Vensterbank voorkweek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Gewone man
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2014
    • 42

    #1

    Vensterbank voorkweek

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Ik begin voor de tweede keer aan een kweek (uiteindelijk buiten) met de volgende planten:

    3 x Blond russian lady
    3 x Blueberry auto
    2 x Sweet bubble

    Ontkiemen ging probleemloos en daarna alles in zaai en stekgrond gezet. Binnen 1 dag alles boven de grond. Ze staan overdag in de vensterbank. Nu is het deze dagen niet echt zonnig, dus in de avond licht ik bij met een 6500k led lamp (van de karwei).
    Sommige plantjes werden vrij lang dus heb ik wat dieper gezet.
    Ze zijn nu 6 dagen oud. Na wat leeswerk hier op het forum denk ik dat ze iets te nat staan, hoewel ik niet veel water geef. Ik heb het weerbericht bekeken en denk er aan om ze zondag naar buiten te doen (mooi weer!).
    Ik ben nog leek, wat denken jullie; kunnen ze naar buiten als het weer het toe laat? Of moet ik nog even doorgaan binnen?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Last edited by Gewone man; 1 April 2015, 22:43.
  • Stemma
    Exquisite Grower
    420 Member
    • Mar 2014
    • 7415

    #2
    Re: Vensterbank voorkweek

    Naar mijn idee zien ze er, op het strekken na, wel goed uit.
    Maar ben je niet een beetje vroeg begonnen ?
    Na 14 mei kun je je planten pas fatsoenlijk buiten zetten omdat er dan geen nachtvorst meer optreedt.
    Hoe heb je je kweek vorig jaar gedaan en met welke planten ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment

    • Gewone man
      Senior Stoner
      Member
      • Jul 2014
      • 42

      #3
      Vensterbank voorkweek

      Ja inderdaad vroeg begonnen, aangezien ik vorig jaar laat was. Heb ook nog wat zaden bewaard.

      Maar binnenhouden tot mei is je advies?


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Vorig jaar 2 x auto extreme in juni begonnen. Vond de plant toen klein naar mijn gevoel.

      Comment

      • Bossman
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Feb 2014
        • 433

        #4
        Re: Vensterbank voorkweek

        Ik ga volgen.
        Ben benieuwd hoe de blueberry AF het gaat doen.
        - Fast Bud
        - Royal Dwarf Auto
        - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

        Comment

        • Gewone man
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2014
          • 42

          #5
          Re: Vensterbank voorkweek

          Wat denk jij Bosman. Nog even binnenhouden?


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment

          • Eclecticon
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 2073

            #6
            Re: Vensterbank voorkweek

            Buiten in kweekbak en fingers crossed? Ik denk dat ze binnen nog meer strekken en omvallen als er geen lamp boven hangt..
            Baas in eigen brein.

            Comment

            • Gewone man
              Senior Stoner
              Member
              • Jul 2014
              • 42

              #7
              Re: Vensterbank voorkweek

              Overdag in de zo'n buiten en in de avond binnen met lamp, is dat ook een optie?


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment

              • batmeid
                Expert Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2012
                • 1317

                #8
                Re: Vensterbank voorkweek

                Dan gaat die plant van 13 graden buiten onder 20+ graad binnen zou dat geen stress geven?
                sigpic it is just a flower

                Comment

                • Gewone man
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jul 2014
                  • 42

                  #9
                  Re: Vensterbank voorkweek

                  Lekker zonnetje... Heb ze toch even buiten gezet...


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Comment

                  • jonkofied
                    Advanced Stoner
                    • Dec 2008
                    • 51

                    #10
                    Re: Vensterbank voorkweek

                    ik zou er ook wat lampen boven hangen tot ze wat steviger zijn

                    Comment

                    • grinderke
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2014
                      • 974

                      #11
                      Re: Vensterbank voorkweek

                      Oorspronkelijk geplaatst door Gewone man
                      Lekker zonnetje... Heb ze toch even buiten gezet...


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Je begint alvast vroeg genoeg, ik hoop op veel mooi weer ervoor

                      Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                      Comment

                      • Gewone man
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jul 2014
                        • 42

                        #12
                        Re: Vensterbank voorkweek

                        Ik ook grinderke, ik kon gewoon niet wachten. Heb nog een paar reserve zaden!


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #13
                          Re: Vensterbank voorkweek

                          Ach leuk toch. Maar reken inderdaad niet op al te veel goeds. De temperatuurshock overleven ze wel, maar het vervelende is dat ze nu alles nèt niet tekort komen. Stilstaan gaan ze niet doen, maar weelderige groei hoef je ook niet te verwachten.

                          Afijn, lekker experimenteren daar ben ik altijd fan van! Veel succes!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • Gewone man
                            Senior Stoner
                            Member
                            • Jul 2014
                            • 42

                            #14
                            Re: Vensterbank voorkweek

                            Stammetjes worden gelukkig dikker...


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Comment

                            • grinderke
                              Senior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jul 2014
                              • 974

                              #15
                              Re: Vensterbank voorkweek

                              Ondertussen best al kijken voor grotere potten en ze tot hun lob bladeren ingrageven.

                              Comment

                              Bezig...