat blad verloren gaan. Je kan langer groeivoeding doorgeven bvb. bij sativa's, omdat die meestal langer moeten staan en anders te snel haar bladeren zullen verliezen.

    Je zou denken shit ik geef te weinig voeding en erna zie je verbrande puntjes bovenaan als je de ec opdrijft, je hebt een tekort van een element en dat is stikstof. En als de plant dat niet via de wortels opneemt, zal ze haar bladeren aanspreken als reserve. Daardoor bovenaan mooi groen, onderaan geel.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

      Dank je wel, duidelijk.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

        En daarnaast: blad dat al leeggetrokken wordt, kleurt niet opnieuw groen. Het is een onomkeerbaar proces.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

          Misschien komt het wel door het weer in augustus, waardoor ik geen water en dus geen voeding kon geven.
          De planten werden toen ook lichter groen.

          Dat kwam wel weer goed toen ik dat afdak gemaakt had, maar de plant had dus al een tekort.
          Kijken of ik volgend jaar, beter kan doen.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

            Nevelen met een goeie bladvoeding (fishmix ofzo) als je geen water kan geven
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

              Gouwe tip, die schrijf ik op.

              Ik hoop natuurlijk van niet, maar het zou volgend jaar zomaar weer, weken achter elkaar kunnen regenen.

              De moed zonk mij als beginnend kweker in Augustus flink in de schoenen.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #8
                Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

                hallo, ik heb hetzelfde probleem ... de PH van het water dat uit de pot loopt is 5.9. EC (nomercy bloom sensation 1 ml/l , guano extract 10ml/l & sweet jane 2 (tot gewenste EC) ) ....
                maar nu vroeg ik mij af of die planten daardoor minder drinkentn_20141031_180251.jpgtn_20141031_180234.jpg


                is dit hetzelfde probleem? N-tekort door overschakeling op bloeimeststof of is dit overvoeding ????? of zijn dit twee verschillende problemen????

                de plant van het linkse blad is precies gestopt met water opnemen ....???? terwijl ze paar dagen geleden net heel veel dronk .... ???

                Comment


                  #9
                  Re: Geel blad normaal als het einde naderd?

                  Het is en en, je plantje nadert het einde. Het koude weer heeft ook effect op het feit datje plantje blaadjes laat vallen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X