Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe groei je wietbomen in Nederland/Belgiė?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe groei je wietbomen in Nederland/Belgiė?

    Korting op 420shop
    Ik ben er helemaal uit. En ik bedoel echt bomen zoals Kangativa ze groeit.
    Als je alles goed doet levert dat niet alleen een record oogst op, maar ook de beste wiet die je van je leven hebt gerookt.

    Volgend jaar is er het perfecte moment voor, ervan uitgaande dat de geschiedenis zich herhaalt.
    Behalve de juiste voorbereiding heb je namelijk dit nodig:

    Recordjaar2006.jpg
    jaar06ttt.jpg
    jaar06zon.jpg
    jaar06rrr.jpg


    Jaaroverzicht 2006:
    http://www.knmi.nl/klimatologie/maan...ar/jaar06.html
    Jaaroverzicht 2007:
    http://www.knmi.nl/klimatologie/maan...ar/jaar07.html

    Onderstaande foto van juli 2006 geeft een indruk van de mogelijkheden.
    Het model is 1.85 en de foto is genomen vanaf een ladder op een picknicktafel.

    Afbeelding w file 004.jpg

    #2

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ROEG View Post
      goede zaden, goede grond, veel licht, klein beetje geluk en een hoop liefde
      Volgens mij wordt vooral het eerste onderschat, omdat men minder hoge verwachtingen heeft van buitenkweek.
      Mensen gaan niet gauw dure zaden buiten planten, terwijl dat juist zo de moeite waard is.

      Oorspronkelijk geplaatst door ROEG View Post
      Mooie plant op de foto maar bij een wietboom denk ik toch aan een ander formaat
      Tja, had ik maar foto's van 3 maanden later, dan kon je het beter zien.
      Wat daar vanaf kwam kun je wel een jaartje mee vooruit, terwijl je ook nog je stamkroeg/shop na sluitingstijd openhoudt.

      Het weer laat zich niet voorspellen, maar vaker volgen twee extreme jaren op elkaar.
      2014 Gaat het warmterecord van 2006 en 2007 verbreken en de trend is duidelijk opwaarts.
      Natuurlijk is de wens de vader van de gedachte, maar ik heb er een goed gevoel over.

      Comment


        #4

        Comment


          #5


          Last edited by QnQ; 28 October 2014, 11:28.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Last edited by belladonna; 28 October 2014, 13:38.
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Wie is Kangativa ?
                Kangativa.
                Hij is een kop kleiner als ik (het model van 1.85 ) dus die bomen zullen ongeveer net zo groot zijn.

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Goede bodem is goud waard
                Zeker weten, vooral in de bollenstreek.
                Niet voor niets dat tulpen hier zo veel beter groeien als in Turkije.

                Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                zijn hier mensen op forum die bomen kweken die over de 250 gaan gewoon in een tuin.
                Hoogste tijd om volgend jaar over het dubbele te gaan.

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Warmte is niet alles.
                Het gaat kennelijk om terroir.
                Iedereen is nog steeds lyrisch over de Thai die we in een ver verleden hadden.
                Maar eigenlijk van wat ik me kan herinneren was alleen de Thai in 1982 zo goed, net als de Mouton Rothschild van dat jaar.
                Pas in 2006 heb ik weer fatsoenlijke Thai gerookt, maar dan wel uit de kop van Noord Holland.
                Met enig geluk moet die kwaliteit volgend jaar ook haalbaar zijn.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Belangrijk is ook de ligging. In de volle zon met een relatief winstille nacht (=warmer) gaan ze het hardst. In een hoek van een zuidmuur dus bijvoorbeeld, of tussen andere struiken in maar wel met voldoende belichting.
                      Precies. Deze video legt perfect uit waarom dat is. Hij lijkt eerst saai en niet van toepassing, maar nadat je m een paar keer hebt bekeken ben je voor altijd een betere grower.
                      Hij legt ook al deels uit waarom coniferen super belangrijk zijn (alhoewel dat het onderwerp niet is).

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Wie is Kangativa ?

                        Warmte is niet alles.
                        We hebben teveel vocht hier, in het najaar, daarom hangt alles af van de soortkeuze en zul je niet bang voor rot moeten zijn.
                        Planten moeten in de volle grond, die je al voor de vorst inzet kunt gaan bewerken.
                        Starten in mei, zaad in de volle grond planten en afwachten.
                        Geen gedoe met voorkiemen en zo, dat is allemaal maar haastige spoed, Het plantje weet zelf het beste wanneer het op moet komen dus laat maar gaan, dat gaat wel goed etc etc....

                        Complete handleiding :

                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #13
                          bl12.gif..Da's een Haze x Skunk.

                          Vergeet niet dat Joost dat nummer al meer dan 35 jaar geleden schreef.
                          De basisbeginselen om wiet te kweken zijn niet veranderd, de ontwikkeling van soortjes wel.
                          Zo is er (om maar iets te noemen) ook Brabants Wit, eigenlijk is dat een gewone Purple Power, die niet paars wilde worden.

                          Er is veel kaf tussen het koren bijgekomen, qua zaden.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              @Er is veel kaf tussen het koren bijgekomen, qua zaden.

                              Je weet niet of de vlag de lading dekt: het verschil tussen een zuivere indica en een sativa dominante plant herken ik wel.
                              Aangezien ik niet kleurenblind ben, kan ik ook het verschil wel waarnemen tussen een "wit" en een "paars" soortje.

                              Maar als een of andere bestaande hybride van een nieuwe naam wordt voorzien, zullen maar heel weinig mensen -vermoedelijk niemand- dat in de gaten hebben.

                              Als het enigszins schikt, gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar reguliere niet gefeminiseerde zaden.
                              Die mannetjes haal je er bij de voorbloei gewoon van tussen.

                              Ik heb iets te vaak herma's gehad van gefeminiseerd zaad.
                              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                              Comment

                              Bezig...
                              X