Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toprot of niet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toprot of niet ?

    Korting op 420shop
    Hallo

    door redenen heb ik mijn plant die in bloei staat moeten verhuis van een kweektent naar buiten. De lichturen kloppen nu niet meer helemaal ongeveer 15 ur licht. Na 1 week buiten staan zijn de bovenste toppen beginnen paars kleuren. Ook werden de bovenste haren al oranje wat veel te vroeg is. 3 weken later is het overal bovenaan. Op dit forum heb ik al veel gelezen over toprot en dat je dit dan moet wegknippen maar zou dit bij mij ook zo zijn ?
    Graag jullie commentaar ^^

    2015-05-21 12.54.15.jpg2015-05-17 13.00.34.jpg2015-05-17 13.01.07.jpg2015-05-25 19.55.00.jpg2015-05-25 19.54.28.jpg2015-05-25 19.55.32.jpg

    #2
    Re: toprot of niet ?

    Geen Toprot maar stress van het ineens naar buiten plaatsen en temperatuur verschil ze staat er wel mooi bij verder
    Vermoed da ze nu stopt met de bloei en terug gaat gaan in groei
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: toprot of niet ?

      Je geeft weinig info, welke strain, welk licht, hoeveel uren licht,
      leeftijd plant etc. Niet elke soort groeit en bloeit op dezelfde wijze.

      Op je foto's zie ik geen toprot, zou ook wel erg vroeg zijn.

      Een autoflower zal buiten zijn bloei voortzetten een 'gewone' plant kan ,zoals Bella al zegt, terug in groei gaan. Dit noemen we 'reveggen', google er maar eens op.

      Een paarse verkleuring kan van de kou komen maar kan ook in de genen zitten.

      Op foto 4 lijkt je plant erg nat te staan.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: toprot of niet ?

        Yep, die gaat reveggen, jammer.

        Voordeel is dat ze wel supergroot gaat worden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: toprot of niet ?

          Het is een fruitspirit van royalqueen seed.
          had de plant ongeveer 2 weken op 12 uren gezet ( stond op 6 phillips spaarlampen van 110watt ) en dan verplaatst naar buiten. (staat nu 4 weken in bloei )
          Op foto 4 had ik ze juist water gegeven , binnen gebruikte ik ook canna voeding. nu gaf ik bloei voeding maar nu ik lees dat hij reveggen is, geef ik dan weer terug groei voeding of gewoon water?

          Wat hout reveggen juist in? de plant komt terug in groei, maar wat gebeurt en dan met de toppen die er nu al aan hangen ?

          bedankt voor het spoedig antwoord !
          tips & verbetering zijn altijd welkom
          Last edited by tistn420; 26 May 2015, 10:18.

          Comment


            #6
            Re: toprot of niet ?

            ik heb nog een O.G kush plantje geplant deze week en vandaag ging ik kijken en zag dit.
            2015-05-25 19.59.57.jpg 2015-05-25 20.00.11.jpg
            komt dit gewoon door rupsen of zo iets of zit er een ziekte op ?
            Is er een mogelijkheid dit tegen te gaan ?

            Grtzz

            Comment


              #7
              Re: toprot of niet ?

              Ik zie een hand op je tweede foto

              Er zijn buiten veel knabbelende beestjes, heb je je plant geinspecteerd ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: toprot of niet ?

                Top-rot. Dan verwacht je toppen, die zijn er niet. Dan verwacht je rot, dat is er niet.. Wantsenschade is het waarschijnlijk, doe je niets aan. Je kan gif spuiten, maar dat is na een regenbui weer weg. En je vergiftigt daarmee de bodem.
                Zie het als een risico van het vak dat ze schade oplopen; daarom plant je bij guerilla minstens een vijftal planten.

                Kak, verkeerd gekeken. Alleen de laatste foto gezien.
                Idd reveggen, de toppen die er al aanzitten, die verdwijnen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: toprot of niet ?

                  Reveggen = dat je plant weer van Bloei terug gaat in Groei
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: toprot of niet ?

                    zou ik nu terug groei voeding moeten geven? of wordt er bij guerilla kweek eigenlijk geen voeding gebruikt ?

                    Comment


                      #11
                      Re: toprot of niet ?

                      Dat moet je zelf weten.. Ik zou er de moeite niet voor nemen. Dikke kans dat ze gejat/ontdekt worden, en dan heb je geld/voeding in een bodemloze put gesmeten.
                      Het is een beetje als een oude fiets helemaal opknappen, en hem vervolgens zonder slot op het station laten staan; als hij blijft staan dan heb je mazzel, maar als hij meegenomen wordt dan heb je hem voor niets opgelapt.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: toprot of niet ?

                        ja dan kies ik toch voor geen voeding

                        vandaag ben ik gaan kijken naar een ander O.G kush plantje en zag dat er een heel stuk van de stam is weg gegeten. in 1 van de oksels was er presies een speeksel plekje met daar in een beestje, onder 1 van de andere bladeren vond ik het zelfde. ( de plant staat in een redelijk drassig gebied dicht bij riet, mss doet dit er iets toe )

                        zou iemand weten als dit echt een schadelijk dier kan zijn voor de plant en wat ik er kan tegen doen ? ( heb gezien dat dit ook veel voorkomt bij netels )

                        2015-05-27 16.30.06.jpg2015-05-27 16.31.30.jpgSchermafbeelding 2015-05-27 om 17.49.49.jpg2015-05-27 16.34.14.jpg

                        grtzz
                        Last edited by tistn420; 27 May 2015, 17:53.

                        Comment


                          #13
                          Re: toprot of niet ?

                          Die spuugbeestjes, dat zijn cicaden. Als die vervellen, of zich bedreigd voelen, dan maken ze een slijmerig papje dat op spuug lijkt. Die hou je niet tegen.
                          De weggevreten stam komt waarschijnlijk door knaagdieren. Die kun je weren met gaas. Maarja, dan worden boswachters nogal kwaad. Een lieve hippie-boswachter (die zijn er wel een boel) zou je plantje zo vrij in de natuur wel laten staan misschien. Behalve als je daar dingen omheen hebt gebouwd die gevaar opleveren voor de dieren in het bos..

                          Je kunt een klacht indienen bij de partij voor de dieren, misschien.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: toprot of niet ?

                            Een vriend van mij heeft ook een plantje en vroeg zich af wat dit is.

                            Staat ongeveer al 5 weken in bloei. Gebruikt alleen canna terra en vega
                            kweekt onder 2 spaarlampen van 95 watt

                            11304038_828294570586532_83823571_n.jpg11275675_828294597253196_642265153_n.jpg

                            grtzz
                            Last edited by tistn420; 28 May 2015, 21:48.

                            Comment


                              #15
                              Re: toprot of niet ?

                              Zie de bladprobleemoplosser.. Flinke problemen op allerlei gebieden iig.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X