Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

    Korting op 420shop
    Beste stoners,

    Ik had een vraagje, mijn 'Little G' (plantje) is vanaf morgen 2 weken oud.
    Nou is mijn vraag, ik zie al wat wortels uit het bakje komen (ongeveer 5).
    Is dit een teken dat ik haar moet overpotten? Hier een foto van hoe ze er nu uit ziet.

    IMG_20150423_164803.jpgIMG_20150423_164758.jpg

    Aangezien ze 2 weken oud is en ze nu de bloei fase in gaat, moet ik haar dan 12 uur buiten zetten en daarna op een licht dichte ruimte plaatsen?
    Ik ga geen voeding gebruiken voor het plantje aangezien ik ook buiten kan kweken zonder voeding.
    Vanaf 15 mei blijft ze buiten staan want dan kan het. Ik vind het steeltje nog te dun, word dit nog dikker?
    Ik heb ook deze Hydro Korrels gehaald, iets anders dan dat ik op kweekverslagen zie maar alles valt te proberen.
    Ik ga vanavond tijd besteden aan een kweekverslag! Ik zal de link hieronder zetten. Als jullie wat tips hebben en me willen helpen zou dat SUPER zijn!

    IMG_20150423_182519.jpg
    Last edited by appeljuice420; 23 April 2015, 17:37.
    Don't kill my high, because you're too low!

    #2
    Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

    Is het een autoflower of fem/reg zaad?

    Comment


      #3
      minstens 3 weken groei). Kan gebeuren. Maar goed, vandaar dit topic dan ook
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        minstens 3 weken groei). Kan gebeuren. Maar goed, vandaar dit topic dan ook
        Okay laat ik de vragen eens beantwoorden,

        Q1: Hoe kom je er bij dat ze de bloeifase in gaat?
        A: Omdat het geen autoflower is, en ze moet nu volgens de schema's van wiet-zaden.nl (http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=3079) moet ik er nu voor gaan zorgen dat ze in de bloei gaan.

        Q2: Vermeld welk soort plant het is. Als het kan zelfs waar aangekocht.
        A: Kera White Thunder (Geen Autoflower maar Feminized) op wietzaadjes.nl (https://www.wietzaadjes.nl/kera-whit...er-kera-seeds/
        Last edited by appeljuice420; 23 April 2015, 21:12. Reden: Toegevoegd: (Geen Autoflower)
        Don't kill my high, because you're too low!

        Comment


          #5
          Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

          Ah super. Nu kunnen we vooruit.

          Je zit in de buitenkweek neem ik aan. Dan kun je kiezen: ze vanzelf laten bloeien, rond september. Of ze gaan verduisteren. Dat verduisteren komt heel nauw; elke dag, op hetzelfde tijdstip, moeten ze in het licht gezet worden. Als je dat een paar keer vergeet, dan kan de plant in de stress schieten en herma worden, of weer normaal gaan groeien na een maandje of anderhalf. Dat is ontzettend arbeidsintensief. Als je nu begint met verduisteren, dan zou je plant over 3 weken in bloei schieten, en dan moet je nog minstens 8 weken doorgaan. Als je ze met rust laat tot september of rond die tijd, dan gaan ze vanzelf bloeien doordat de dagen korter worden. De plant krijgt dan de kans om een metertje of 3 te worden. En dus zal je oogst ook veel hoger liggen. Maar de kans op toprot is ook groter, helaas kan dat ook eerder in het seizoen ontstaan door hevige regen etc.
          Je hebt dus twee keuzes, waarvan er eentje 0 moeite kost. En de ander ten minste 10 weken op precies dezelfde tijd, elke dag, zonder uitzondering. Ik denk dat je kunt raden welke makkelijker is, en beter geschikt voor beginners.

          Sommige mensen doen inderdaad zonder voeding. Die planten in de volle grond, of kweken autoflowers in hele ruime potten. Autoflowers leven maar kort, dus de voeding in de grond is vaak net genoeg om ze tot de oogst te voorzien.
          Voor alle niet-autoflowers, kun je het beste naar je tuincentrum fietsen. Haal daar een doosje fruitmest, coniferenmest, of iets anders wat een hoog N gehalte heeft. (de waarden staan op de doos aangeven als NPK, bijvoorbeeld 20-5-7. Dat betekent: 20% Stikstof, 5% Fosfor en 7% kalium).
          Met behulp van monty's bladprobleem oplosser kun je zien of je plant voeding nodig heeft. Zo niet, dan hoef je niets te geven. Wat wel verstandig is, om in de volgende pot ongeveer 3-5 eetlepels van je aangekochte mest door te mengen (per 10 liter grond). Zo heeft je grond een voorraadje. De meeste biologische voeding heeft een paar weken nodig om af te breken waarna het door de plant kan worden opgenomen. Dus tegen de tijd dat de grond zijn voeding verliest, heb jij al (op voorhand) bijgestuurd met die paar eetlepels.

          Die gedwongen bloeifase is dus niet nodig. Die link die je gaf gaat over voedingsschema's in de binnenkweek. Daar hoeven mensen maar een knopje om te zetten om de bloeifase in te zetten. Buiten de hele tijd met een donker zeiltje gaan sleuren, dat is onbegonnen werk (geloof me, ik hield het nog geen week vol). Die schema's zijn dus niet voor jou van toepassing. Tenzij je een van die dure voedingen gaat aanschaffen. Dat is niet nodig, zie hierboven.

          Hopelijk kun je wat met die info. Je mag natuurlijk wel verduisteren als je dat wilt, maar het zou zonde zijn als het fout gaat en je de moeite verspilt. Tot nu toe heb ik het maar enkele keren goed zien gaan.
          Mijn advies blijft: take the easy way en doe het lekker goedkoop met tuincentrummest. Als je eenmaal wat ervaring onder de knie hebt, dan kun je zelf wel inschatten wat een leuke en haalbare methode van aanpak is.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

            En wat moet ik nu doen met het plantje? Want aangezien ik moet wachten tot september. Een plantje kan je niet op pauze zetten. Ik snap namelijk nog niet wat ik nu met het plantje moet doen. Als ik der ga overpotten zonder mest. En ik ga naar de winkel en koop voeding met een hoog zuurstof gehalte dan is de voeding opgelost? En hoeveel moet ik der eten geven? Aangezien ik dan vloeibare voeding wil halen.
            Don't kill my high, because you're too low!

            Comment


              #7
              Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

              Zet het in een grote pot met potgrond, of in de tuin in de volle grond.
              Als je grond met een hoog zuurstofgehalte zoekt, dan heb je niet goed gelezen wat ik je verteld heb. Ik zie in een ander topic ook dat dat niet zo lekker gaat. Ik stel voor dat je daar verder gaat met je vraag om verwarring te voorkomen. Maar misschien is het ook handig dat je eerst eens wat leest over tomaten ofzo, dat werkt qua overpotten en bemesten hetzelfde. Misschien is die info makkelijker te vinden.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

                Hartelijk bedankt. Zoals ik al op het andere topic had gezecht. Kijk eens naar mn kweekverslag. Ik probeer mn uiterste beste te doen maar ik onthoud niet zoveel info. Dus ik ga vanavond alles op een boekje schrijven! Heb ook wat kweekverslagen bekeken en een aantal opheslagen voor als ik bv. Toprot krijg of stamrot.
                Don't kill my high, because you're too low!

                Comment


                  #9
                  Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

                  Als je voor elke vraag een ander topic opent krijg je dat eh..
                  Hou dan gewoon alles in je kweekverslag.

                  Niet om te zeuren eh, maar ja, tis makkelijker voor iedereen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Plantje overpotten? en KLEIN kweekverslagje

                    Klopt geef ik je gelijk in! Zal hier in de toekomst rekening mee houden!
                    Don't kill my high, because you're too low!

                    Comment

                    Bezig...
                    X