toprot en te hoge LV

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • brakke001
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Oct 2014
    • 8

    #1

    toprot en te hoge LV

    Korting op 420shop
    foto 4.JPGfoto 3.JPGfoto 2.JPGfoto 1.JPG2.JPG1.JPG
    plantjes staan in een serre, luchtvochtigheid vanmorgen gemeten en staat op 72 %, wat niet goed is
    ook heb ik van de week toprot vastgesteld,heb het zogoed mogelijk proberen weg te knippen en goed ontsmet, ook heb ik al luchtontvochtigers geplaatst in de hoop dit te verlagen, kan ik ze nog met een product besproeien dat niet schadelijk is tijdens het roken,ze moeten nog ongeveer 4 weken bloeien
  • LR2
    Mother of all Growers
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 8552

    #2
    Re: toprot en te hoge LV

    Waar is al het blad gebleven?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    • brakke001
      Stekje
      Nieuw Lid
      • Oct 2014
      • 8

      #3
      Re: toprot en te hoge LV

      grote bladeren had ik verwijderd omdat deze overwoekerden en zo kregen ze geen licht/zon meer

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: toprot en te hoge LV

        Nu krijgen de bladeren helemaal geen zonlicht meer.
        En juist die bladeren zijn belangrijk, de zonnecollectoren van de plant.
        De bladeren zorgen voor de energie, die energie gaat naar de toppen waardoor die groeien.
        Haal je dus het blad weg, groeien de toppen langzamer en veel minder.
        Bovendien maak je wonden aan de plant.
        Toprot is een schimmel, die zweeft door de lucht bij temperaturen tussen de 10 en 20 graden, op zoek naar plantjes met wondjes...
        Aaah, een hele wietplant, vol wondjes. En voila, daar is de toprot, fijn genesteld in je plant.

        Foto 1 + 6 zie ik nog toprot.
        Denk dat het een moeilijk verhaal wordt om deze nog goed af te bloeien, die moeten misschien nog wel langer dan 4 weken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: toprot en te hoge LV

          Oho Moordenaar wat een sonde
          God was never on your side..

          Comment

          • brakke001
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Oct 2014
            • 8

            #6
            Re: toprot en te hoge LV

            heb ik inderdaad niet goed aangedaan,is de eerste keer en wa lees je allemaal op de forums en zeggen de mensen allemaal :s ik hoop nu alleen maar dat ik er nog iets aan overhou

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: toprot en te hoge LV

              Yep, vooral goed blijven ventileren en desnoods een groot zeil op de aarde leggen om optrekkend vocht tegen te gaan.
              Niet helemaal luchtdicht afsluiten natuurlijk, en hou de onderkant in de gaten ivm slakken.
              De temperatuur in zo'n kas is prima, maar vaak is de ventilatie niet best. Vocht aan de binnenkant op de ruiten is een aanwijzing dat het niet weg kan.
              Toprot meteen wegknippen als je het ziet, en hopen op goed weer.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • k1
                Wicked Grower
                MemberLucky Member
                • May 2011
                • 3660

                #8
                Re: toprot en te hoge LV

                mja bladeren weg doen is niet slim natuurlijk , die heeft de plant nodig , af en toe is paar bladeren weg doen is np , maar alles weg doen is niet goed !! of je moest in je laatste week zitten , dan durf ik het soms ook wel is doen

                voor de rest nog veel geluk met je sletjes

                groetjes
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment

                • Kwasimodo
                  Grower
                  Nieuw Lid
                  • Jul 2014
                  • 688

                  #9
                  Re: toprot en te hoge LV

                  Op mijn smartphone worden de weergegevens van het dichtstbijzijnde weerstation weergegeven: om 06.30 uur was de rv 93 % en op dit moment 94 %.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                  Comment

                  • Bubbleblower
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • May 2009
                    • 185

                    #10
                    Re: toprot en te hoge LV

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                    Toprot is een schimmel, die zweeft door de lucht bij temperaturen tussen de 10 en 20 graden, op zoek naar plantjes met wondjes...
                    Aaah, een hele wietplant, vol wondjes. En voila, daar is de toprot, fijn genesteld in je plant..
                    Het was me ook opgevallen dat ze uitgedroogde planten "aanvallen" (op basis van een handvol voorbeelden, dus dat zegt nog niets).
                    Die uitdroging is het grootst bij een hoge LV.
                    Ik vermoed dat die schimmels een positieve lading hebben en de negatieve lading het hoogst is bij de wondjes.
                    Dat idee kreeg ik na het zien van deze video: electriciteit en planten elders op dit forum. Die video is veel interessanter als het in eerste instantie lijkt.

                    Vreemd genoeg heb ik buiten nooit last van toprot gehad, terwijl ik toch alle mogelijke soorten heb geprobeerd.
                    Misschien is dit de oorzaak:


                    Afbeelding w file 007.jpg

                    Meters hoge goudconiferen (rondom de hele tuin), die vermoed ik de schimmels aantrekken en effectief bestrijden.
                    En daarnaast een serieuze Bubble Gum natuurlijk

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: toprot en te hoge LV

                      Wacht maar tot je echt bloei hebt in die buitenplant.
                      Daar helpt geen leger Coniferen tegen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • Bubbleblower
                        Chronic Stoner
                        MemberLucky Member
                        • May 2009
                        • 185

                        #12
                        Re: toprot en te hoge LV

                        Brakke, heb je die video gezien?

                        Je zou de hoogste takken kunnen neerbuigen en persoonlijk ben ik er van overtuigd dat een kerstboom ook zou helpen.
                        Inmiddels heb ik me natuurlijk suf gegoogled en zo'n beetje niets is zo effectief tegen schimmels als de stoffen die door dennenbomen afgescheiden worden (a-pinenen).

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                        Wacht maar tot je echt bloei hebt in die buitenplant.
                        Daar helpt geen leger Coniferen tegen.
                        Die plant is van vóór mijn verhuizing en ik heb helaas geen tuin meer (daar heb ik nu echt alles voor over).
                        Destijds had ik ook altijd druiven, kersen, bramen, etc die ook niet rotten, wat de mieren dan wel weer konden waarderen.

                        Comment

                        • brakke001
                          Stekje
                          Nieuw Lid
                          • Oct 2014
                          • 8

                          #13
                          Re: toprot en te hoge LV

                          is deze plant bijna klaar en wat zou die paarse kleur op de bladeren zijn?IMG_0511.JPG
                          Attached Files

                          Comment

                          • FlintStoned
                            Banned
                            • Oct 2012
                            • 5580

                            #14
                            Re: toprot en te hoge LV

                            Paarsverkleuring kan genetisch vastliggen of van koude nachten komen. Of die al oogstbaar is is op je wazige foto niet te zien.

                            Comment

                            • brakke001
                              Stekje
                              Nieuw Lid
                              • Oct 2014
                              • 8

                              #15
                              Re: toprot en te hoge LV

                              IMG_0512.JPGmisschien betere foto nu

                              Comment

                              Bezig...