Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan iemand vaststellen of dit cannabis is?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kan iemand vaststellen of dit cannabis is?

    Korting op 420shop
    hallohallo

    ik ben vandaag lekker op pad geweest.
    al mn zaden geplant, samen met een vriend van me!
    nu het volgende; we liepen op een pad in het bos. en opeens BAM we dachten een wietplant te zien.
    en aangezien het naast het pad was. denk ik niet dat het een spot van iemand is.


    kunnen jullie voor me na gaan of dit inderdaad cannabis is?
    en hoe het eventueel daar is gekomen? (wat jullie denken)
    en wat ik ermee moet doen? aangezien het waarschijnlijk geen baasje heeft. en als hij echt op gaat vallen dat hij om gaat..

    21671_869583199747191_5803985313835544420_n (1).jpg


    bij twijvel zal ik even fotos plaatsen gemaakt met m'n spiegel reflex!




    have a nice day!!

    #2
    Re: kan iemand vaststellen of dit cannabis is?

    Hallo,
    Ik herken de plant niet als wiet, maar misschien dan anderen het wel kunnen identificeren..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Re: kan iemand vaststellen of dit cannabis is?

      Lijkt mij ook niet. Zeker omdat het bloemetje volgens mij al in bloei staat. Das een beetje vroeg voor ons geliefde bloemeke. Groet JB
      Keep em green

      Comment


        #4
        Re: kan iemand vaststellen of dit cannabis is?

        Autoflowers en reguliere planten - die rond januari al kiemen met de warme winter dit jaar - kunnen best al/nog bloeien. Ik herken de bloem wel, het is geen cannabis. Maar wat het wel is, dat weet ik helaas niet precies.

        Hij doet me denken aan een soort distel, zonder stekels. Die vaak in bouquetten zit. Die groeit in het wild in Frankrijk, blijkbaar dus ook in de Benelux.

        Hier de wel-stekelige variant. Die begint met groene topjes, die later openklappen tot leuke bloemen.


        Voor echt goede determinatie gebruik je natuurlijk je neus; cannabis heeft een onmiskenbaar aroma vanaf 15cm hoogte. Een beetje over de stam wrijven en je weet het direct. Als het naar gras of onkruid ruikt, dan is het geen wiet. En ja, zelfs hennep, vogelzaadwiet enzovoorts hebben die onmiskenbare wietgeur.

        Bij nader inzien, geen distel, maar wel een andere veelgebruikte bouquetplant:
        Ordinaire valeriaan (Valeria Officianalis)
        Zie ook: http://wildflowerfinder.org.uk/Flowe...an(Common).htm
        Heeft ook goede medische mogelijkheden, de wortels kun je gebruiken als slaapmiddel. Maar in welke dosis, en hoe je dat dan precies doet, daar heb ik geen idee van.
        Last edited by LR2; 23 May 2015, 19:37.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: kan iemand vaststellen of dit cannabis is?

          @LR2

          Thanks voor de moeite!..

          de plant leek er best wel op..zo tussen het hoge gras etc!

          maar valerian is ook een leuk plantje! het word gebruikt als rustgevend middeltje!

          http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...valeriaan.html

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Gebruik

          Men gebruikt de wortels, deze worden geoogst in voor - en najaar, de eigenaardige geur ontwikkelen de wortels pas bij het drogen. De thee van de gedroogde wortel 20 minuten laten trekken, de smaak is niet lekker, dus altijd combineren met een ander kruid, zoals Goudsbloem, St. Janskruid of Passiflora, of voor de smaak een Muntsoort. De tinctuur moet je inwendig altijd in een D1 oplossing gebruiken.
          Let op!

          Altijd na de maaltijd gebruiken, dan meer rustgevend. Het kruid nooit langer dan 3 weken gebruiken i.v.m. de licht verslavende werking! Valeriaan kan de werking van andere sedatief werkende medicijnen versterken, met name bij ouderen kan dat gevaarlijk zijn, wees daarom voorzichtig met het combineren van Valeriaan en benzodiazepines (Librium, Valium, Mogadon, Dalmadorm, Normison, Rohypnol, Seresta en Temesta. Ook de stofnamen, zoals Diazepam, worden veel gebruikt) bij deze groep, het gevaar voor vallen en botbreuken wordt vergroot.
          Goede combinaties

          Comment


            #6
            Re: kan iemand vaststellen of dit cannabis is?

            ratten zijn er tevens ook dol op
            zo kreeg de rattenvanger van Hamelen ze buiten de stad

            Comment

            Bezig...
            X