Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van een light mix naar volle grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van een light mix naar volle grond

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    ik heb gefeminizeerde Hollands hope Frisian dew en derban poisen. Van dutch passion.
    mijnplan is om ze na het kiemen in een 12 L pot met lightmix te zetten dan de pot er om heen weg te snijden en over te zetten in de volle grond om de wortels uit te kunnen laten lopen.
    dit om ze een goede start te geven voor ze van de grond moeten teren.
    is dit een domme gedachte? Moet tijdens de groei de grond het zelfde zijn?


    Groet Johan

    #2
    Re: Van een light mix naar volle grond

    Ik heb die van mij in 1liter potjes ik wist het ook niet goed ik heb 2 x alleen met zaai en stek grond 2 x met 20%lightmix onder en 80% zaai en stek daarboven en 1 50/50 50% lightmix 50% zaai en stek en als ze dan groot genoeg zijn om over te potten gaan ze gelijk in speciekuipen met hetzelfde verhaal alleen dan All mix 50% met arme grond mengen 50% succes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Van een light mix naar volle grond

      Ik denk dat dit wel gaat lukken. Ik had vorig jaar met normale potgrond gedaan en het lukte ook.

      Comment


        #4
        Re: Van een light mix naar volle grond

        Waarom eerst in een pot zetten? Graaf lekker een kuil en meng je tuingrond met die lightmix. Scheelt je de moeite!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Van een light mix naar volle grond

          dan heeft ze niet zoveel voeding als in All mix dan moet je dus ook al in de groei bij voeden


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: Van een light mix naar volle grond

            Oorspronkelijk geplaatst door AnymouseTapatalk View Post
            dan heeft ze niet zoveel voeding als in All mix dan moet je dus ook al in de groei bij voeden


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Bijvoeden in volle grond? In de groei?
            Hoe kom je daarbij?

            Comment


              #7
              Re: Van een light mix naar volle grond

              nee ik zeg in light mix zit niet zoveel voeding als in battmix dus moet je mischien bijvoeden?


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Van een light mix naar volle grond

                Misschien wel, misschien niet. Als je leert om je plant te 'lezen' dan zou je daar geen problemen mee krijgen.
                Een zandgrond kan ramvol voeding zitten, zonder dat je het door hebt. Een plant doet zijn uiterste best om alle voeding in de grond te bereiken (anders was een enkele wortel wel voldoende geweest, zoiets als een winterpeen). Dus bijvoeden is niet altijd nodig zolang de plant niet laat zien dat ze iets tekort komt. Op sommige typen aarde kun je er vanuit gaan dat de kans groot is dat je bij moet voeden, maar de praktijk wijst uit dat zo'n inschatting super verkeerd kan gaan.

                Zie: alle vragen over overvoeding.
                Bijna altijd ligt het probleem bij: "Iemand - die mijn planten niet gezien heeft - zei tegen mij dat lightmix/allmix/batmix/potgrond veel te weinig voeding bevatte en dat ik moest bijgeven".
                Zelf ben ik er ook weleens ingetrapt hoor, met turfpotjes, dure grond, bloeivoeding en super dure zaden.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X