Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[ autoflowers ] Bladprobleem jonge plantjes, 40l bakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    [ autoflowers ] Bladprobleem jonge plantjes, 40l bakken

    Korting op 420shop
    Afgelopen vrijdag heb ik mijn jonge scheutjes omgepot naar grote 40L bakken, het zijn JackDiesel autoflowers.
    Nu zie ik sinds gisteren dat 2 van mijn plantjes de blaadjes een beetje laten hangen en dat het blad wit begint te kleuren.

    Ik heb veel bladproblemen gezien, van geel tot bruin, overvoeding/ondervoeding, overbewatering/onderbewatering, spint, meeldauw etc.
    maar witte blaadjes is een first voor mij ( 6e jaar eigen kweek ).

    Dit jaar heb ik een mengsel gemaakt van universele potgrond, 1/3 cocos en Plagron bio supermix ( heb de waardes van de verpakking aangehouden " Potgrond: 25 - 50 liter per 1.000 liter potgrond " ). Het eerste waar ik aan zou denken is een stikstof tekort ( calcium geeft meer vlekken ), maar aangezien het erg jonge plantjes zijn die in een rijke bodem staan lijkt me dit onwaarschijnlijk. Wortel beschadiging zou ook nog kunnen, maar ik heb toch liever een second opinion.

    IMG_20150512_210051.jpg

    Grond is nog wat nat van het bewateren gisteren

    - Quintox

    #2
    Re: [ autoflowers ] Bladprobleem jonge plantjes, 40l bakken

    Als ze van achter een raam komen, of onder een lamp hebben gestaan, dan is de zon nogal sterk voor ze. Dan kleurt het blad wit. Komen ze van binnen?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: [ autoflowers ] Bladprobleem jonge plantjes, 40l bakken

      Yep, die heeft een zon-attack.
      Nooit zomaar in de volle zon zetten als ze daar niet gezaaid zijn.

      [[[[[ die bladproblemen heb je waarschijnlijk in de HELPDESK gezien, daar had je dit ook kunnen posten ]]]]]
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: [ autoflowers ] Bladprobleem jonge plantjes, 40l bakken

        ahh... tuurlijk. Thanks mannen! Ik was weer te optimistisch I suppose. Weer wat geleerd, zo worden we toch elk jaar weer een beetje wijzer Ze komen idd van binnen onder de lamp, zo doe ik het het al jaren. Echter heeft het me nog nooit wit blad opgeleverd ( vast lucky geweest ). Vandaag nog eens gekeken, de blaadjes die wit werden ( 1e blaadjes ) hangen er slechter bij, maar de nieuwe groei ziet er allemaal prima uit verder. Ik vermoed dat de schade dus beperkt is?

        QnQ thnx voor de tip! Ik had de helpdesk niet geraadpleegd, wel het bladprobleem schema erbij gepakt, maar daar zat niks van wit blad tussen. De problemen die ik opnoemde was wat ik door de jaren heen met vallen en opstaan zelf ervaren heb
        Welke tip geef je mee voor volgend jaar om een zonnesteek te voorkomen? Eerst een paar dagen in de schaduw voordat ze definitief de zon in gaan? ( hoe zit dat dan met het strekken, dat is lastig tegen te gaan natuurlijk )

        Foto update van vandaag:
        IMG_20150513_184003.jpg
        Last edited by Quintox; 13 May 2015, 18:17.

        Comment


          #5
          Re: [ autoflowers ] Bladprobleem jonge plantjes, 40l bakken

          Een bewolkte dag uitzoeken om de plantjes buiten te zetten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X