Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • gurg
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2014
    • 12

    #1

    Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

    Korting op 420shop
    Eind april begonnen met met buitenplanten "Hollands hope" en mijn meiden zijn inmiddels 3 meter hoog en topjes beginnen lekker te ontwikkelen.
    Is er dmv de foto's te bepalen wanneer ik ze met liefde de nek om ga draaien ?

    Dit is mijn 1e kweekje, ik heb er veel over gelezen maar zoek alsnog wat advies over het tijdstip van oogsten. Ik lees veel over begin oktober oogsten maar volgens mij moeten ze nog eventjes.

    Wie kan en wil hier iets zinnigs over zeggen?

    tric2.jpgtric.jpg
  • Michevan
    Expert Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • May 2014
    • 1417

    #2
    Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

    De Trichomen zien er allemaal nog erg clear en misschien milky uit, ik zou nog een paar weken wachten!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment

    • member16666
      Banned
      • Jul 2011
      • 780

      #3
      Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

      rond 20 oktober moet je beginnen te denken aan oogsten , dat is het normale tijdstip voor planten benelux
      grtz

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

        Zet eens een foto van heel de plant
        God was never on your side..

        Comment

        • gurg
          Plantje
          Nieuw Lid
          • May 2014
          • 12

          #5
          Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

          IMG_3161.JPG Hier ff een foto van mijn planten

          Comment

          • AamarantA
            Senior Stoner
            Member
            • Mar 2013
            • 27

            #6
            Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

            Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

            Comment

            • belladonna
              Guru of all Growers
              Lucky Member
              • Aug 2008
              • 10674

              #7
              Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

              En nu nog foto van dichter bij want ik zie niet echt Toppen .
              en lees die link hier boven goed
              God was never on your side..

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                Oorspronkelijk geplaatst door B2N
                rond 20 oktober moet je beginnen te denken aan oogsten , dat is het normale tijdstip voor planten benelux
                grtz
                Lol..wat een BS.

                Een plant is pas klaar als de trichomen dat aangeven.
                Geen haartjes, en zeker geen datum.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • member16666
                  Banned
                  • Jul 2011
                  • 780

                  #9
                  Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                  @qnq blijkbaar heb jij de opzet van mijn reactie niet begrepen en zal lezen in een bepaalde context jou wel vreemd zijn
                  ach ja , ik droog ook met botrytis in de toppen en ji niet want jij kweekt hoofdzakelijk binnen met beperkte opbrengst
                  heb foto's genomen van rot zodoende dat jij met jouw oogjes kunt zien hoeveel verder botrytis zich in een drogende top ontwikkeld, ik zeg je nu al : minder dan 5%
                  ik kweek wel enkel sativadominante soorten die niet het probleem hebben wat de compacte indicaatjes wel hebben

                  Comment

                  • gurg
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • May 2014
                    • 12

                    #10
                    Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                    IMG_3165.jpg

                    FF een close up

                    Comment

                    • highflyin
                      Bong Master
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2014
                      • 344

                      #11
                      Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                      Die kan zeker nog wel even, bij jou zijn de toppen ongeveer net zo ver als bij mij en ik ben van plan eind deze maand te oogsten (ook te vroeg) wegens kutweer.

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                        Ik heb Jaren buiten pas in November/Dec ge oogst de plant verteld je wanneer ze klaar is niet de datum.
                        Vergeet niet als je toppen gaat drogen houd je maar 1/5 deel er van over dus laat je toppen zwellen niet tevroeg oogsten das sonde
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Ilikebigbuds
                          T.H.C. Master
                          MemberLucky Member
                          • Aug 2014
                          • 549

                          #13
                          Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                          is het je camera die die witte vlekken geeft? anders heb je meeldauw op je plant namelijk
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                          Comment

                          • highflyin
                            Bong Master
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2014
                            • 344

                            #14
                            Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                            @belladonna Als je in die maanden gaat oogsten raak je veel kwijt aan toprot en dat is net zo zonde..
                            Dan heb ik liever een wietje die iets minder sterk is en wat kleinere toppen dan dat ik maar een paar jointjes kan rollen omdat de rest is weggerot, maarja dat is mijn mening en iedereen moet het zelf weten natuurlijk.

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Advies gevraagd: Kan ik al oogsten of moet ik nog even wachten?

                              @B2N:
                              Lezen in context ?
                              Je zegt "rond 20 oktober moet je beginnen te denken aan oogsten , dat is het normale tijdstip voor planten benelux".
                              Da's lulkoek.

                              Ik weet niet waar die frustratie vandaan komt ?
                              Ik kweek 1:1 binnen. Kweekverslagen staan online.
                              Als jij genegen bent een goed verslag netjes af te maken lees ik dat graag.

                              Schimmel rook je beter niet, daar kun je een behoorlijke longinfectie van oplopen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...