Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stekjes staan een week op het balkon en schieten nu al in de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stekjes staan een week op het balkon en schieten nu al in de bloei

    Korting op 420shop
    Zoals ik in de titel al schrijf verschijnen overal witte haren en beginnen de plantjes topjes te vormen.
    Wat nu? Want de dagen worden langer en het was de bedoeling dat die dames nog wat zouden groeien..en ik had de oogst in september verwacht.
    Kan iemand mij vertellen of dit wel goed gaat..

    #2
    Re: stekjes staan een week op het balkon en schieten nu al in de bloei

    Mischien een fotootje en uitleg over je situatie alsjeblief?
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: stekjes staan een week op het balkon en schieten nu al in de bloei

      Tsja, zonder foto weten we niet zeker of je begrepen hebt dat zaailingen verschillen van stekjes. Sommige mensen vergeten dat weleens.

      Bij een vraag is de foto het belangrijkst. Het tweede komt de soort (en verkoper, omdat ze er allemaal een eigen naampje op plakken), als derde de omstandigheden (pot, lichturen, temp, enzovoorts).

      Dat reveggen, of hergroeien, of terug in groei schieten, komt alleen voor bij non-autoflowers. Vandaar dat we de soort en verkoper willen weten.
      Dat kan een maandje of anderhalf duren. In mijn buitentopic van 2014 heb ik het kort behandeld. Daar stond een bubblekush te reveggen. Die is alsnog 2 meter geworden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: stekjes staan een week op het balkon en schieten nu al in de bloei

        Bedankt voor de reacties. Ik heb een paar foto's gemaakt en hoop op goede raad.
        De moeder is een 'chemical' plantje dat de hele winter onder tl heeft gestaan.
        Daar heb ik een aantal stekjes van afgehaald die 6 weken geleden wortels kregen. Na 3 weken onder tl lampen 18/6 heb ik ze de eerste 10 dagen overdag buiten gezet en tegen de namiddag terug onder de verlichting.
        Sinds een dag of 10 staan ze permanent buiten
        en nu dit..

        DSC_0222.jpgDSC_0223.jpgDSC_0222.jpgDSC_0223.jpg

        solly maar ik begrijp geen snars van het uploaden van foto's.. of teveel geblo...

        Comment


          #5
          Re: stekjes staan een week op het balkon en schieten nu al in de bloei

          Die gaan wel opnieuw in de groei. Maak je niet druk. Over een maand of twee gaan ze weer normaal, zodat ze netjes afbloeien wanneer de dagen weer korter worden.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: stekjes staan een week op het balkon en schieten nu al in de bloei

            Heb bij een paar stekken ongeveer hetzelfde aan de hand, heb de moeder al sinds begin maart staan..en toen ik er vorige maand stekken vanaf trok ..sprongen deze spontaan in bloei (handig wist ik direct dat het een vrouwtje was...scheelt weer 2 weken in een bloeikastje) heb ze gewoon wortel laten schieten en staan sinds een paar dagen in een potje met grond wachten tot ze weer in de veg gaan...Kost ze duidelijk veel extra energie ..maar we hebben geduld.

            Comment

            Bezig...
            X